Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2683666
Carole, je ziet het straks echt wel een keer aan hem denk ik. Je schrijft dat hij nu in zijn koppie nog wil, dus hij lijkt het zelf nog niet op te geven. Dan kun je je bedenken of je wil wachten tot hij het zelf aangeeft... Bij Jonas heb ik dat wel gedaan en hij is ingeslapen op dezelfde dag. En toen was het ook goed (achteraf gezien, de eerste tijd was het gewoon vreselijk om hem te moeten missen natuurlijk...).
Sterkte  :-*
#2683758
Tja , dat zijn nooit gemakkelijke dingen . En die keuze zal je zelf moete maken . En wat de meesten al posten , je ziet (vaak ) wel wanneer het voor jouw hond genoeg is (geweest)
Lichaamstaal , oogjes , gedrag t.av jullie en de honden . En de z.g blinde vlek , Dat beschrijft Lizzy ook al , laat bv een ander die je hond goed kent ook eens meekijken .
Milo onze JRT had ook een pancreasprobleem , hij was ruim 14 jaar , behandeling ingezet , maar dit sloeg ook helemaal niet (meer ) goed aan . Er werd toen ook gezegd door de d.a ... hier kan ook weleens kanker in het spel zijn . Er werd ook gezegd , tussen nu en uiterlijk twee weken moet er progressie zijn . Dat was niet meer het geval . We hebben hem ook verder niet meer laten onderzoeken , en hem laten gaan . En het was niets te laat . Op zijn bedje leek het de eerste dagen nog iets , ging hij aan de wandel dan zakte hij door zijn pootjes . We zagen hem verzwakken , ondanks dat het koppie nog wel wilde ( typisch Terrier hard voor zichzelf ) Uiteindelijk moest ik hem dragen , de tuin in , om hem zijn behoeften te laten doen , drinken aanbieden etc .... Toen vonden we dat het mooi was geweest .

Sterkte , in het maken van je beslissing
#2683889
Vandaag kreeg ik de bloedwaardes van Fjurdy, die heb ik eens vergeleken met de bloeduitslagen van september. Hieruit blijkt dat nu zijn leverwaardes weer verhoogd zijn tov september, maar juist zijn pancreaswaardes zijn naar beneden gegaan.

Sept  2012              Mei 2013
ALT  124                317
ALK  169                671
GLDH 12                31

Amylase 2352        1374
Lipase    1089          865

Verder waren zijn schildklierwaardes veel lager dan in september.

Hij heeft tot september een leverdieet gehad, toen daarna pancreatitis werd geconstateerd ben ik gestopt met het leverdieet om me te concentreren op het pancreas dieet.

Nu zit ik er aan te denken hoe ik het beste een leverdieet kan combineren met een pancreas dieet. Want bij beiden mag hij alleen heel mager eten, maar bij de pancreas mag hij eigenlijk geen koolhydraten. Ik wil dit wel gaan proberen dus als iemand tips heeft graag.

Verder lijken de pijnstillers aan te slaan dus ik hoop dat ik mijn beslissing nog een poosje uit kan stellen.     

               
#2684292
Vanmorgen heeft hij alleen maar gal staan spugen. Misschien van de tramadol.  Met de wandeling liep hij goed mee maar loopt continu te hijgen. Hij heeft wel met smaak gegeten net.  Ik hoop dat het er in blijft.
Ik ga straks spullen halen om voor hem te koken
#2684525
tt-tjes schreef: Ik vraag me af waar de GLDH waardes voor staan. Die zijn ook beduidend hoger sinds vorig jaar.
Even snel van Internet gehaald:

"GLDH
GlutamaatDeHydrogenase; enzym vooral voorkomend in de lever. Gehalte in het bloed is verhoogd bij sommige aandoeningen van de lever".

Sterkte :-*

Quinoa bevat trouwens wel koolhydraat, zo'n 64 gram per 100 gram quinoa. Dus dat is best veel als je bedenkt dat aardappel 17 gram per 100 gram koolhydraat bevat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door