Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#2699765
Missy (bijna 12) heeft artrose in haar ellebogen en pijn in haar onderrug  Op dit moment krijgt ze cortaphen omdat novacam naar mijn idee minder verlichting geeft. In het verleden heb ik haar duivelsklauw gegeven maar dat werkte volgens mij niet voldoende .  Weet iemand of je duivelsklauw in combinatie met nsaid's kan geven? en wat kan ik behalve visolie nog meer geven en doen om het wat makkelijker voor haar te maken. Vorige week heeft ze nog een check-up gehad en ze blijkt kerngezond. Alles werkt perfect voor een hond van haar leeftijd, ze is nog vrolijk, eet goed. Ze wil nog wel maar die gewrichten laten haar gewoon in de steek.

Wil
Door Wil
#2699806
Dat heb ik in het verleden wel gegeven maar ik had niet de indruk dat het verschil maakte of ik het wel of niet gaf,Ik ben er mee gestopt toen een orthopedische Da me eens verteld had dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat Glucosamine Chondritine en MSM echt werken hoewel sommige mensen en dieren er wel baat bij schijnen te hebben. Hij adviseerde een goede gezuiverde visolie wat ik nu nog steeds er bij geef, 

Heb er ook wel eens aangedacht maar ik weet niet of ik het nu nog eens moet proberen
Door charmed
#2699863
Er zijn veel verschillende soorten en merken van die supplementen. Het kan best zo zijn dat een ander supplement dan dat je toen had, wel zal helpen. Het is vaak zo, wat bij de ene hond goed helpt, kan zijn dat bij de andere hond weinig doet. Ik haal altijd gewoon een pot bij de kruidvat, daar doen mijn honden het goed op. Prudence heeft ook artrose in haar voorpoot. Ze zakte er steeds doorheen. Wilde niet meer zoveel lopen. Al vrij snel na het starten van Glucosamine/Chondroitine/MSM zag je een sterke verbetering bij haar. Zij kreeg voorheen al visoliecapsules (omega 3)
Door Lizzy
#2699997
Duivelsklauw kan nog wel eens inwerken op de maag en NSAID kan dat ook. Dus soms, als je dit samen geeft, krijgt de hond last van de maag. Het is een kwestie van proberen. Ik zou zelf ook voor een goed Glucosamine/Chondroitine/MSM + een goede visolie gaan. Maar ook daar is het wel proberen en merken proberen want niet ieder merk doet het bij iedere hond even goed.
Door MarcoFJE
#2700002
Bij artrose ben ik zelf ook voor glucosamine/Chondroitine. Aan eigen lijf gemerkt dat het werkt. Mijn honden krijgen het ook al enige tijd.
Moet het wel de tijd geven om te werken, dit kan maanden zijn afhankelijk van hoe erg de artrose is.
Door Lil
#2700937
hier ook de ervaring dat cortaphen beter helpt dat metacam en aanverwanten, maar helaas ook de ervaring dat cortaphen belastend is voor de maag. ik zou dus even uitkijken met de duivelsklauw. glucosamine etc kan heel goed helpen, heeft het hier ook jaren gedaan, maar ik geef dat al een hele tijd niet meer. Het maakt nu totaal geen verschil meer uit. Goede visolie helpt wel nog altijd trouwens. Je zou ook groenlipmossel kunnen uitproberen. Dat helpt de maag ook en is ook niet verkeerd voor de gewrichten.
Gebruikersavatar
Door Binno
#2701016
ik was tevreden van Glyco Flex (Vetri Science), bestaat in 3 varianten/sterktes, naargelang de behoefte van de hond,
voor Binno had ik nr 3
daar zit oa. groenlipmossel glucosamine en MSM in :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door