Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#319083
Ja ik ga er ook niet teveel aan zitten, aan die wondjes. 2 keer per dag ff een beetje schoonmaken en wondspray erop en meer niet.

De scheur in Tess haar oor zit al weer aardig dicht met hier en daar nog wat open stukjes en dat is mooi want dan kan ik idd voorzichtig het vuil eruit duwen. Nou duurt het bij zo'n oudje (ze is 12) toch altijd ff wat langer voordat ze geneest, maar ze doet het goed. De put in haar voorpoot is al helemaal droog.

En bij mijn jongste teef zie je er niks meer van, die heeft alleen nog maar wat kleine putjes met een korstje erop, dus daar maak ik me al niet eens meer druk om. ;)
Door Audrina
#319526
Karin & Pyrs schreef: daar ben ik weer ............. ::) ::) ::)
wondjes spoelen met waterstofperoxide (3%), zodat ze niet direct dichtgaan zitten en het wondvocht er uit kan gaan.
Hoe vaak per dag kan je dat het beste doen? En kan dat samen met die calendulaspray? (natuurlijk niet tegelijkertijd, wel met een paar uur ertussen)
Door Audrina
#319781
Lupa schreef: dit zal de euwige discussie blijven tussen angelique en mij, over de waterperoxide,Lupa heeft daar een flinke kale plek aan overgehouden.
maar ik wil best een compromnie sluiten :P
ik zou de waterperoxide niet langer dan 3 dagen gebruiken(waterperoxide maakt schoon maar dood ook de groeinde nieuwecellen, waardoor je wildvlees krijgt)
Een kale plek zou ik niet zo heel erg vinden. Maar als het wondje minder snel geneest doordat nieuwe cellen ook gedood worden is dat weer minder. Alhoewel het misschien beter is dat het wondje iets langer open blijft zodat het vuil niet wordt ingekapseld? Pff, ik weet het ff niet meer. Aan de ene kant zou ik het liefst willen dat het morgen al genezen is, maar aan de andere kant wil ik er ook weer niet teveel mee rommelen en de natuur zijn gang laten gaan als dat ff kan.
Door Audrina
#321382
De meeste wondjes van m'n dames zijn nu prima aan het genezen en je ziet er bijna niks meer van.
Daisy heeft net al weer lekker gezwommen en toen zijn de laatste korstjes losgeweekt en die borstel ik er dadelijk voorzichtig af als ze droog is voordat het gaat jeuken.
Tess heeft alleen nog een put in haar wang die nog niet helemaal dicht is en er een beetje rood / geirriteerd uitziet (alleen de huid), dus dat blijf ik de komende dagen maar insprayen met calendula wondspray. Er komt verder geen viezigheid meer uit.
En ze heeft nog een aardige open "Jaap" in haar poot waar ik me een klein beetje zorgen om maak, want die wil niet echt dicht. Maar dat komt omdat ze er telkens aan likt en zo gaat het steeds weer open. Nu is likken natuurlijk wel goed om het schoon te houden, maar Tess doet het echt bij het obsessieve af. :-\
Het liefst zou ik het zo aan de lucht laten genezen maar in overleg met de DA doe ik de komende dagen toch maar een klein verbandje om Tess d'r poot (wel elke dag schoon hoor), zodat het wondje de tijd krijgt om dicht te gaan.
Morgen krijg ik gelukkig eindelijk Prodier wondgel, hopelijk helpt dat ook een beetje.

Ik ben in ieder geval wel heel blij dat ik die antibiotica van de DA niet heb aangepakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door