Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BAC
#2686351
Een vriend van mij heeft een New Foundlander van nu 13 jaar (Wordt 14 eerdaags) die is 2 jaar geleden ook overgestapt. Die hond was erg stram en stijf, was er erg slecht aan toe. Oorontstekingen, huidproblemen, schimmel op de voetzolen, stinken, vol ongediertes, en heel veel haar verliezen.

Nu...2 jaar later....is het een hele andere hond geworden. Schimmel is weg, de hond kan weer bewegen, oren zijn genezen, huid is 200% hersteld.....
Zijn hond was helemaal kapot gegaan door de brokken :-X
Door bianca987
#2686675
Ook mijn oudste hond van 15 was 11 jaar toen ik overstapte op vers en ze heeft er een enorme boost van gekregen. :)
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2687386
Senta schreef: Waarom kan je niet overstappen?
Omdat ik begreep dat het onwijs zwaar voor de nieren is?
Die overstap.
Door Petraz
#2687514
Hallo Qwea,

Ik begrijp je ongerustheid, maar mijn hond is inmiddels ook 13,5. Hij heeft artrose en zit al een paar jaar op de Rimadyl. Ik geef hem daarbij Fortiflex. Sinds een paar maanden is bij hem nierfalen geconstateerd. Ik denk zelf door de Rimadyl, maar dat weet je nooit zeker.
Nu liep ik tegen een grote muur van weerstand bij mijn DA toen ik vers wilde gaan voeren en stoppen met de Rimadyl was ook geen optie volgens haar.
Ik ben toen zelf mijn weg gaan zoeken via holystische dierenarts en deze site en nu eet hij KVV, lekker makkelijk, en ben ik voor de artrose accupunctuur gaan doen, zodat we met de Rimadyl konden stoppen omdat deze funest zijn voor de nieren.
Na de 2e behandeling is hij al helemaal Rimadyl vrij en rent weer heerlijk achter balletjes aan.
Nadat ik me verdiept heb en gelezen heb wat er allemaal over brokken wordt verteld (kijk op voerwijzer.nl) krijgt mijn hond nooit meer een brok!
Veel succes!
Door BAC
#2687934
Qwea schreef: Omdat ik begreep dat het onwijs zwaar voor de nieren is?
Die overstap.
Waar heb je dat gehoord of gelezen? En waar ik nieuwsgierig naar ben, waarom zit je op een vers vlees forum?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door