Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bullmastiff gek
#2652479
Hoi,

Mack poept niet, nu heeft ie altijd wel al gewoon harde ontlasting.
Maar hij heeft nu afgelopen zaterdag morgen voor het laatst goed gepoept ,  was gewoon normaal.
daarvoor niet al te veel, vrijdag een enkele flinke harde keutel.
Mack heeft geen groot stuk bot ofzo gehad, krijgt fulltime carnibest.
Het lijkt wel of de samenstelling is verandert ofzo, hij heeft dit nog nooit gehad op de carnibest.

Maar hij zit steeds in de houding en op een enkele druppel vocht na niks.
Heb gisteren microlax gehaald en een pipet uitgeknepen, tot op hede nog niks.
Kan ik hem er nog een geven vandaag,? had ik hem er soms gelijk twee moeten geven gisteren.
Ik kan nergens vinden hoeveel je mag doseren met de microlax. Dus vandaar dat ik voorzichtig ben geweest.
Door Parelridder
#2652496
Ik zou direct vanmorgen een dierenarts raadplegen. De ontlasting zal steeds harder worden, dus dat moet er gewoon rap uit nu. Een da zal kunnen beoordelen wat daarvoor nu een verstandige oplossing is en wat plan B is als dat niet werkt.
Als hij altijd harde ontlasting heeft, in de zin van op 't rand van té hard, dan zou ik de voeding wijzigen. Omdat Carnibest niet bekend staat om harde keutels te geven zou ik de oplossing zoeken in bijv. het dagelijks toevoegen van een groentenprut, kijken of dat werkt..
Succes!!
Door smulpaap
#2652557
Parelridder schreef: Ik zou direct vanmorgen een dierenarts raadplegen. De ontlasting zal steeds harder worden, dus dat moet er gewoon rap uit nu. Een da zal kunnen beoordelen wat daarvoor nu een verstandige oplossing is en wat plan B is als dat niet werkt.
Als hij altijd harde ontlasting heeft, in de zin van op 't rand van té hard, dan zou ik de voeding wijzigen. Omdat Carnibest niet bekend staat om harde keutels te geven zou ik de oplossing zoeken in bijv. het dagelijks toevoegen van een groentenprut, kijken of dat werkt..
Succes!!


Helemaal mee eens , hiermee moet je niet zelf meer gaan klooien . En zeker gezien het grote stuk bot ? Ik maak uit je posting nl ook niet op om welk bot ? dit ging ?
De zg recreatiebotten kunnen ook voor erg veel ellende zorgen
Door Bullmastiff gek
#2652563
smulpaap schreef:

Helemaal mee eens , hiermee moet je niet zelf meer gaan klooien . En zeker gezien het grote stuk bot ? Ik maak uit je posting nl ook niet op om welk bot ? dit ging ?
De zg recreatiebotten kunnen ook voor erg veel ellende zorgen
Hij heeft juist geen bot  op,, alleen de carnibest .
Door smulpaap
#2652570
Bullmastiff gek schreef: Hij heeft juist geen bot  op,, alleen de carnibest .


Ooh gelukkig , maar toch ... ik zou toch maar even een d.a raadplegen
Door hamada
#2652652
Als hij alleen CB heeft gegeten voor zover je weet, kan hij dan niet iets van straat of uit de vuilnisbak hebben gehaald? En dan kan hij natuurlijk wel met iets geks verstopt zitten.
Ik zou ook naar de DA gaan, duurt nu wel erg lang. Sterkte.
Door Parelridder
#2652657
Bullmastiff gek schreef: (...) Maar hij zit steeds in de houding en op een enkele druppel vocht na niks.
Heb gisteren microlax gehaald en een pipet uitgeknepen, tot op hede nog niks.
Kan ik hem er nog een geven vandaag,? had ik hem er soms gelijk twee moeten geven gisteren.
Ik kan nergens vinden hoeveel je mag doseren met de microlax. Dus vandaar dat ik voorzichtig ben geweest.
1 pipet was een prima dosering: http://www.deonlinedrogist.nl/meer_info/Microlax.pdf en zou resultaat moeten geven binnen 20 minuten.
Door Elinea
#2652696
Ik ken Mack niet en weet niets verder van de hond, maar er kunnen ook andere problemen ten gronde liggen aan moeilijk of niet kunnen ontlasten zoals bv prostaatproblemen. Dus niet zelf rommelen maar naar de dokter! ;-)
Door Suzanne
#2652706
Parelridder schreef: Ik zou direct vanmorgen een dierenarts raadplegen. De ontlasting zal steeds harder worden, dus dat moet er gewoon rap uit nu. Een da zal kunnen beoordelen wat daarvoor nu een verstandige oplossing is en wat plan B is als dat niet werkt.
Als hij altijd harde ontlasting heeft, in de zin van op 't rand van té hard, dan zou ik de voeding wijzigen. Omdat Carnibest niet bekend staat om harde keutels te geven zou ik de oplossing zoeken in bijv. het dagelijks toevoegen van een groentenprut, kijken of dat werkt..
Succes!!
Dat dus; sinds zaterdag vind ik persoonlijk te lang, zeker omdat hij wel aandrang heeft!
Suzanne
Door Kinnie
#2652871
Dat is zeker te lang vanaf zaterdag al niet meer gepoept en wel aandrang hebben.
Vorig jaar zat Casper verstopt (ook kvv, dus geen bot, kan maar zo).
Hij heeft 5 dagen niet kunnen poepen (bij dag 2 zat ik al bij de DA) en uiteindelijk zat hij niet ver van een operatie vandaan. Godzijdank ging hij na 5 dagen poepen, met een wat de DA in zijn geval laatste redmiddel noemen, een tabletje dat de darmen stimuleert (kan even niet op de naam komen...). Had hij die dag niet gaan poepen zou hij de dag erna geopereerd moeten worden...

Ik zou dus niet wachten....
Door inni
#2653017
Ik zou ook naar de DA gaan en eventueel een foto laten nemen, als 't niet helemaal naar 't eind toe vast zit gaat een lavementje niks helpen. Zomaar iets geven via de bek zou ik niet doen zolang je niet weet waar of waarom 't vast zit. Langer wachten kan 't alleen maar erger maken. Of eerst nog een lange rustige wandeling maken??
Door Suzanne
#2653039
Hoe is het nu met Mack... ik maak me wat zorgen over 'm. Juist omdat het klisma dus niet hielp ... dan veronderstel ik dat het mogelijk is dat er een obstructie in de darmen kan zitten. Let wel; ik ben geen arts maar voor mij zou dit reden zijn om nu toch wel snel naar een DA te gaan.

Suzanne
Door smulpaap
#2653076
Suzanne schreef: Hoe is het nu met Mack... ik maak me wat zorgen over 'm. Juist omdat het klisma dus niet hielp ... dan veronderstel ik dat het mogelijk is dat er een obstructie in de darmen kan zitten. Let wel; ik ben geen arts maar voor mij zou dit reden zijn om nu toch wel snel naar een DA te gaan.

Suzanne


Ja ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat .... hopelijk naar de d.a geweest ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door