Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2667980
Hoi,

Mijn hond is dus ziek, maar zijn nieren zijn wel beter. Sinds zijn nieren beter waren heb ik zijn 25% groente terug gevoerd naar 15% groente. Zou hij hierom gras en grond zijn gaan eten? Of heeft hij behoefte aan meer van bepaalde vitaminen/mineralen omdat hij ziek (en oud) is?

Hij spuugt niet en is niet aan de diarree. Sinds kort krijgt hij wel glucosamine door zijn voer en sinds een paar dagen Renske vers (ivm verminderde eetlust mbt barf/kvv en hij was al mager).

Hij krijgt genoeg diersoorten en in de juiste verhoudingen.

Ik vraag me dus af waarom hij gras en grond (biologische moestuin aarde waar net m'n wortel plantjes opgekomen waren) eet. Als hij er moeite voor moet doen, doet hij er ook echt moeite voor.
Ik ben bijna geneigd om tuinaarde door zijn eten te roeren  :D

Bedankt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2668008
zuuroprispingen ?
wb Renske (veredeld blikvoer) weet ik wel dat ze hier ook zuur en diaree van krijgen  :-\
van welk middel gebruik je de glucosamine?
Door Lizzy
#2668016
Het is in je verhaal niet exact duidelijk wanneer hij exact gestart is met het eten van gras en aarde. Is dat toen je stopte met 25% groenten? Is dat toen je met de gluco begon? Is dat sinds je blikvoer geeft?

Ik haal dit topic trouwens weg uit de barf hoek. Renske = blikvoer = geen BARF.
Door Roosj
#2668734
Het heeft niets met Renske te maken. Hij deed het daar voorheen juist perfect op en het is begonnen toen ik van 25% naar 15% groente ging. Vandaar dat dit topic dus ook in de Barf hoek zat omdat het naar mijn idee met zijn barf hap te maken heeft, maar ik weet dus niet waarom en dat is mijn vraag ;)

En Renske veredelt blikvoer..  ??? Ben het er niet helemaal mee eens (ik vind het beter als brok en mijn honden deden/doen het er beter op als op brok). Daarnaast als ik moet kiezen voor een ernstig zieke hond die al afgevallen is tussen niet eten of eten met Renske erdoor of zelfs volledig Renske, dan kies ik zeker wel voor Renske ;), maar dat ter zijde.
Laatst gewijzigd door Roosj op vr 10 mei 2013, 04:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#2668793
Het kan best met Renske te maken hebben. Er is een groot compensatievermogen in een lichaam en daardoor kan het lijken dat een voeding het prima doet.
Daarnaast is het geen rauw en dat zou misschien de oorzaak kunnen zijn maar dan meer denkende aan darmflora opbouwen.

Maar er zijn meer mogelijkheden zoals het heerlijk vinden van je biologische tuinaarde. Onze honden vinden bemesting nl lekker en moeten we dan goed in de gaten houden die snaaiers.

Kortom lastige vraag om zo even antwoord op te geven  ;)
Gebruikersavatar
Door galgo
#2668819
Mijn dogs eten vanaf dat het lekkere nieuwe sappige gras opkomt altijd de verse puntjes. Ze staan dan echt te grazen. Ik zie dat ook bij heel veel andere honden. Volgens mij vinden ze dat gewoon lekker. Zodra het gras minder sappig wordt stoppen ze ermee.
Alleen als ze moeten braken, eten ze dan even scherp/stug gras.
Door Roosj
#2669173
Bedankt voor alle reacties.

Helaas hebben wij hem vandaag moeten laten gaan. Deze vraag is dus niet meer aan de orde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door