Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Belleke
#2664279
Ik heb een hond in de aanbieding.
Heb het zo gehad met deze dame.
Ik was vanmorgen even weg en nu heet ze dus een schaaltje bonbons opgegeten.
Het stond al weken op de buffetkast met een deksel erop. Het lag nu in stukken op de grond.
Het waren denk ik een stuk of 10 bonbons meeste met vulling praline en een aantal witte.
Kan dit kwaad?
Ik heb echt geen zin om nu weer naar de dierenarts te gaan.
Pas vorige week mijn konijnen laten steriliseren en daarvoor weken met een konijn naar de dierenarts geweest voor een abces.
Ondertussen gaat het hele loon naar de dierenarts.
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2664299
Euhm, chocolade is hartstikke schadelijk voor een hond. Ik zou als de wiedeweerga even de da bellen en overleggen!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2664302
Belleke schreef: Ik heb een hond in de aanbieding.
Heb het zo gehad met deze dame.
Ik was vanmorgen even weg en nu heet ze dus een schaaltje bonbons opgegeten.
Het stond al weken op de buffetkast met een deksel erop. Het lag nu in stukken op de grond.
Het waren denk ik een stuk of 10 bonbons meeste met vulling praline en een aantal witte.
Kan dit kwaad?
Ik heb echt geen zin om nu weer naar de dierenarts te gaan.
Pas vorige week mijn konijnen laten steriliseren en daarvoor weken met een konijn naar de dierenarts geweest voor een abces.
Ondertussen gaat het hele loon naar de dierenarts.

Knuffels Belleke
Overigens kan ik me voorstellen dat je baalt, maar met het hebben en houden van dieren, gaan nu eenmaal kosten gepaard...  :-\
Door M@rina
#2664303
Pure chocolade is erg schadelijk, dus als ze daar heel veel van heeft gegeten direct naar de DA. Melk en witte chocolade bevatten veel minder van de schadelijk stof. Het gwicht van je hond is ook belangrijk voor een klein hondje zijn de hoeveelheden die je noemt echt aanleiding om direct naar de DA te rijden, voor een grote hond veel minder, maar bij twijfel altijd gaan!

In de bieb staat een artikel over hoeveel theobrimene schadelijk is voor het gewicht van je hond.
Door Parelridder
#2664329
He getver, daar was je niet op bedacht.. dat is balen. Was je erg gehecht an het schaaltje?
Honden zijn vaak hartstikke gek op zoet, dus ook chocola en het is helaas giftig, kan dodelijk zijn.
M@rina zei het al: afhankelijk van het soort chocola en de maat van je hondje zul je wellicht tóch naar de da moeten. Ik begrijp de financiele zorg, maar als de hoeveelheid te vel is voor jouw hond, verlies je haar er aan... Direct bellen dus naar de (dienstdoende) arts en overleggen of deze hoeveelheid voor dit hondje kwaad kan.
En situaties als deze niet je hondje verwijten - die weet niet beter, heeft haar neus gebruikt en kon helaas niet bij het schaaltje zonder het te laten vallen.. - maar hand in eigen boezem steken. 't Is achteraf geen handige plek gebleken om onbeheerd lekkers achter te laten en loopt als het een beetje mee zit met een sisser af.
Laat je weten hoe het met je dametje gaat?
Door Belleke
#2664335
Ik heb haar Norit gegeven. IK houd haar goed in de gaten.
Ik heb echt alles voor mijn dieren over. Laatste maand bijna 500euro bij de dierenarts achter gelaten.
Maar was hier zo boos over. Het schaaltje staat er al meer dan een maand. Staat niet laag staat op een buffetkast en met een deksel erop.
Belle gedraagt zich de laatste tijd wel vaker irritant.
Dierenarts heeft haar onderzocht bloed geprikt en er komt niets uit.
Het kwam waarschijnlijk doordat ik snel even de deur uit ging. Voortaan gaat ze gewoon in haar bench en die gaat dicht als ik wegga.
Ik had dit gevonden op een site over chocolade 27,2 kg..hond weegt Belle denk ik ook .............1.814g...melk giftig.............198,4g puur giftig .2700mg 
Ik houd haar nu goed in de gaten.
Ze heeft al eerder een chocoladecake opgegeten en toen hebben we echt de hele middag bij de dierenarts gezeten. Na een spuit moesten we gaan wandelen met haar. Dolle pret beide baasjes op een doordeweekse dag lekker met mij wandelen. Er kwam niets na een uur nog een spuit weer wandelen weer niets en op het moment dat ze de maag wilde leegpompen toen braakte ze gelukkig wel.
Schaaltje had ik gekocht van mijn verjaardagsgeld zo'n hartje van Yvonne Jaspers. Jammer maar helaas pindakaas.
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2664395
Belleke schreef: Ik heb haar Norit gegeven. IK houd haar goed in de gaten.
Ik heb echt alles voor mijn dieren over. Laatste maand bijna 500euro bij de dierenarts achter gelaten.
Maar was hier zo boos over. Het schaaltje staat er al meer dan een maand. Staat niet laag staat op een buffetkast en met een deksel erop.
Belle gedraagt zich de laatste tijd wel vaker irritant.
Dierenarts heeft haar onderzocht bloed geprikt en er komt niets uit.
Het kwam waarschijnlijk doordat ik snel even de deur uit ging. Voortaan gaat ze gewoon in haar bench en die gaat dicht als ik wegga.
Ik had dit gevonden op een site over chocolade 27,2 kg..hond weegt Belle denk ik ook .............1.814g...melk giftig.............198,4g puur giftig .2700mg 
Ik houd haar nu goed in de gaten.
Ze heeft al eerder een chocoladecake opgegeten en toen hebben we echt de hele middag bij de dierenarts gezeten. Na een spuit moesten we gaan wandelen met haar. Dolle pret beide baasjes op een doordeweekse dag lekker met mij wandelen. Er kwam niets na een uur nog een spuit weer wandelen weer niets en op het moment dat ze de maag wilde leegpompen toen braakte ze gelukkig wel.
Schaaltje had ik gekocht van mijn verjaardagsgeld zo'n hartje van Yvonne Jaspers. Jammer maar helaas pindakaas.
Knuffels Belleke
Ik snap je frustratie wel, maar het is nog veel irritanter als je hond straks op de ok ligt of erger. :-X Schaaltjes zijn vervangbaar, niet leuk, maar het kan wel.
Toch nog beter alle etenswaar opruimen en wegzetten als je uit het zicht bent, voorkomen is beter dan genezen.

