Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2676975
ik ben beetje in paniek, tenminste ja toch wel haha, na 2 jaar lege teef door geen idee ( maybe herpes wat door vele da kan veroozaakt zijn door kennelhoest )
is er eindelijk weer teefje zwanger van mij, morgen 4 weken... ;)

nu schrik me kapot in huis vermoed ik 2  honden met kennelhoest...
ze hoesten al, zijn wel stress honden maar toch.
nu stress ik niet snel, maar ze lopen bij elkaar, door elkaar, in direct contact niet toevallig maar wel in de woonkamer met ze allen ( 1 is kath en de andere zoey en die lopen beide niet los zonder toezicht ivm gedrag )

nu ken ik 2 fokkers die teven hebben gehad met kennelhoest 1 verloor puppen op 7 weken, teef ging bijna door en de ander was de teef net bevallen... :-\

ik heb eigenlijk totaal geen plek waar ik de teef kan zetten apart :-X
omdat deze 2 honden overal hebben gelopen waar zij loopt en er nog 8 andere honden zijn in mijn huis... :-\ :(
ik zit me rot te denken, maar naar mama dr huis kan ze ook niet daar ligt de teef met pups, dus als ze wel draagt zou ik t alleen nog maar erger maken...

heeft iemand advies, ab geven uit voorzorg, weerstand verhoog, schoonmaken op bepaalde manier etc etc...
ik kan dr wel apart met deur ertussen zetten, maar dan nog hebben ook de honden die kennelhoest hebben daar wel gezeten.

of hoef ik niet zo zorgen te maken denk jullie?
#2676996
Heb t vorig jaar gehad.
Teef met 3 wk oude pups, pup van 4,5 mnd & teef 3 wk gedekt.
M'n sporthond had t meegenomen, de teef met pups hoestte samen met de jonge hond t ergste & de drachtige teef hoestte ook. Verder enkel 1 oudje (logisch minder weerstand) & 1 zieke hond (zware allergie/continue ontstekingen, 3 mnd later ook in laten slapen met 2 jaar, dus ook logisch, want laag in de weerstand)

Zowel de zogende teef als de gedekte teef net amoxcilline behandeld, de pup ook & t oudje & de zieke met baytril.  Moest wel.
De zogende pups hebben er niets van geleden & de dragende teef is 6 weken later van een gezond nest van 9 bevallen 

Zelf zou ik dus wel behandelen. Dit was de eerste keer in 8 jaar dat we kennelhoest hadden, maar dus gelijk voor een goeie :(
#2677098
hannabelgje schreef: Ik zou ze zo veel mogelijk scheiden van elkaar. De zieke honden behandelen.  Zo lang de drachtige hond niet hoest is er sowieso niks aan de hand. Gaat ze dat wel doen dan ging ik naar de da voor advies.
Behandelen houdt voor mij ook in naar de DA ;-) zou zeker niet gaan "experimenteren" & idd ook niet preventief, maar bij symptomen.
#2677139
Lizzy schreef: Ik durf je niet te adviseren Danielle, ik vrees dat dit er vooral een is voor de dierenarts.... :-\
die zijn ook van mening verschillend, de 1 zegt niets aan de hand, de andere zegt..
en ken dus 2 hele slechte ervaringen die dus pups wegraakte, ik heb al x kennelhoest gehad met 3 dage oude pups en daar maakte ik me geen zorgen bij, maar niet geboren, tis nog zo pril pffff :-X

scheiden kan alleen door benching en geen contact, of deur ertussen, maar ja :-\

voorals nog hoesten er 3, ik heb er nu 2 verplaatst zodat er deur tussen zit dus, en ;laat ze nu aan riem uit niet op veldje.

mimi is redelijk goed qua weerstand en heeft ondanks dat ik veeeeeeel show met haar zelden tot nooit wat opgelopen, ze is wel 2 dagen aan de diarree geweest maar is nu weer ok :-\
kan dat gevolg van kennelhoest zijn  :-\

als mimi maar begint te kuchen zou ik dr op de ab gooien, maar zit meer met hoe pak ik dit aan helpt iets qua schoonhouden, het verspreid toch door lucht al, niet alleen directe contact :-\
of dus toch maar preventief ab erin zonder dat ze hoest ter voorkoming van :-\

ben wel blij te lezen carmen dat jij dus wel gewoon nog pups kreeg ondanks de kennelhoest
#2677484
danielle1980 schreef: ow dus kan de honden gewoon weer binnen zetten denk jij?
want nu zitten er 2 in de aangebouwde schuur, niet erg voor paar dagen maar zijn wel huishonden tuurlijk en ze vinden niet zo leuk :-\
Ik heb we idd geen rekening mee gehouden. Juist omdat ze al besmettelijk zijn voor de symptomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door