Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hondje_
#2719709
Ik ben met mijn hondje aan het elimineren. Ze had maagpijn en uitte dat in buitensporig graskauwen en er ook midden in de nacht uitwillen daardoor. Nu hoef er gelukkig al lang niet meer in de nacht uit behalve pas een keer toen ze de kots van de Tinlo Cattery van de kat had opgelikt en een keer na het per ongeluk oplikken van kippensoep. Waren 2 likken en meteen al mis. Ze kauwt nu nog steeds wel eens wat gras maa rniet meer zo buitensporig en zonder pijn.

Ben nu de eerste diersoort (kalkoen) al ruim 6 weken aan het geven (vrijdag was het zes weken) alleen heeft ze nu een huidprobleem maar hoop dat deze los staat van de voedselintolerantie want vier weken ging het goed op de kalkoen :'(

Zondag 2 weken geleden zijn we een fikse wandeling in het bos wezen maken. Thuis gekomen zag ik 1 blaartje onder haar buik zitten. Beetje het idee van wat je zelf hebt als je door de brandnetels hebt gelopen. Heb er verder geen aandacht aan besteed want we hebben tijdens de wandeling door hoog gras geworsteld. Maar de woensdag erop (vorige week niet afgelopen woensdag dus) lag ze bij de hondenschool op haar rug en maakte iemand een opmerking van joh wat is dat nou op haar buik? Zag ik dus 3 van die blaartjes in ene.

Nu dus 2 weken verder blijft ze veel aan haar buik te likken. Dat likken is erger geworden.

Gisteren waren we op visite en zag ik dat ze tot bloedens toe had gelikt. Er zitten rond haar geslachtsdeel en de hele onderbuik (daar waar weinig haar zit) plekken nu. Ze loopt iedere dag in gras: onze tuin is geheel rondom gras, op de hondenschool trainen we op gras, met uitlaten op gras, gisteren tijdens het bezoek bij iemand thuis liep ze op gras etc. Kan dit een grasallergie zijn of uit zich dat anders?

Heb gisteren net mijn nieuwe lading KVV binnen gekregen kalkoen (heb nu ook geen ruimte voor ander voor dagelijks te geven naast een ander soort en heb de laatste tijd al meer weggeven qua KVV en de zolder staat nog vol met snacks ed. voor een vermogen maar goed dat terzijde) en zou eigenlijk een 2e diersoort willen toevoegen maar waar doe ik goed aan?

Moet ik ze een kap omdoen? Ze ligt nu bijvoorbeeld rustig. Likt niet continue.

Moet ik ze een ander diersoort gaan geven?

Kunnen de blaartjes gekomen zijn door een plantensoort en kan het gewoon zijn dat het een gewoonte is geworden dat likken en nu van kwaad tot erger is geworden? :'(

Edit: misschien nog belangerijk om te vermelden sinds ik haar hypoallergene brok heb gegeven 2 weken en we 6 weken aan het elimineren zijn geweest is ze gefixeerd op het eten van poep en ze is gehaaid daarin. Heb het idee dat ze wat tekort komt en moet daarom wel minimaal 1 x per week stront uit haar bek halen want dit mag ze uiteraard absoluut niet eten!
Laatst gewijzigd door Hondje_ op zo 21 jul 2013, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2719737
Een tweede soort mag je pas erbij geven als het 6 weken goed gaat. En uit jou verhaal op te maken gaat het helemaal nog niet goed met jou hond. Ik zou dan zeker nog geen 2de soort bijgeven. Dat mag pas als het een week of 6 goed gaat.

