Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door selma.
#2721665
Winnie is onze 8 jarige bull terrier.
Ik heb een allergietest laten doen daar kwam uit dat ze een allergie had voor
kipeiwit, graan, pollen, huisstofmijt, en suikers.
De verschijnselen die ze heeft zijn vooral jeuk op de borst en de buik.
Ik voerde al kvv, maar nu moet ik dus graan en kipeiwit gaan uitsluiten, wie weet waar geen kip en graan inzit en wat wel in kleine verpakkingen te krijgen zijn. Ik kan zo, n 10 kilo kwijt in mijn diepvries.

Ik heb al vanalles gelezen maar ben het even kwijt, eend is dat dezelvde eiwit als kip? want eend stond ook op het allergieformulier. En rund en lam kunnen omdat die granen eten ook sporen van graan bevatten dus moet ik proberen te vermijden of ga ik nu te ver?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2721917
tja , moeilijk om dan kvv te voeren ....
je weet niet of bv  ergens pens , eendenmaagjes , strotten , slokdarmen enz .... in een rol zit waar een reacktie op komt  :(
dus eerlijk gezegd , zou ik gaan barfen en dan een elimineer menu starten met bv alleen konijn .
na een aantal weken een ander diersoort toevoegen en dit steeds uitbouwen .....
dan weet je waar je aan toe bent met wat wel of niet te voeren .
Door Martine-Tom
#2721980
Tja, lastig, als je het echt zeker wil weten zal je idd aan de barf moeten. En anders enkelvoudige kvv's maar dan nog goed opletten want sommigen stoppen bijvoorbeeld kippenbot in paardenkvv (paardenbot is te hard) dus zelf zou ik gaan barfen en anders zou ik de producenten zelf mailen met de expliciete vraag of er echt geen kip en graan in zit ivm allergie.

En dan moet je bij graaneters (eend bijv) ook nog zeker weten dat er geen maag en liever geen nekken in zit omdat daar ook nog resten graan in kunnen zitten...
Door selma.
#2722051
Ja idd barf is dan wel  het beste om te gaan geven. Mijn diepvries is niet zo groot en daarom was kvv best makkelijk altijd, maar ga het nu toch maar eens overwegen om naar barf over te stappen.
Ik ga straks naar lupa eens kijken wat zij me adviseren om te gaan voeren.
Door M@rina
#2722127
Er zijn kvv merken die prooidieren malen maar dat is dan weer wel vaak gevogelte, All Animal bijv., heeft een konijnversie waar je prima mee zou kunnen elimineren er zit alleen gemalen konijn in. Daarnaast hebben ze parelhoen, kwartel, eend en haring.
Door Martine-Tom
#2722190
M@rina schreef: Er zijn kvv merken die prooidieren malen maar dat is dan weer wel vaak gevogelte, All Animal bijv., heeft een konijnversie waar je prima mee zou kunnen elimineren er zit alleen gemalen konijn in. Daarnaast hebben ze parelhoen, kwartel, eend en haring.
Zou je met parelhoen, kwartel en eend niet het risico lopen op granen?
Door M@rina
#2722197
Martine-Tom schreef: Zou je met parelhoen, kwartel en eend niet het risico lopen op granen?
daarom geef ik ook aan dat het wel om gevogelte gaat... ;) ik adviseer met de knoijn  konijn te elimineren.
edit: beetje vreemd konijn
Laatst gewijzigd door M@rina op wo 24 jul 2013, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#2722198
Ik ging ook voor konijn. Om te beginnen.

Tinlo en Degomeat hebben bijv. konijn enkelvoudig.
Laatst gewijzigd door keetje op wo 24 jul 2013, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#2722258
carnibest kalkoen en eend voor diabetici. Struis, wilde eend, haas, konijn, kangeroe, lam, geit, paard. Herby verkoopt oa gemalen paard compleet
Door selma.
#2722471
Gevogelte mag hij dus niet hebben, maar ik ga het idd proberen met konijn. Na een tijd ga ik dan paard en geit toevoegen, maar eerst eens 6 weken konijn. Moet ik daar dan eigelijk nog iets toe voegen of kan dat 6 weken op 1 diersoort?
Door selma.
#2722778
Ik heb een huidtest laten doen en daarna alsnog een bloedtest. Bij beide kwam ongeveer dezelfde uitslag uit, graan probeerde ik al altijd weg te latenin haar voeding maar ja het is nog niet helemaal zeker waar het precies van komt natuurlijk maar wat ik kan vermijden wil ik nu proberen, pollen en huisstofmijt word natuurlijk een stuk moeilijker, maar ik heb zelf huisstofmijt allergie en in huis geen last, nu weet ik dat er veel verschillende mijten zijn dus ik ga eerst de voeding goed proberen te doen en dan hoop ik dat haar jeuk minder word. :-[
Maar een zekerheid is het nog niet. Ze heeft nu 3 dagen geen kip en graan gehad en haarvjeuk is veel erger, dus hoop dat dit een goed teken is.

(Tekst erbij)
Kip ga ik zelf uitsluiten omdat ik wel vaker gemerkt heb dat als ze iets van ei of kip in haar voeding kreeg ze ineens haar poten ging bijten en de jeuk op de borstverger werd. De da zei dat ik dan beter alle gevogelte kan uitsluiten.
Laatst gewijzigd door selma. op do 25 jul 2013, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#2722802
selma. schreef: Gevogelte mag hij dus niet hebben, maar ik ga het idd proberen met konijn. Na een tijd ga ik dan paard en geit toevoegen, maar eerst eens 6 weken konijn. Moet ik daar dan eigelijk nog iets toe voegen of kan dat 6 weken op 1 diersoort?
Tam [=graan gevoerd]gevogelte vermijden maar wilde eend kan wel. De cb kalkoen en eend zijn geschikt voor elimentatie dieet. Tam konijn wordt ook met graan gevoerd en is niet ok. Wild konijn kan wel.
Hert/ree ook. Spike had een ernstige graan allergie, ik kocht speciaal voor hem wild, de door mij genoemde soorten vlees ging prima!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door