Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2661322
Het is eigenlijk niet voor zo nu en dan. Haaskarkas maakt echt deel uit van Balou zijn menu en dat krijgt hij een paar keer in de week.
Door Anne in Zweden
#2661335
Tjonge, dat zijn nare dingen om mee te maken! Blij dat het allemaal goed lijkt af te lopen en dat hij in ieder geval weer trek heeft in eten. Beterschap voor je ventje!

Wat ik me afvraag: de haaskarkassen die ik voer, zijn echt moeiteloos met de snoeischaar door te knippen. Ik neem aan dat jullie ook geen karkas hebben gegeven waar je met de botte bijl doorheen moest. Waaraan ligt het dan, dat haaskarkas blijkbaar bij velen voor problemen zorgt?
Door smulpaap
#2661338
Jeetje wat een ellende zeg . En wat goed dat je naar de d.a bent gegaan . Heel veel beterschap voor je pechvogeltje  :-* :-*
Door Lupi
#2661340
Dat is schrikken! Gelukkig is alles goedgekomen, veel beterschap voor je man!
Ik ben nu wel extra verwittigd, heb tot nu toe nog geen haaskarkas gegeven alleen konijn, en ga het toch proberen te mijden als ik de ervaringen zo lees!
Door tt-tjes
#2661374
Net weer wat gepoept, weer stukjes bot mee gekomen. Ditmaal stukjes geit. Zijn vertering is echt niet optimaal op dit moment.
Door keetje
#2661391
Wat een ellende, de schrik zal er wel goed in zitten,...
Hopelijk gaat het snel beter!!
Door Parelridder
#2661502
Jeetje, als ik het goed begrijp is er ook voedsel van de dag er voor niet goed verteerd. Heb je enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Wat ik me af vroeg, hoe zie je dat er hele stukjes bot in de ontlasting zitten? 
Gelukkig komt het er nu wel allemaal uit! Wat zal het poepertje pijn doen.. :'( Beterschap!!
Door tt-tjes
#2661543
Gisteren alleen hertvlees gegeven met een halve snee peperkoek en probiotica. Vanmorgen zonder piepen en persen gepoept.  Wel wat dun naar geen bot meer.
Door Parelridder
#2661768
Ik kan me voor stellen dat je nu ook geen jonge geit meer durft te geven.. Hier verteren ze dat moeiteloos, ook de hond die heel gemakkelijk braakt op iets harder bot (eendenrug) en dat dus persé gemalen krijgt, verdraagt de geitjes uitstekend en heeft daar prachtige drollen op. Maar zo iets wil je je maatje niet nogmaals zien door maken, dat kan ik goed begrijpen! Heb je enig idee hoe het kan dat er nu plotseling verteringsproblemen zijn? Geen je ook groenten, als prebiotica?
Door tt-tjes
#2661917
Ja hij krijgt ge woon elke dag alles. Snap het ook niet goed. Hij krijgt al 8 jaar barf en heb dit nog nooit gehad. Hij heeft af en toe wel eens wat verterings problemen maar dan is v het v eerder dat b hij wat diarree heeft.
Door BAC
#2662066
Joh ik heb dit ook een keer of 2-3 bij mijn hond gezien, verder verteerd ze alles prima. Hier had ik de mazzel dat het er zonder problemen uitkwam, maar zag het in de ontlasting zitten, sta je wel echt even raar te kijken. Je gaat haast denken dat ze dan ergens een gebakken botje hebben gesniekt.

Maar het was gelukkig incidenteel, heb dr verder niets aan gedaan.
Gebruikersavatar
Door nova
#2662221
tt-tjes schreef: Net weer wat gepoept, weer stukjes bot mee gekomen. Ditmaal stukjes geit. Zijn vertering is echt niet optimaal op dit moment.

Gelukkig met een sisser afgelopen.
En onverteerd geitebot is herkenbaar,  Diva heeft geen verstopping gehad, maar wel  onverteerde stukjes  bot in de poep, en dat was echt van de geit. Het scheenbeen en bovenbeen de z.g.  'dragende delen"
Ik  maak ze nu  kaal en knip ze weg voordat het fout gaat

Misschien kun je voor nu alleen de ribjes van de geitjes geven, die zijn wel superdun.
En gemalen eierschalen zou je tijdelijk ook kunnen geven.

Sterkte  ermee
Laatst gewijzigd door nova op di 30 apr 2013, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door