Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petralita
#2678248
[quote="nienk"]
dat deed ik eerst met Reus ook, totdat die kleine Pavlov door had dat er na het spuitje iets lekkers kwam en als ie nu dat spuitje ziet, begint ie zo te kwijlen dat wat ik in zijn bek probeer te spuiten, er zo weer uitloopt!
[/quote]
haha  :D slimpie
Door Dhjali
#2678334
[quote="nienk"]
tjah die honing, echt heel gezond zal het niet zijn. maar hij moet toch zijn middeltjes binnen krijgen, nou kan dat ook wel op een andere manier, maar stress is ook niet gezond, dus vandaar dat ik voor de honing kies.

mini beetje geprakte banaan, peer of appel werkt hier ook goed, trouwens, die was ik nog vergeten.
[/quote]
Begrijp ik hoor! Het was ook niet verwijtend bedoeld, als het op die manier goed werkt en zonder stress is dat prima. Hier is de smaak (tot nu toe) gelukkig geen probleem en met die luxe ligt de keuze gewoon anders.

[quote="nienk"]
dat deed ik eerst met Reus ook, totdat die kleine Pavlov door had dat er na het spuitje iets lekkers kwam en als ie nu dat spuitje ziet, begint ie zo te kwijlen dat wat ik in zijn bek probeer te spuiten, er zo weer uitloopt!
[/quote]
:biggrin2: Haha werkt toch goed die conditionering!

Bedankt voor de overige adviezen!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2678798
Groene leem gooi ik gewoon over Barf heen dat eet meneer op. Maar smerige poeders laat ie gewoon alles bij staan, werkt met niks en daarvoor gebruik ik kapsules, die slikt hij door, of anders leg ik het in zijn keel.
Doe ik overigens ook met de andere als ze bijv medicatie moeten, bek open en slikken, oja daarna natuurlijk een lekker koekie. Hier laten ze dat prima toe.
Door Dhjali
#2678909
Misschien is het inderdaad nog een idee om de poeder in een capsule te doen op de barfdagen, ik heb alleen geen idee of dat met iedere poeder ook kan. Kan je lege capsules gewoon bij de drogist kopen?

Ha smeerkaas zal hier was ook lekker gevonden worden  :)
Gebruikersavatar
Door Binno
#2678916
[quote="Dhjali"]
Misschien is het inderdaad nog een idee om de poeder in een capsule te doen op de barfdagen, ik heb alleen geen idee of dat met iedere poeder ook kan. Kan je lege capsules gewoon bij de drogist kopen?

Ha smeerkaas zal hier was ook lekker gevonden worden  :)
[/quote]
ik had voor Binno vorig jaar een capsulemaker en lege capsules (bestaan in verschillende groottes) gekocht bij www.gekruid.be
lege capsules kan ik eventueel ook hier bij de apotheek, weet niet hoe het in NL zit

hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel poeder ze moeten hebben, dat je geen twaalf capsules moet gaan geven
Door Dhjali
#2682532
[quote="Binno"]
ik had voor Binno vorig jaar een capsulemaker en lege capsules (bestaan in verschillende groottes) gekocht bij www.gekruid.be
lege capsules kan ik eventueel ook hier bij de apotheek, weet niet hoe het in NL zit

hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel poeder ze moeten hebben, dat je geen twaalf capsules moet gaan geven
[/quote]
Wat ontzettend handig! Ik had werkelijkwaar geen idee dat zoiets bestond. Dank je wel voor de tip!  :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2684337
[quote="petralita"]
kneedbare pillenhouder
http://www.medpets.nl/easypill/1624/

capsules in nederland:
http://www.medpets.nl/lege+capsules/1624/
[/quote]
Volgens mij gaat dat heier nog niet helpen, want ze bijten alles kapot, eigenlijk zijn het gewoon erg goede barfers, niks in hun bak wordt opgezogen (zelfs als het gemalen is) alles moet gechecked worden of er iets hards inzit en dan moet dat doorgebeten worden. Dat doen ze dus ook met pillen.

En dan nog iets wat zit erin? Heb hier dat juist de allergie hond pillen/peders nodig heeft en juist voor hem moet ik dus uitkijken
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 31 mei 2013, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door