Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2636649
Zijn er hier mensen met ervaring met een happy tail? Buran heeft in de afgelopen circa 1,5 jaar meerdere malen het puntje van zijn staart kapot gezwiept. Daardoor is uiteindelijk een verdikking ontstaan. Toen daar helder vocht uit begon te komen zijn we meteen naar de DA gegaan. Na een kuur antibiotica en metacam bleek de verdikking nog aanwezig te zijn maar er bleef ook vocht uitkomen. Het vermoeden bestond van een ontstekingshaard en in gezamelijk overleg zijn we tot de beslissing gekomen dat zijn puntje eraf moest. Die operatie heeft vorige week dinsdag plaats gevonden. Nu blijft het regelmatig bloeden wanneer tijdens het wandelen de staart tegen zijn achterbenen zwiept. En dat doet hij heel erg omdat Buran er weinig controle over heeft of over uitvoert. De staart is zwaarder door de bescherming die eromheen zit dus wanneer Buran gaat draven komt de staart tussen zijn achterbenen terecht en zwiept vervolgens hard tegen zijn achterbenen. Vanmiddag heeft het weer dusdanig gebloed (we kwamen Connie tegen dus hij was heul blij  :( ) dat ik er maar weer wat verband omheen gedaan heb (sinds gisteren was het nog wel beschermend verpakt maar wel dusdanig dat het stompje vrij van verband was dus meer de kans krijgt om te helen in de open lucht). Nu gaan we er morgen maar weer heen ter controle  :-\

Ervaringsdeskundigen met tips? Zit er nu over te denken om iets te verzinnen om tijdens de wandeling zijn staart aan zijn poot vast te binden. Thuis zit zijn staart op zijn buik maar buiten moet dat anders want anders kan hij niet poepen. Bah wat een zorg  :'( Arme Buran.
Laatst gewijzigd door Buran en Co op vr 05 apr 2013, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#2636774
Angelique schreef: Volgens mij had Lizzy ooit een constructie gemaakt van dat lcihte isolatiemateriaal voor verwarmingsbuizen en dat dan verbonden.
Ja, dat hebben wij dus ook ter bescherming, met gaten erin voor het ademen. Werkt perfect maar het blijft bloeden wanneer hij met zijn staart tegen zijn poten zwiept. Ga maar eens kijken of het lukt om zijn staart aan zijn poot te binden.
#2637051
Buran en Co schreef: Ja, dat hebben wij dus ook ter bescherming, met gaten erin voor het ademen. Werkt perfect maar het blijft bloeden wanneer hij met zijn staart tegen zijn poten zwiept. Ga maar eens kijken of het lukt om zijn staart aan zijn poot te binden.
  als je de isolatie langer maakt?  en dan dubbel terug vouwt met van dat zwachtel spul eromheen?? is dat een optie?  of een netje voor brandwonden er voor gebruiken?
#2637441
Vanmorgen bij de DA geweest en het ziet er niet goed uit. Het onderste stuk van de staart is verlamd en de DA acht de kans dat de staart er helemaal af moet 80% tot 90%. Hij wordt teruggebeld door Utrecht om te overleggen over Buran zijn zaak omdat het voor hem uniek is. Uit foto's vanmorgen is gebleken dat Buran spondylose in de staart heeft, en behoorlijk ook. Dit heeft, in combinatie met het vastbinden van de staart onder de buik na de operatie, waarschijnlijk geleid tot de verlamming. Ontzettend zwaar kut en klote, dit had niemand kunnen verzinnen denk ik. Zelfs wanneer de DA had geweten van de spondylose dan nog had hij niet gedacht dat het onderbinden van de staart dan tot verlamming zou kunnen lijden. Nu is Buran natuurlijk heel zwaar dus wanneer hij op zijn staart lag, lag er ook een heel gewicht op.

Anyway, ik schrijf het hier maar op zodat het misschien bij iemand in de toekomst een belletje doet rinkelen bij staartproblemen. Nu maar wachten op het telefoontje.

:'(
#2637793
agosie, wij hebben elkaar al uitgebreid gesproken, en jij weet dat jij er verder niets aan kon doen, ik stond stom verbaasd over hoe waardeloos en vooral stuurloos zijn staart was, echt niet leuk om te zien, je zou denken dat hij er last van moest hebben maar dat is schijnbaar niet zo, het lijkt hem niet te hinderen. Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt, echt klote voor jullie, ik hoop dat met een nachtje rust er verbetering in zit, maar vermoed dat het toch niet zo zal zijn. Sterkte er mee :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door