Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2717095
oo niet tegen narcose kunnen? Hoe uitte zich dat?
Heb nl zelf nog steeds angst overgehouden aan de keer dat Maci gerontgend is en voor Belgie is dat roesje absoluut verplicht. Maci kreeg het toegedient, klapte om, zag grote ogen bij de DA, gauw onder het rontgen app. en dan weer bijspuiten, en dan nog eens bijspuiten, vervolgens heeft ie op de gang nog een half uur gelegen voor ie in beweging wilde komen. Daarom durf ik Fozzy ook niet te rontgenen, ik vind het zo eng. :(

Kan me voorstellen dat je alles doet om een narcose te voorkomen. Tja over het wel of niet helpen, blijft een moeilijke, gelukkig heb ik bij reuen minder kans op dit soort dillemma's (nee niet bmo maar bijv prostaat voor de bijdehandjes)
Gebruikersavatar
Door kira
#2717447
Kaio schreef: oo niet tegen narcose kunnen? Hoe uitte zich dat?
Heb nl zelf nog steeds angst overgehouden aan de keer dat Maci gerontgend is en voor Belgie is dat roesje absoluut verplicht. Maci kreeg het toegedient, klapte om, zag grote ogen bij de DA, gauw onder het rontgen app. en dan weer bijspuiten, en dan nog eens bijspuiten, vervolgens heeft ie op de gang nog een half uur gelegen voor ie in beweging wilde komen. Daarom durf ik Fozzy ook niet te rontgenen, ik vind het zo eng. :(

Kan me voorstellen dat je alles doet om een narcose te voorkomen. Tja over het wel of niet helpen, blijft een moeilijke, gelukkig heb ik bij reuen minder kans op dit soort dillemma's (nee niet bmo maar bijv prostaat voor de bijdehandjes)
Dat dus. Voor de lacroscopie zou ze een heel klein beetje sedatie krijgen, toen was ze geheel vd wereld. Inmiddels begrijp ik dat dit vaak voor komt bij beren, een teckelhoeveelheid krijgt ze onder zeil ik durf dus niet meer. Stel ze blijft erin, heb ik eeuwig schuldgevoel. Tel daarbij dat hier bij alle ok aan voortplantingsorganen vd honden ik ernstige complicaties heb gehad met heroperaties, buikvliesontsteking en dieren die volgens de da ingeslapen moesten worden, dan is het dus een lastige keus. De vacht kom ik wel overheen, dat duurt twee jaar, dan is ze elf dan mag ik wel scheren.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2717554
Thea schreef: Hoorde dat in Naaldwijk een kliniek zit die het via endoscopie (als ik goed schrijft) het doen. Geen narcose en ze kunnen bijna gelijk weer alles.
Hun leiden ook DA's op om het op die manier te doen.
Dat gebeurt net zo goed onder narcose. Zou wat zijn, bij een wakkere hond 2 gaten in de buik prikken, de buik opblazen en met allerlei apparatuur in de buik gaan lopen rommelen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2718030
kira schreef: Dat dus. Voor de lacroscopie zou ze een heel klein beetje sedatie krijgen, toen was ze geheel vd wereld. Inmiddels begrijp ik dat dit vaak voor komt bij beren, een teckelhoeveelheid krijgt ze onder zeil ik durf dus niet meer. Stel ze blijft erin, heb ik eeuwig schuldgevoel. Tel daarbij dat hier bij alle ok aan voortplantingsorganen vd honden ik ernstige complicaties heb gehad met heroperaties, buikvliesontsteking en dieren die volgens de da ingeslapen moesten worden, dan is het dus een lastige keus. De vacht kom ik wel overheen, dat duurt twee jaar, dan is ze elf dan mag ik wel scheren.
Is dat bij bepaalde lijnen dan?
Ja ik snap dat moeten scheren nog het minst erge is in dit verhaal
Gebruikersavatar
Door kira
#2718044
Kaio schreef: Is dat bij bepaalde lijnen dan?
Ja ik snap dat moeten scheren nog het minst erge is in dit verhaal
Nee algemeenheid dat ze feitelijk van heel weinig al heel erg onder zeil kunnen geraken en je dus gemakkelijk overdoseert.

Voor ons speelt ook nog de schildklier mee. Ik heb die met medicatie heel goed onder controle, haar vacht is steeds oke en verder ook. Maar schildklier is wel samenhangend met de loopsheidhormonen, ik geef bv meer pillen voor de loopsheid en dan erna weer minder, hoe zit dat als ik haar laat helpen.

Voor nu maakt ze op mij weer een uitstekende indruk, ze baalt dat het zo heet is want dan is fietsen op kleine beer erg vermoeiend.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2718531
*Dorothea* schreef: Dat gebeurt net zo goed onder narcose. Zou wat zijn, bij een wakkere hond 2 gaten in de buik prikken, de buik opblazen en met allerlei apparatuur in de buik gaan lopen rommelen.
nee geen wakere hond. Maar zoals ikbegreep met een soort gas wat via een kapje word toegefient.
Maar zal het navragen aan degene die het mij vertelde ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2718811
Thea schreef: nee geen wakere hond. Maar zoals ikbegreep met een soort gas wat via een kapje word toegefient.
Maar zal het navragen aan degene die het mij vertelde ;)
gasnarcose gaat altijd vooraf aan een andere vorm van narcose, een hond krijg je niet zonder vreselijke worstelpartijen onder zeil met een kapje.
Door robbiekomvoor
#2718963
Thea schreef: nee geen wakere hond. Maar zoals ikbegreep met een soort gas wat via een kapje word toegefient.
Maar zal het navragen aan degene die het mij vertelde ;)
Neutje,Thea? :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door