Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2637843
Hier dit aan de hand gehad met een kat. Oorzaak: hills en RC anti blaasgruis! Overgegaan op vers en aangezuurd met vit. C met cranberry en het ging over. Appelazijn ook zo wondermiddel, maar ja katten zijn nogal kieskeurig. Hoor meerdere verhalen dat brok juist niet de oplossing is bij gruis (maar veel da's weten niet beter).
Door Suzanne
#2637864
Snap ik hoor, maar weet je.... het was mijn keuze die zak wel mee te nemen. Tweeledig; ik had niet meteen zin in een discussie en ik weet dat ik "jullie" achter de hand heb en dat er ongetwijfeld mogelijkehden zijn. En, ik was ook even murv geslagen en heb dus in en flits besloten: geef maar mee die zak.

Want, zoals ik eerder al 's schreef.... Kijk... Guinnie is hoe dan ook niet meer in de bloei van haar leven maar in haar laatste beetje. Hoelang dat beetje is weet ik niet en boeit ook niet zo. Totdat het zover is dat het niet meer kan krijgt ze de best mogelijke zorg. Stel dat ze op brok "moet" en dat ze het daar geweldig op doet...  dan denk je toch niet serieus dat ik, haar leeftijd in acht nemend, kunst en vliegwerk ga toepassen? ;-)  Appelazijn en granberrries geef ik met liefde ;-) da's geen kunst en vliegwerk voor mij. Maar, heb ik de keus tussen "brok en het gaat nog een maand of 6" en "iets anders en dan houdt ze last en wordt dat erger en kun je binnen een paar weken afscheid nemen" mag je precies 1 x raden wat het gaat worden.

Dat houdt echt niet in dat ik denk dat brok beter is en ik ga ZEKER alles op alles zetten om haar op vers te houden. Ik heb namelijk sterk de indruk dat dat haar goed doet al met al. Maar, de freule verdient het ook om zich snel beter te voelen. Als het op natuurlijke middelen langer duurt is dat normaal niet erg... maar heeft Guinnie die tijd wel?  Het blijft dus "schipperen"

Snap je? Ik wordt heen en weer geslingerd tussen de mogelijkheden en kies wat voor mij/ons/haar als beste voelt, waar ze het goed op doet en ook idd resultaat van heeft.
Ik ga morgen op jacht naar troebele appelazijn en grenberries; en dat gaat ze natuurlijk krijgen!!!  De brokken maak ik maar op, danwel in losse maaltijden danwel gemengd onder CB (al is dat niet ideaal).
Dat is misschien niet "jullie" keus maar voor mij voelt dat nu goed. Als dat begin volgende week anders voelt, staak ik de brokken ;-)

Liefs,
Suzanne
Door Lil
#2638070
Ik ken het niet, maar die porducten spreken me wel aan.

Ik snap je verhaal over brokkken helemaal! Alleen in dit geval weet ik niet of natuurlijk niet veel sneller gaat. Van de andere kant hoe goed eet Guinnie nog? Als ze brok liever eet, dan is het natuurlijk wel weer beter ;) hier staat voor noodgevallen trouwens een graanvrije brok hoor. Kan mijn allergiehond niet zomaar wat geven en mijn oudje wilt niet meer altijd kauwen. Ben er dus niet op tegen, het is alleen jammer als ze het er minder goed op zou doen. Maar je merkt vanzelf wat voor je lieve dame het beste is ;) en dat kan iets anders ijn dan voor anderen. Merk hier al dat ik 2 honden anders moet behandelen als ze ziek zijn. Wat voor de een werkt werkt voor de ander niet.
Door Suzanne
#2638396
Jeetje... krijg ik toch zojuist klachten van Guinnie..... ;((

Ze kan niet goed praten en moet het met lichaamstaal en ge-waf doen maar ik vertaal even voor jullie:

"Gaat heen met je brokken door mijn vlees; ik moet 't niet".

Also, even gelachen maar en haar gewoon maar CB voorgezet; die brokken gaan dus niet werken!

