Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hondje_
#2725594
Paarden en geiten krijgen meestal toch ook biks (granen) gevoerd?

Hoe weet je nu of je een tam konijn hebt of een wilde. Is de Tinlo konijn zeker van tam?
Door Hondje_
#2725597
Pff. Ik kan niet barfen geen ruimte voor extra vriezer. Wil met konijn elimineren vandaag begonnen na eerst kalkoen 6 weken geprobeerd te hebben, gefaald overigens.
Wat een ellende zeg.
Door La Vie
#2725719
Hondje_ schreef: Paarden en geiten krijgen meestal toch ook biks (granen) gevoerd?

Hoe weet je nu of je een tam konijn hebt of een wilde. Is de Tinlo konijn zeker van tam?
Het is Degomeat en daar hebben ze zowel Konijn als Wild Konijn.

Dat van paarden en geiten en biks is wel interessant. Dat geldt dan ook voor lam.
Voor welk dier eigenlijk niet????
Door selma.
#2726214
Ja het hele granen verhaal... ik weet het ook niet. :-[
Winnie is bezig met haas, ze is nu 4 dagen bezig en haar poep is mooi weinig en hard. 
De jeuk lijkt nu alleen nog maar erger te worden, is dat normaal bij elimineren?
Door La Vie
#2726309
Er zijn anderen die je een veel beter advies kunnen geven!
Kan alleen vertellen dat bij ons de eerste paar dagen de klachten erger werden en toen langzaam verminderde.
Wordt ontgiften genoemd. Gebruik maar eens de Zoekfunctie.
Door selma.
#2726334
Ja ontgiften als je van vers naar brok overstapt dat kon ik wel, maar als je eliminatie dieet volgt of ze dan ook eerst ergere klachten krijgen dat weet ik nog niet. Ik hoop het want haar buik is nu echt overdreven rood en veel jeuk, ook weer aan decpoten terwijl dat toch echt al een hele tijd goed was.. Zal zo een foto plaatsen.
Gebruikersavatar
Door Boor
#2727463
O, arm beestje!! Sneu hoor!! Hopelijk gaat het snel beter..

Turbo heeft ook een allergie voor graan, een poosje terug had ik paard voor hem gekocht, dat wilde hij met geen mogelijkheid eten, ik snap nu waarom.. Ook kalkoen geprobeerd, dat wilde hij ook niet, beetje stom van me, had zelf moeten bedenken dat die beestjes granen eten..Voor morgen ligt er geit.. dacht, weer eens iets nieuws proberen.. waarschijnlijk wil hij dat ook niet eten( ligt net een paar uur uit de vriezer) lastig hoor.. Volgens mij blijft zo ongeveer alleen lam( af en toe wil hij dat wel)rund en vis over?
Laatst gewijzigd door Boor op wo 31 jul 2013, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#2727548
Ok, ik zie de foto van Winnie's buik.
Heftig maar herkenbaar.

Heb ik het goed begrepen dat ze de klachten alleen op de buik en oksels/liezen heeft? Kan het niet komen door overgevoeligheid voor het middel waarmee je haar dekens/bed wast? Of het middel waar je de vloer mee dweilt?

Anders zou ik denken aan grassen oid althans iets waar haar buik en poten mee in aanraking komen.
Voedselallergie laat zich heel vaak overal op het lichaam zien en niet alleen op de plekken die ik nu zo rood zie.
Hoe zit het met haar oren, oorontstekingen? Of heb ik daar misschien overheen gelezen? Voedselallergie gaat vaak samen met oorontstekingen. Atopie niet.

De artuvetrintest die bij Luna 2 x gedaan is was alleen voor dingen van buitenaf, atopie dus. Om eventuele voedselgerelateerde klachten hebben we geëlimineerd.

Heb je misschien ook een haartest laten doen?

Ja, ik vraag veel maar zit de foto van Winnie te bekijken en heb het erg met haar te doen.....
Door selma.
#2727795
Ze heeft de klachten idd hoofdzakelijk op de buik liezen oksels en borst maar ook achter de oren is ze kaal, in de nek heeft ze ook altijd jeuk maar daar komt ze zelf niet zo goed bij. Ook haar billen doet ze regelmatig schuren, haar anaal klieren zijn regelmatig nagekeken maar daar zit nooit veel in de dierenarts zegt dan dat het met de atopie te maken heeft.

Als wasmiddel gebruik ik voor haar al neutral, en alles word op 95 graden gewassen, ga er beetje vanuit dat het daar niet aan ligt, maar kan eens proberen zonder wasmiddel te wassen. Wie weet idd...
De oren spelen regelmatig op, als ik zie dat ze gaat flapperen met haar hoofd doe ik er weer spul in en de da8g erna is het meestal weer weg. Ik heb dit nu sinds we haar hebben 8x moeten doen.(14 maanden is winnie bij ons)
De plekken onder haar buik beginnen eerst dat de huid wat verdikt is de rand eromheen is dan rood en het jeukt enorm. Na een paar uur of na een dag is de hele vlek dan weer rood en jeukt natuurlijk nog enorm.

Ik heb bij haar bloed en huidtest laten doen bij de dierenarts, daar kwamen pollen en huisstofmijt uit.
Daarbij heb ik nu ook zo, n haartest laten doen, omdat ik al wel eens het idee had dat ze meer jeuk had als ze een ei gegeten had.
Uit deze test kwam de eiwit en graan allergie, dus dan kan ik proberen of dit misschien een oorzaak was van de jeuk.
Daarom dat ik nu dus haas aan het geven ben. Maar nu word de jeuk erger. Nu kreeg ze hiervoor niet alleen maar kvv maar ook brok omdat ze regelmatig diarree had bij alleen kvv. Dus nu hoop ik dat de jeuk dadelijk weer minder gaar worden.
Moet zeggen dat tot  nu toe de ontlasting wel goed is klein en hard, niet meer zwart maar bruin.
Ik weet af en toe niet meer waar ik het moet zoeken, je wilt de hond zo graag helpen, maar wist ik maar hoe...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door