Zijn er onderzoeken bij jou hond verricht ?
Door Hondje_
#2719807
Het gaat idd niet goed maar vind het zo raar dat ze na 4 weken zowat klachtenvrij in ene huidproblemen krijgt terwijl het eerst 'alleen' haar maag was.
Ze is alleen klinisch onderzocht. Die arts gaf mij een zak Royal Canin hypoallergenic mee hij was er zeker van dat dit een voedingsprobleem was en raadde mij aan of die brok te blijven geven of te gaan elimineren. Daar knapte ze super van op van die brok. Maagklachten verdwenen snel. Ze begon alleen met poep eten en erg verharen en nadat ze per ongeluk die kippensoep had opgelikt (2 likken ofzo) wou ze de brok niet meer eten.

Nu dus ruim 6 weken later op de kalkoen verhaart ze niet meer zo raar maar nog steeds wel stront willen eten. Denk dat ze iets te kort komt dus.

Doorgaan met de kalkoen of 6 weken iets anders?
Door charmed
#2719843
Je zou natuurlijk voor konijn kunnen kiezen of iets anders wat ze nooit gehad heeft. Maar het zou wel van die kippensoep kunnen komen! Ook van 2 likjes, je bent gevoelig ergens voor of niet gevoelig. Mijn vriendin gaf haar hond 1 brokje nadat ze aan het elimineren was, en toen kwam er diarree. Zij in paniek, haar hond was ziek. Ik vragen wat heb je gedaan dan? Heb je alleen dat soort vlees gegeven. ja zei ze, maar bij nader navragen had ze hem een brokje gegeven. Ik denk dat je vanaf nu weer 6 weken moet aankijken hoe het gaat. En ik zou nu eerst even kalkoen aanhouden, of je moet zeker weten dat het van de kalkoen komt. Maar idd. de Kippensoep 2 likjes kan de oorzaak hiervan zijn.
Door Hondje_
#2719853
Maar die kippensoep was voor het 6 weken elimineren tijdens de hypoallergene brok. Dat ze van de kots van mijn kat at van de Tinlo Cattery een week of 3 geleden. De huiduitslag is nu 2 weken en had ze voorheen niet dus twijfel daarom of dit wel voedingsgerelateerd is aangezien ze het 4 weken goed deed met de kalkoen.

Probleem bij dit hondje is dat ze alles al gehad heeft in haar leven qua smaken KVV. Neem nu die soorten die ze in de laatste weken van haar klachten voordat ik naar de arts ging niet of nauwelijks heeft gehad en dat zijn er weinig aangezien ze iedere dag van de week een ander diersoort(en) kreeg.

