Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2688611
De DA belde. Spike lijkt goed door deze tweede operatie heen te zijn gekomen. Hij is alerter en veel minder apathisch dan vanochtend. Hij krijgt AB per injectie en blijft aan het infuus. De bandages in zijn buik worden geregeld verschoond en dat lijkt goed te gaan. Hij krijgt opiaten als pijnbestrijding en wordt gecatheteriseerd..
Qua operatie is nu alles gedaan wat te doen is. Nu moeten de darmen gaan genezen. Als ze weer gaan lekken... :'(
Maar we blijven met hem knokken voor herstel.
Er wordt ook vannacht voor hem gezorgd, is ook wel nodig i.v.m. de intensieve verpleging.
Zodra de buikvliesontsteking rustiger is kan de wond dicht, al dan niet met drain.
Morgen krijg ik weer een update.
Bedankt voor de reacties. Zo'n emotionele rollercoaster is niet niks, en het is fijn reacties te krijgen van mensen die weten hoeveel zorgen je kunt maken om je hond.
#2689102
Vanochtend kregen we bericht dat Spike redelijk de nacht door was gekomen. Was weer iets alerter en ging ook een paar keer zitten.
Uiteraard de hele dag mijn mobiel bij me gehad op mijn werk, maar gelukkig geen bericht.
Net weer een update: hij is weer verder de goede kant op gegaan. Het vocht in zijn buikholte is aanzienlijk afgenomen, en als dit doorzet mag morgen de buikwond dicht. Temp. is goed, en hij heeft heel voorzichtig een paar milliliter vloeibaar voedsel geaccepteerd, wat hij ook actief uit de spuit probeerde te likken  :). Ligt nu aan een onderhoudsinfuus, dus ook geen intensieve ondersteuning meer in deze.
Als het vochtgebeuren in de buik normaliseert en de wond dicht mag, mag hij mogelijk morgenmiddag of zaterdag naar huis  :duimen: :duimen:
Het blijft spannend, maar de prognose is van matig naar gematigd positief verschoven.
Morgen bel ik weer in de ochtend. We mogen ook bij hem langs, maar ik vrees dat dat ook wel erg verwarrend voor hem is, dus we blijven maar van afstand energie toesturen. Als hij weer thuis is, kunnen we echt bij hem zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door