Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Arkay
#2641796
Ik zit met een probleempje,
Arkay heeft alweer een oorsteking, het is altijd dezelfde kant. Wat het best te doen toch weer naar de da voor ab spul?
Verder is het weer voorjaar en valt meneertje af, das niet fijn met een hond die al mager is, dus misschien toch een implantaat voor chemische castratie.
Ook heeft hij last van een bruinige afscheiding uit zijn kont, geen idee wat dit is. Hij heeft nog nooit last gehad van ontstoken/verstopte anaalklieren.

Hij krijgt nu gemiddeld 2 kg per dag voorheen vaste hij dan uitzichzelf de 7e dag (hopelijk nu niet), normaal krijgt hij ong 1,75 kg en dan eet hij wel 7 dagen.
Kennelijk vind hij dat ie genoeg heeft aan 12 kg per week, dat is 2,5 % van de 70 kg die hij mag wegen,
hij weegt iets meer dan 60 kg das mager voor een duitse dog met een schofthoogte van 84. Hij heeft nooit meer dan 67 kg gewogen. Deze zomer wordt hij 7 jaar.

ppfff weet het even niet meer, manlief liep al te zeuren dan ga je toch weer brokken voeren goedkoper/makkelijker etc,
maar nee dat ben ik niet van plan want zijn huid is nu weer veel rustiger (niet rood, geen teen iritaties enzo)
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2642088
Schoon maken met van dat "spul" waar het smeer zacht van wordt is eigenlijk het enige wat we met regelmaat doen.
Vorige jaar heeft hij eerst iets anders gehad (vloeibaar) van de dierenarts voordat we het zalfje met ab gehad hebben.
Nu las ik in dit topic wel een manier van oren schoon houden, maar daarvan ken ik de meeste dingen niet. Zou ook niet weten waar het vandaan te halen.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 631.0.html

Wat ik een beetje vreemd vind is dat het altijd hetzelfde oor is, dat is duidelijk een zwakkere plek maar waarom hij toch wel 2 soms 3 keer per jaar een ontsteking heeft daar kom ik niet achter. Er veranderd niets in zijn omgeving voeding ook niet (zowel op brok als op vlees heeft hij het). Enkel het weer zou een reden kunnen zijn, verder zou ik het echt niet weten.
Door BAC
#2642204
Niet zelf gaan dokteren maar ga naar een DA met een oorontsteking. Je ziet het het is al chronisch, dit kan je voorkomen door goed en snel in te grijpen. Succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door