Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie.
#320538
Vixinn heeft sinds gisteren allemaal bultjes boven op de snuit.Ze loopt en snuffelt nog al veel in het hoge gras (onkruid) dus ik denk dat ze iets geraakt heeft of ergens allergisch op reageert.Ze waren vandaag wel wat groter dan gisteren.Ze knappen af en toe en dan komt er wat bloed uit.Wat zou ik er het beste op kunnen doen? Ze lijkt er niet echt last van te hebben want ik zie niet dat ze er aan komt.
Door Nathalie.
#320679
Ze heeft vannacht toch met haar snuitje ergens tegenaan gevreven of met haar poot erover want alle bultjes zijn kapot.Het droogt ook niet erg.Ik heb het een beetje schoongemaakt met water met badedas en daarna weer drooggedept. Heeft niemand een idee wat ik er het beste op kan doen of zou ik naar de DA moeten?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#320685
Ik denk dat ze inderdaad ergens haar neus heeft ingestoken, brandnetels misschien . Ik zou het niet met badedas schoon maken, maar met een desinfectie middel (dettol, sterilon. unicura dat soort dingen ) heb je calendulanzalf in huis? dat kan er op, of aloe vera , zilverwater. Als je dat allemaal niet in huis hebt zo ik zorgen dat het een beetje droog blijft.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#320692
Nathalie. schreef: Calendulazalf heb ik wel in huis.Dettol ed heb ik niet in huis,wel betadine, kan dat ook?
ja dat is ook ontsmettend
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door