Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2696234
-GerdaRoode- schreef: Nee, zo lang als op de foto zijn ze niet, maar je hoort hem wel lopen op het laminaat.

Gerda
Dat is niet altijd een criterium. Soms dachten mensen wel eens dat ik vergeten was de nagels te knippen, want ze hoorden 'm nog lopen, maar dan waren ze toch al echt kort.

Maar ook al zijn ze niet te lang kun je er natuurlijk wel een puntje afknippen/vijlen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2696295
Ik knip regelmatig een klein stukje af.
En ook newfs hebben verschillende soorten nagels. Kaio heeft bijv zachtere nagels, die hoor je niet, maar groeien wel harder maar slijten dus ook goed, behalve als het een paar weken zomer is (geen asfalt), daar heb ik me in vergist, waren al meteen krom gegroeid, ik voelde me erg schuldig.
Maci heeft hardere nagels, die hoor je dan ook eerder lopen, maar echt te lang zijn ze niet, knip regelmatig (om de paar maanden ) een stukje ervanaf.
In al die jaren tijd is het een keer fout gegaan bij Maci, bloedbad, hij stond er alleen maar wat beduusd bij te kijken. En het was ook weer zo over.

Je zou het bijv van je DA of een trimster kunnen leren, of anders 2x per jaar laten doen?
Amanda/Dino schreef: Als je zelf knipt kun je altijd een x knippen (nog niet doorknippen) om te kijken hoe de hond reageert. Op deze manier heb ik nog nooit in het leven geknipt
Ja dat klopt, ik was dus een keer zo dom om te denken dat de hond een beetje was aan het miepen en heb alsnog doorgeknipt,  doe ik dus nooit meer.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2696373
Kaya heeft als pup echt serieus geprobeerd me te bijten toen ik voor de eerste keer haar nagels wilde knippen  :-X
Ik kan nu alles rustig doen, maar 'prettig' zal ze het nooit vinden. Vijlen is bij haar dan ook geen optie.  :-\
Ze reageert op elke knip met terugtrekken en miepen dus ook die truc werkt bij haar helaas ook niet.
Ik leer wel gewoon leven met haar naaldhakken  ;)  Ze wordt bijna elke 2 maanden geknipt.
Gebruikersavatar
Door kira
#2696428
Ik vond die van mijn beren ook lang. Toen we gingen titeren bij Tannetje was dat een keer in Deventer bij even haar naam kwijt, die had een trimsalon. Die heeft gekeken en ze waren dus helemaal niet te lang (beren blij denk ik zo). Foppe zijn nagels knip ik wel, die van de beren dus niet. Ik heb toen geleerd dat als ze op de vlakke grond staan de nagels de vloer niet moeten raken. Wellicht nog eens goed kijken?
Door Vivianneb
#2696461
Cailean zijn nagels groeien echt enorm hard en zijn ook enorm hard en dik.. (als ik die foto van die te lange nagels zie denk ik eitje..). Dus ik moet ze toch met regelmaat knippen.. op zich vind ik dat te doen - zorg voor genoeg licht - maar ik krijg het altijd voor elkaar dat ik mijn velletje van mijn palm van mijn hand tussen dat #*&$ veertje krijg tijdens het kracht zetten..
Dus weer een bloedblaar opgelopen vanavond  :-X
Gebruikersavatar
Door Neally
#2697780
Hier geen beer maar een klein moppie.
Twee keer per jaar doe ik haar nagels met een electrisch schuurdingetje. Waar ik ook mijn
eigen voeten mee doen.
Gaat prima.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door