Sterkte met Belle.
Door Belleke
#2664427
Het schaaltje is echt mijn probleem niet.
De zorg om mijn dier en haar gedrag wel.
Ze heeft juist heerlijk gespeeld met een pup en een uur lang gerend.
Als ik het echt niet vertrouwde was ik meteen gegaan. Maar omdat het witte en melkchocolade was ook nog eens met vulling dacht ik dat het minder schadelijk zou zijn.
Mijn hond is mij zeker veel waard.
Kwam misschien ook wel bot over hier maar het was me gewoon allemaal even teveel.
Ik heb al geen energie en dan dit soort dingen weer erbij.
Ik let goed op.
Knuffels Belleke
Door Belleke
#2664902
Vanmorgen weer een ronde park gelopen met Belle. Ze heeft weer heerlijk gespeeld.
Vannacht ben ik nog een keer gaan kijken en toen was er niets aan de hand. Vond die extra aandacht wel fijn.
Het is nu 24 uur geleden dus ik denk dat ze het wel overleefd heeft.
Knuffels Belleke
Door danielle1980
#2664906
tja ik zeg neits meer, bobbie hier heeft 4 pure chocomuffins met extra chocolade opgegeten, en sindsdien al menig chocolade gestolen, voornamelijk pakken chocolademelk, hup gaatje erin en opdrinken, erg handig met klein kind in huis die nog niet zo vlot is :-X
en allerlei eten...
ze is er niet ziek van :-\

dus hoop dat jou hond ook gewoon chocolade bestendig is :-*
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2664965
Belleke schreef: Vanmorgen weer een ronde park gelopen met Belle. Ze heeft weer heerlijk gespeeld.
Vannacht ben ik nog een keer gaan kijken en toen was er niets aan de hand. Vond die extra aandacht wel fijn.
Het is nu 24 uur geleden dus ik denk dat ze het wel overleefd heeft.
Knuffels Belleke
Nou, gelukkig maar dat het goed gegaan is. Jammer van het schaaltje en voortaan de chocolaatjes gewoon zelf opeten. Valt er ook niets te stelen.  ;)
Door BAC
#2665064
Ik kan me voorstellen dat je dr soms de balen van heb maar toch had ik in jou geval wel even een DA gebeld, je slaat je voor je kop als  het wel mis had gegaan.
Ik heb in 2.5 jaar tijd ruim 7000,- weggebracht naar de DA, en toch heb ik vorige week de DA moeten bellen omdat ze een kilo druiven had opgevroten. En ze heeft al heel wat opgevroten (Frituurvet, planten, pot zalf, knuffeldieren) waar ze het vandaan haalt haalt ze het vandaan
Maar als iets giftig is of gevaarlijk...bel ik hoe sterk ik dr ook weer eens van baal.

Druiven heeft ze dus overleefd maar zijn ook dodelijk.
Door Lupi
#2665131
Goed in de gaten houden! Ik geloof er zeker in dat chocola erg slecht is voor een hond. Langs de andere kant kan ik vertellen, ik herinner me nog goed als kleine kleuter hoe mijn stokoude meter elke dag enkele chocotofs aan haar hond gaf. Dit is wel 20 jaar geleden, maar de hond is over de 16 jaar geworden... Dus niet onmiddellijk panikeren, maar goed in het oog houden. En in het vervolg de chocolade goed wegstoppen  ;)
Door inni
#2665176
De hond van mijn ouders at ooit een hele kg chocolade met praliné en er middenin een hele hazelnoot. Dat beest was gek van chocolade en had de kast opengepeutert en de buit was binnen voor wij 't gezien hadden. De hond van mijn broer(wel een echte alleserter) pikte vorig jaar een zak met 40 Leo wafels en heeft ze ook bijna allemaal naar binnengewerkt( sommige met papier) 3staken onder zijn kussen en 2 had begraven onder de struik in de tuin.

Geen van hen heeft er last gehad.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2665216
Vroeger een spaniel gehad die pure chocolade een hele reep van volgens mij 250 gr had opgegeten. Je wil niet weten wat daar zowel van voren als van achteren uitkwam. :-\
Ieder uur 2 carbovegetablis van vsm gegeven en na 5 u was alles over. ;D
Later hoorde ik van de DA dat het eigenlijk dodelijk had kunnen wezen :(
Maar die hond heeft ook eens landbouwgif overleefd. lag voor dood in de wei.
Ze hebben een liter rauwe melk ( zo van de koe) via een trechter in haar bek gegoten kwam bij en spuugde alles eruit en liep weer vrolijk verder :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door