Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2663203
Hallo,

Ben ik weer met een nieuwe vraag, ben gewoon btj onzeker over mijn hond. Als het zou kunnen zou ik hem in een glazen kooitje steken  ::)


Als pup heeft hij ooit een wond op zijn neus gehad, en wij dachten dat dit altijd een litteken zou zijn, maar het is na >halfjaar genezen! Tot ik vandaag ineens 2 nieuwe wonden zag. Deze zijn heel oppervlakkig, ik heb geen idee hoe ze er komen. Ze zien er niet fris uit, maar hij lijkt er geen last van te hebben.
Daarstax heb ik geprobeerd om er wat zonnebrandcréme op te smeren, maar dat was gewoon lekker om er weer af te likken. Iemand een tip?


Zo trof ik hem vanmiddag na een uurtje in de tuin spelen aan, het gaat om een plekje aan de zijkant, en een plekje bovenop.
Afbeelding


Edit: hij heeft altijd al een pigmentloos plekje tussen de witte haren op zijn neus, dat hoort. Het gaat nu dus om de bruine neusdop.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2663222
Ik zou denken dat hij met zijn neus iets te vrolijk over die grindtegels is gegaan. Ik zou er dus geen zonnebrand opsmeren. Als je er al iets op wilt smeren, wat er door likwerk vaak binnen 5 seconden afligt, dan iets van een wondcreme...honingzalf, groeneleem, calendula, wat je wilt.
Door miik
#2663534
Ik heb hier een hond die als ze klaar is met eten met haar neus de restjes wil begraven en dus regelmatig haar neus kapot heeft...
Ik smeer daar wat kokosolie op. Dat is bij kamertemperatuur vast, maar tussen je vingers wordt het al snel vloeibaar/smeerbaar. Het kan geen kwaad als ze het oplikken (*is zelfs gezond), ik smeer dan meerdere keren per dag de neus in, vlak voor we gaan lopen. Dan is ze afgeleid en wordt het minder snel opgelikt. Het trekt ook snel in, dus ook al likken ze het eraf werkt het toch nog wel.
Door Martine.
#2663826
Zou het gewoon even aankijken hoor, vooral niet met piepende banden richting dierenarts.

Ik hou het ook voorlopig op een "graaf" neus. Dat ze zonder toezicht in de tuin is geweest maakt het nog waarschijnlijker hoewel ik er eentje heb die dit ook gewoon in huis doet. Gewoon een paar dagen aankijken. Mocht ze weer lekker in de tuin verblijven zou ik voor het naar buiten gaan even de neus bekijken. Heeft ze een uurtje later haar neus verder kapot weet je in elk geval dat het daardoor komt en niet dat het "zomaar" is verergerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door