Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#319924
Sinds vorige week had qyan een plekje in zijn hals, recht onder zijn oor.
Dacht een hondentandje van het spelen ofzo.
Een dag later werd het plekje al wat groter en kaler + het was een natte plek.
Woensdag was het nog groter en hebben we het ff aan de DA laten zien, oren na laten kijken, etc, etc.
Eerst kaal geschoren en uitgewassen met betadine shampoo en goed gedroogd.
De dierenarts dacht een hotspot als reactie op een tekenbeet.
Dermosan mee gekregen en erop gesmeerd.
Leek in eerste instantie goed te gaan, maar sinds gisteravond krabbelt dat beest zich helemaal suf en het bloed als een rund.
Die zalf helpt dus ook voor geen meter en de plek wordt alsmaar groter, ook teetrea en calendula verlichten niet.
Net weer ff gekeken, onder zijn vacht waar het nog niet is weggeschoren zit ook al een grote natte plek.
Plek is verder erg warm en dik.
Ik ben in staat naar een weekendarts te rijden, die jeuk moet verschrikkelijk zijn, maar ik zie de prednison spuiten eigenlijk al voor me.
Iemand middeltjes die goed werken tegen extreme jeuk en wat ik op die plek kan smeren om te verzachten ???
#319939
Lavendel essentiele olie (van een goed merk zoals chi, aromavera, volatile, silverlinde) puur een paar druppels regelmatig aanbrengen. Heb ik heel goed ervaringen mee bij (brand)wonden en jeuk!! :)
#319941
Hmmm... als de plek zich erg snel uitbreidt, warm en dik aanvoelt (heeft hij ook koorts?), weet ik niet of je het zonder een AB kan oplossen, hoop van wel natuurlijk!
Binno moest uiteindelijk toch een AB-spuitje en kreeg een Cefaseptine kuur mee. Maar ja, de plek was wel errug groot geworden (kin, hals en borst). :-\
Ik zou de Betadine shampoo blijven gebruiken, een keer of twee, drie per dag om de plek flink te ontsmetten.
Beterschap voor Qyan! :-*
Door qyan
#319943
Koorts........heb ik niet gemeten eigenlijk :-[
Ja, wat is snel, afgelopen zondag was het nog ter grote van een speldenprikje.
Nu gaat het richting groter dan een 2 euro muntstuk en dat is de plek die kaalgeschoren is en wat je duidelijk kan zien.
Dus nog niet zo groot als bij Binno, maar vind het al genoeg eigenlijk ;)
En dan zit er ookal onder zijn vacht, groene smurrie.
De plek zelf is wel warm en dik, klier in zijn hals is ook wat groter dan normaal, maar verder maakt ie een goede indruk.
Twijfel dus ook waar ik goed aan doe, weekendarts gaan, of wachten tot ik dinsdag naar mijn eigen Da kan en nog andere middeltjes erop smeren.
Zal zo eerst wel ff temp. meten.
Door qyan
#319969
We zijn net terug van de weekendarts.
Het is geen ringworm, ook geen schurft gelukkig.
Wel een ................... nog iets dermatitis + toch een tekenbeet.
Qyan heeft naast die grote plek, over zijn hele lichaam meerdere huidontstekingen zitten, waarschijnlijk ten gevolge van een lager wordende weerstand.
Kans dat er wegens de lage weerstand van de huid ook weer demodex ontstaat was volgens de arts zeker aanwezig.
We moeten nu iedere keer voordat we die zal smeren de plek schhonmaken met biotex of betadine shampoo.
Dan die plek insmeren en om te beginnen een zware antibiotica kuur van 2 weken, die zo nodig eventueel nog een keer verlengt wordt met 1 of 2 weken.
We hebben cefaral 500 mg gekregen en qyan moet 4 tabletten per dag.
Hij heeft meer plekken dan ik in eerste instantie zelf had ontdekt.
Maar waar dit nou opeens vandaan komt.
Nou ja, als ie er maar weer vanaf komt en zonder demodex graag :-\
Door qyan
#320376
Lizzy schreef: Dermatitis = huidontsteking, right? En hoe zag de DA dan dat het een tekenbeet is (mede) is geweest? Nou nou, het zit jullie ook niet mee he..... :(
Yup, huidontsteking, waarschijnlijk stafylococcen infectie(hoe schrijf je dat)
Hoe ie eraan komt geen idee, hoe hij eraf komt, ook geen idee, want het is alweer erger als gister :o

Zit een prachtige rode ring omheen om de grootste plek, kan niet veel meer zijn dan een tekenbeet of ringworm en rigworm was het niet, daar heeft ze op gecontroleerd. Zou niet weten wat het anders kan zijn eigenlijk.

Anyway, zwaar AB kuurtje :-\
Qyan is er erg beroerd van en ligt de hele dag te slapen.
Misschien maar beter, kan ie ook niet krabbelen.
Ben maar weer aan de weer gegaan met echinacea, probiotica, vitamine c...........bah, zijn huid is zolang goed gegaan >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door