Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2640991
Ik duim.

Cayley krijgt sinds 2 weken cortaphen fore en is enorm opgeknapt. Ze heeft lsi en had dergelijke uitvalsverschijnselen dat ze continu over haar eigen achterpoten struikelde. Nu loopt ze normaal, inclusief af en toe een galopje of tegen Boris opspringen om tot spel uit te dagen. Ik hoop voor jullie op een soortgelijk effect!
#2641194
Nou, de verbetering is echt duidelijk hoor dus wat mij betreft kijken we het minstens nog weer een week aan qua verlamming. Nu hopen dat het staartpuntje ook wat rustiger wordt, dat blijft een beetje bloeden en ziet er ook niet echt heel goed uit. Maar we laten het nu zoveel mogelijk luchten zonder verband en ik smeer er regelmatig honing op!
#2641866
Zo, even een update, net terug van de DA. En we worden echt voorzichtig gematigd positief!!! De DA voelde ook spierspanning in de staart, waar die eerst echt niet meer voelbaar was. Dus dat bevestigd ons gevoel en waarneming. De kans dat om die reden geamputeerd moet worden is gedaald van 80/90% naar 30%!! Gewoon doorgaan met de Cortaphen en hopen op verdere verbetering want zoals het nu is, is het helaas nog niet goed genoeg dus vandaar dat paar duimpjes welkom blijven.

En dan het puntje: de kans is toch wel erg groot dat 'het flapje' het niet gaat halen, het lijkt niet geaccepteerd te worden. Honingzalf stond ze helemaal achter dus we hebben Vetramil meegenomen. Connie gaf nog als extra tip eerst spoelen met waterstofperoxide voordat de zalf erop gaat. Hier gaan we dus bij hopen dat het linksom of rechtsom goed komt zonder nieuwe 'opschoon' operatie.

En Faydor heeft na een tip van Connie een lekkere stoot anabolen gekregen om zijn achterlijf wat te ondersteunen, door zijn leeftijd is alles nu wel heel erg ingevallen. Dus laten we hopen dat ie daar baat bij heeft.

Kortom: ik durf weer een beetje te hopen op een Buran met staart en zonder tweede operatie!!
#2643306
Bedenk ik ineens dat ik weleens een soort band heb gezien die je bij de hond om kan doen. De band gaat onder de staart door,
achter de billen van de hond.
Het werd in dit geval gebruikt om de hond af te leren met zijn staart tussen de benen te lopen.
Misschien is zoiets wel te vinden on-line en kun je het gebruiken om het uiteinde van de staart de
kans te geven te genezen.

Hoe is het nu?
#2644491
Dank je voor de tip, laten we hopen dat het niet nodig zal zijn  :).

Gistermiddag tilde hij opeens zijn staart meer op dus durfde ik het aan om iets verder te gaan lopen en heb ik hem zelfs even los gelaten. Na 10 minuten a een kwartier werd hij denk ik moe en liet hij zijn staart weer meer hangen zodat hij weer tussen zijn achterbenen terecht kwam en heb ik hem weer aangelijnd en zijn we terug naar huis gegaan. DA was tevreden over de spierspanning en waarschuwde dat het wel tot een half jaar kan duren voor alles weer bij het oude is dus geduld!!

Mijn vriend is net bij de DA geweest: ze zijn tevreden! De bacterie is een algemene bacterie dus we gaan gewoon door met de AB, nog weer voor een week meegekregen en we hadden nog voor een paar dagen. Wond begon zich al wat te sluiten. Zal niet zo mooi worden als ze had gehoopt maar boeien!! Ga ook door met schoonmaken en lekker smeren met honingzalf. De Cortaphen mag maandag van 2x 5 pillen naar 2x 3. En zo vaak mogelijk niks eromheen zodat het optimaal kan luchten en als we hem niet in de gaten kunnen houden kokertje ter bescherming eromheen.

Ben blij!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door