Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tessa
#2671663
Zo, eerste pillen zitten erin.
Aafke heeft geen koorts, ook al hijgt ze nog veel.
Ik denk dat ze geen last van stuwing heeft, op de verdikkingen na zitten de melk pakketten niet vol, eerder aan de lege kant.
De achterste tepels doen het nog het beste, dus ik probeer die op gang te houden, de rest stimuleer ik even niet totdat de ab is aangeslagen.
Dank jullie wel voor het duimen, pups zijn zo hulpeloos dus ben je snel ongerust..
En Aaf is zo'n lief ,vrolijk hondje en nu is ze zo down en gestrest, heel naar.
Door tessa
#2673220
Nou, ik ben niet ontevreden eigenlijk.
Het blijft wat stressig allemaal, maar het lijkt nu beter te gaan.
Maandag hebben we ab en pijnstilling opgehaald en ben ik de pups gaan flessen.
Dinsdag begon de mastitis wat minder te worden, maar melk was er niet echt veel.

Vanochtend was ze vreselijk onrustig, hijgen, piepen, graven in de tuin en niet veel willen eten, kortom, ik maakte me zorgen dat er misschien toch nog wat in de baarmoeder zat ofzo, dus ben ik vanmiddag maar weer naar de dierenarts gegaan en die heeft haar uitgebreid onderzocht.
Er zit niks meer in en de baarmoeder is al bijna niet meer te voelen, uitvloeiing wordt al slijmerig en ze heeft geen koorts.
Kortom, dat is een zorg minder.

Vanmiddag heb ik de wartmtelamp hoger gehangen en dat lijkt een deel van het probleem op te lossen.
Ze ligt er nu weer veel bij zodat de pups in ieder geval weer een poging kunnen doen om de melkproductie weer op gang te helpen.
Ik hoop dat dat lukt want om de 3 uur flessen is best vermoeiend, ha, ha
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door