Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2641705
Lijkt me idd om een stevig virus te gaan.

aantal van mijn nakomelingen heeft het ook gehad. Het heerst, helaas  :(

Bij mijn nakomelingen duurde het 9 - 14 dagen voor ze weer een normale drol draaide.

Ik heb hen als advies gegeven dat ze vooral alleen magere diersoorten gaven. Pens, rund, paard, kip, kalkoen. Maar vooral geen vette diersoort als eend, lam, geit.Verder geen suplementen.
Waterbak vullen met getrokken boullion, zodat ze ook met drinken mineralen binnen kregen.

succes met het uitzieken !
#2641815
ik zou zeker de porties verdelen over de dag 4 á 5 x.

Geen tussendoortjes, mag ik vragen welke KVV je geeft?
Hier gaan ze nl vd kip-variant aan de dunne.

Uit ervaring gaf ik de eerste tijd Pens, verdeeld in kleine porties, zitten nl goede bacterien in die goed zijn voor de weerstand van maag/darm.
Bij betere ontlasting langzaam de rund-compleet variant toevoegen.
Hier precies dezelfde ervaring, gaat nu uitstekend.
#2641937
Bedankt voor jullie reaktie's!

Ik heb vanmorgen voor dat ik naar mijn werk ging toch maar een Okugest tabletje gegeven aan alle drie.
Dit ook omdat Maeglin onze Sheltie krampen leek te hebben, ze ging steeds zitten.
Ik heb haar nog een keer extra mee naar buiten toe genomen maar ook daar ging ze weer zitten.
Binnen ging ze haar flank/zijkant steeds een beetje wassen naar mijn idee had ze dus buikpijn/krampen.
Ik had al gelezen dat Okugest daarbij ook goed helpt dus toch maar alle drie een tabletje gegeven.

En nu ik net thuis ben uit m'n werk lijkt de Okugest toch wel geholpen te hebben want er lag in ieder geval geen diarree binnen en ook tijdens het uitlaten (klein rondje gedaan) hoefden ze alleen maar te plassen.
Ook lijken de krampen bij Maeglin weg te zijn gelukkig.

De dierenarts dacht aan een virus en dikke darm diarree omdat de diarree vaak wat slijm of bloed bevat en breiig is.
Ook is de ontlasting erg donker van kleur.

Bij Giardia is de ontlasting toch okergeel van kleur en draderig van structuur?
En zouden dan onze vier Brits kortharen en onze andere Sheltie het ook niet moeten hebben?

De KVV die ik geef zijn; Tinlo Barfmenu, Tammenga (daar had ik toevallig afgelopen vrijdag weer een bestelling van opgehaald van 8 kilo rund en 8 kilo paard.
Ook geef ik Lotgering en soms All Animal en van Barfmenu heb ik expres wat extra kip gekocht omdat ik dacht dat dit licht verteerbaar is.

Ik heb een kilo rol pens in de vriezer liggen van Tammenga die ligt er al even omdat ik begrepen had hier op Barfplaats dat pens meestal al voldoende in KVV aanwezig is.
Zou het toch een goed idee zijn om de pens te ontdooien voor ze?!
#2641982
toen loeka (7,5 kilo) flinke diaree had (al een tijdje geleden ) heb ik dr 2 tabletten tegelijk gegeven  en om de 3 a 4 uur weer 1 .....  dit heeft ze 2 dagen gehad .
persoonlijk denk ikdat je niet zo bang hoeft te zijn voor over dosering ..... je moet natuurlijk niet een halve verpakking geven  :biggrin2:
zelf zou ik er ook probiotica de eerste dagen bij geven.
#2645612
Bedankt nog voor jullie reaktie's M@rina en Laura V :)

Inmiddels durf ik wel voorzichtig te juichen, het gaat goed!!
Kimber en Maeglin hebben geen diarree meer maar mooie hele stevige harde keutels en ook Lisa´s ontlasting is weer prima!
Vanaf 2e paasdag zagen we het steeds meer gaan verbeteren soms even een terugslagje maar wat wil je het is toch best een heel stevig virus geweest.
Toch ging het steeds een stukje beter en vanaf afgelopen woensdag was het weer goed.
En dat blijft het tot nog toe dus denk ik wel dat we het achter de rug hebben :)

Shifra heeft nergens last van gehad terwijl ik het van haar toch wel als eerste had verwacht omdat zij toch ook iets verminderde nierwaarden heeft.

Maar gelukkig het gaat goed nu!
#2646335
Gelukkig gaat het de goede kant op en ik duim ook mee dat het zo blijft. Ik heb met mijne dat ze soms met warm weer diarree krijgt en dat is op zich redelijk normaal, alleen dan begint zij uit zichzelf houtskool te stelen van de bbq  :-X  Heb nu weer Norit in huis gehaald en dat werkt ook prima evenals Groene Leem opgelost in het drinkwater. Als je de Groene Leem zou geven, zou ik wel een vastendag of avond inlasten. Dat werkt het beste op een lege maag is mijn eigen ervaring. Volgende dag evt wat orgaan erbij als de stoelgang daarna een beetje wat langzamer op gang komt.
#2646748
Bedankt voor jullie reaktie's hamada en Lambchop :)

Het gaat gelukkig nog steeds goed denk dat we het wel achter de rug hebben nu!
Vanavond na 2 x niet getraind te hebben weer lekker flyballen en donderdag agility we hebben er zin in!

@Lambchop; haha dat is ook wat dat jouw hond uit zichzelf houtskool van de bbq begint te stelen ;D
Dank je voor de tip van Groene Leem en de Norit ;)

@hamada; weet je of probiotica lang houdbaar is?
Anders lijkt het me handig om standaard er voor te gaan zorgen dat ik dat in huis heb voor het geval dat...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door