Ik heb deze besteld en als het goed is morgen binnen:
http://www.medpets.nl/puur+cranberry+compleet/1624/


http://www.medpets.nl/puur+blaas+nieren/1624/

Morgen haal ik ook troebele appelazijn en dan kom ik vast een heel eind.
Haar ontlasting was ook aanzienlijk ontregeld op "deels brok" dus nee, dat werkt niet.

Eigenlijk jammer maar aan de andere kant best grappig. Want ja, als de brokken zouden helpen....?

Suzanne
Door Suzanne
#2638472
Ze knapt op; vrij snel volgens mij. In haar plasjes zit nu afwisselend heel weinig / geen bloed. Jammer dat de plasjes soms nog binnen zijn ;-) maar dat kan me eigenlijk niet schelen!
Ze wordt alerter lijkt het. Niet dat ze niet alert was maar toch ;-)

Ach, ik zei het laatst elders ook 'niet kapot te krijgen' ;-)

Suzanne
Door Lil
#2638569
Hahaha ze is kien genoeg om te weten waarvan ze sneller beter wordt. Dikke knuffel voor haar!

Gelukkig is dit iets dat idd snel weer bijtrekt, dat was hier ook de ervaring. Zo doodziek en zo weer opgeknapt.
Door Suzanne
#2638731
Lil schreef: Hahaha ze is kien genoeg om te weten waarvan ze sneller beter wordt. Dikke knuffel voor haar!

Gelukkig is dit iets dat idd snel weer bijtrekt, dat was hier ook de ervaring. Zo doodziek en zo weer opgeknapt.
Nou, dat was nog min of meer "de grap"... ze toonde zich niet ziek, al merk ik dat ze nu wat alerter is; het was puur dat we bloed zagen in de urine, die ook met kleinere plasjes kwam. Als ze gewoon was blijven plassen hadden we het nooit geweten. "Doodziek" heeft ze zich zeker niet getoond.

Ik biedt haar wat verdunde bouillon aan (zoutloos natuurlijk) zodat ze wat extra vocht binnenkrijgt. Dat lebbert ze wel op namelijk ;-)  Daar had ik nog wat van, ooit gekregen. Van 't weekend ga ik het zelf maken en in porties invriezen.
Ook Tristan moet wat extra drinken nu en hij krijgt er dus ook van.

Suzanne
Door Lil
#2638771
Alleen maar fijn dat ze niet ziek toonde! Ik trek hier ook eigen bouillion van karkassen. Doe het dan in ijsblokjeszakjes. 1 ijsblokje in het water en ze drinken opeens met veel plezier. Wat ik ook doe is gewoon een flinke scheut water onder het gemalen voer.
Door Suzanne
#2639921
Martine-Tom schreef: Grappig...en dat voor een ex-brokkenknager  :)
Slimme dame die Guinnie  :-*
En dat ga ik me dus keer op keer meer afvragen....

Aan de ene kant lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze ooit vers gekregen heeft, in combinatie met de manier waarop ze verwaarloods in een asiel zat. Dat lijkt mij niet te kloppen met elkaar maar wellicht zijn er onder rauwvoerenden ook waar dat soort omstandigheden voorkomen?
Maar als ze idd nooit voordat ze bij ons was vers kreeg... dan moet ze dus brokken gewoon kennen.. ? Is ze dan zo slim dat ze nu gewoon echt vers beter te verhapstukken vindt?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2639935
Suzanne schreef: En dat ga ik me dus keer op keer meer afvragen....

Aan de ene kant lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze ooit vers gekregen heeft, in combinatie met de manier waarop ze verwaarloods in een asiel zat. Dat lijkt mij niet te kloppen met elkaar maar wellicht zijn er onder rauwvoerenden ook waar dat soort omstandigheden voorkomen?
Maar als ze idd nooit voordat ze bij ons was vers kreeg... dan moet ze dus brokken gewoon kennen.. ? Is ze dan zo slim dat ze nu gewoon echt vers beter te verhapstukken vindt?

Suzanne
Ik merk zelf ook dat als ik een tijd alleen maar gezonde dingen eet/drink ik geen zin meer heb in dingen die slecht voor me zijn, dus misschien werkt dat bij honden ook zo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door