Maar goed dus nog doorgaan met de kalkoen dus. Vind het zo sneu voor haar eerst die nachtenlang wakker en niet kunnen slapen door de maagpijn en nu door de jeuk. Hoor ze in de nacht ook knauwen onder de dekens. Pas deed ze dat ook op haar pootjes knabbelen tussen de teentjes maar dat is nu gestopt nu ze aan haar buik is begonnen :'(
Door charmed
#2719926
Oh dan had ik dat niet goed begrepen, idd tijdens brok heeft ze dat te pakken gehad. Als jij denkt dat het door de kalkoen komt dan moet je stoppen met Kalkoen, dan niet doorgaan met Kalkoen, ga op je gevoel af! Ik zou dan een soort KVV pakken waar absoluut geen granen inzitten. Dus geen gevogelte (of alleen als je absoluut weet dat er geen magen in verwerkt zitten). Heb je al eens konijn geprobeerd, of haas? Struisvogel? Zo niet dan heb je nog opties.  Het moet eigenlijk vanaf het begin af aan dan goed gaan, tot zeker aan zes weken met een soort. Als je 6 weken gehad hebt en er treden geen problemen op zoals jeuk etc. dan kan je er een soort bij doen. En dat ook 6 weken volhouden, mochten er dan problemen bij je hond ontstaan, dan moet stoppen en iets anders zoeken weer. 
Laatst gewijzigd door charmed op zo 21 jul 2013, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hondje_
#2719981
Konijn en haas heeft ze gehad ook in de weken toen ze klachten kreeg. Struisvogel heeft ze gehad in de vorm van snacks.
Vind het zo moeilijk die keuze maken te stoppen met de kalkoen want weet natuurlijk nooit 100% zeker waar die uitslag van haar buik van komt. Vind het zo raar dat de eerste 4e weken goed gingen en nu dan in ene niet meer. Heb de vriezer er vol mee liggen dus ook geen plek voor wat anders en al helemaal niet voor Barf want dat moet je helemaal groot inkopen. Heb wel 6 rollen konijn nog liggen en 6 rollen eend maar goed dat heeft ze dus al veel vaker (lees iedere week) gehad. Net weer een zak van 20 stuks binnen gehad zaterdag van de kalkoen goedkoop is het niet pffff.
Door spikkel
#2720112
Je zou misschien eerst naar een Holistisch DA kunnen gaan, het liefst pro rauw,en haar problemen kunnen uitleggen.
Tannetje Koning, Erwin gijtenbeek, er zullen er vast wel meer zijn.
Wel blijven elimineren natuurlijk.
Door charmed
#2720526
Hondje_ schreef: Konijn en haas heeft ze gehad ook in de weken toen ze klachten kreeg. Struisvogel heeft ze gehad in de vorm van snacks.
Vind het zo moeilijk die keuze maken te stoppen met de kalkoen want weet natuurlijk nooit 100% zeker waar die uitslag van haar buik van komt. Vind het zo raar dat de eerste 4e weken goed gingen en nu dan in ene niet meer. Heb de vriezer er vol mee liggen dus ook geen plek voor wat anders en al helemaal niet voor Barf want dat moet je helemaal groot inkopen. Heb wel 6 rollen konijn nog liggen en 6 rollen eend maar goed dat heeft ze dus al veel vaker (lees iedere week) gehad. Net weer een zak van 20 stuks binnen gehad zaterdag van de kalkoen goedkoop is het niet pffff.
Ik zou ook eerst dan een holistisch da raadplegen wat je nu het beste kan doen. Ik zou de kalkoen dan gewoon nog even doorgeven tot je bij een holistisch da bent geweest. Dan blijf je wel elimineren.
Door Hondje_
#2724749
Ben van de week (do) bij de dierenarts hier geweest. Atopie. Waardoor kon ze mij niet vertellen. Ze raadde mij aan een brok die ze verkopen te geven en het daarbij te houden. Een visbrok. Kreeg een sample mee naar huis. Eerste ingredient granen :( en dat terwijl ik vertelde dat ze naar mijn idee niet goed op granen reageerd ::) van die echte hondenkoekjes ging ze van aan de dunne dus die gaf ik al nooit. Verder heb ik voor haar buik Hydrocortiderm meegekregen. Helpt wel verzachtend want ze jeukt al minder eraan. Nu hoor ik haar steeds aan haar pootjes dus ga die ook maar smeren dan. Neem aan dat ik dat niet aan de arts hoef te vragen:
Maar goed overweeg naar een andere arts te gaan indien andere KVV niet werkt. Wordt hier zo onzeker van.

Heb vandaag de Carnibest de deur uitgedaan. Wou morgen starten met Tinlo konijn ook al heeft ze die in het verleden wekelijks gegeven maar ja moet wat. Veel enkelvoudige KVV's bestaan er nu eenmaal niet zonder kip, rund en granen dus ja. Verder kon ze naar mijn idee voorheen ook niet tegen lam (vieze gele poep), kwartel (diarree), makreel (overgeven), ei (diarree) en paard reageerde ze ook vaak niet goed op in het verleden dus tja.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2726185
Ik zou ook naar een goede holistische dierenarts gaan !
Die kan je helpen met eventuele vervolgstappen, want dit is voor jullie beide niets

En vergis je niet hoeveel zooi er in ontlasting wat ze buiten eet kan zitten ... Daar zou ik dus ook keihard aan gaan trainen dat ze dat laat liggen (het is super moeilijk en intensief, maar het kan wel)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door