Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mandarijn
#2693136
Bas heeft last van haaruitval. En dan alleen in zijn nek en op zijn kont. De vacht begint daar ook wat dunner te worden. Hij krijgt nu 9 maanden rauwvoer. Eerst kvv nu samengesteld. Verder heeft hij geen jeuk of verkleuring van de huid.

Nu heb ik al het forum afgezocht maar niets kunnen vinden dat aansluit bij de haaruitval van Bas.

Zelf begin ik aan stress te denken, er is nl een teefje in de buurt loops, of aan de druppels tegen teken (advantix) die ik gegeven heb. Dit heb ik verdeeld over de nek, rug en kont gedruppeld.

Verder krijgt Bas om de week een zalmkop. Of is het verstandig om hem elke dag visolie te geven?

Wie kan mij help?
Door Lizzy
#2693149
Mandarijn schreef: Bas heeft last van haaruitval. En dan alleen in zijn nek en op zijn kont. De vacht begint daar ook wat dunner te worden. Hij krijgt nu 9 maanden rauwvoer. Eerst kvv nu samengesteld. Verder heeft hij geen jeuk of verkleuring van de huid.

Nu heb ik al het forum afgezocht maar niets kunnen vinden dat aansluit bij de haaruitval van Bas.

Zelf begin ik aan stress te denken, er is nl een teefje in de buurt loops, of aan de druppels tegen teken (advantix) die ik gegeven heb. Dit heb ik verdeeld over de nek, rug en kont gedruppeld.

Verder krijgt Bas om de week een zalmkop. Of is het verstandig om hem elke dag visolie te geven?

Wie kan mij help?
Ik vraag het me af, of elke dag visolie gaat helpen.... Als de problemen veroorzaakt worden door stress of Advantix: ga je van de visolie niks merken, want daar los je beide problemen niet mee op..... Als dit na 9 maanden zo plots komt opzetten, zou ik eerder aan stress/hormonen/vlooiendruppels denken en zul je de oplossing ook daar moeten zoeken vrees ik.
Door Mandarijn
#2693157
Lizzy schreef: Ik vraag het me af, of elke dag visolie gaat helpen.... Als de problemen veroorzaakt worden door stress of Advantix: ga je van de visolie niks merken, want daar los je beide problemen niet mee op..... Als dit na 9 maanden zo plots komt opzetten, zou ik eerder aan stress/hormonen/vlooiendruppels denken en zul je de oplossing ook daar moeten zoeken vrees ik.
Hoe lang werkt de Advantix uit. Ik heb Bas nadat hij zwart zag van de teken gedruppeld met het middel. Ik weet niet meer zeker wanneer dat was maar het is meer dan 4 weken geleden.
Gebruikersavatar
Door Binno
#2693177
het zou me niet verbazen dat het van de Advantix komt

heb hier mijn vorige hond een keer met Advantix behandeld en zij reageerde daar ook slecht op
bij haar leek het wel eerder op een brandwond en haaruitval op de plaatsen waar ik het product gedruppeld had

of kan hij per toeval daar krabben of bijten dat het haarverlies daardoor komt?
Door Mandarijn
#2693192
Binno schreef: of kan hij per toeval daar krabben of bijten dat het haarverlies daardoor komt?
Krabben en bijten doet hij niet, hij heeft er geen last van (jeuk, etc.)
Door Mevroi Kruim
#2693817
Als hij idd zwart zag van de vlooien dan zijn die bij lange na niet weg. Die zitten nog overal in je huis, als larven of als eitjes. Ik zou bij kale plekken in de nek en op de kont zelf als eerste aan vlooien denken.
Door Mandarijn
#2693895
Mevroi Kruim schreef: Als hij idd zwart zag van de vlooien dan zijn die bij lange na niet weg. Die zitten nog overal in je huis, als larven of als eitjes. Ik zou bij kale plekken in de nek en op de kont zelf als eerste aan vlooien denken.
Hij zag niet zwart van de vlooien, maar van de teken. Heb op een dag zo'n 30 à 40 teken bij hem weggehaald en de dagen erna ook nog een hele hoop. En allemaal van die kleine teken die je niet goed kon pakken met een tang. Heb toen zo'n tekenkoevoetje gehaald. En he toen Advantix op aanraden van de dierenspeciaalzaak meegekregen, omdat dat ook tegen teken helpt.
Door Mevroi Kruim
#2694525
Aha, op die manier! Ja, dat heb ik hier ook wel meegemaakt  :-X als ze een keer door een tekennest sjezen zitten ze compleet onder. Hier ook Advantix in de tekentijd en het scheelt enorm. Helpt ook tegen vlooien idd, maar er kan er altijd een meeliften.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door