Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door youp
#315650
Binnen hoeveel dagen/weken moet het resultaat zichtbaar worden in de urine?

Om 4 uur kan ik bellen met de da om de behandelwijze te bespreken. Ik ben benieuwd hoe ze hier op reageert.

Ik zit nog niet zo lang bij deze da dus ik weet niet hoe ze tegen dit soort dingen aan kijkt.
Door youp
#315690
Er zit dus idd een blaasontsteking. Helaas heeft hij toch echt een AB kuurtje nodig :'( Jammer.

Gelukkig was ze het helemaal eens met mijn behandelwijze. Het vreemde is alleen dat zijn PH wel redelijk was. 6 namelijk. Die kristallen komen dus waarschijnlijk alleen door die ontsteking.

Een dieet vond ze ook absoluut niet verstandig, vooral voor zo'n jonge hond niet.
Door Lizzy
#315908
Wanneer is de pH waarde gemeten? Was je al met vitamine C en cranberry begonnen? Of was dat er nog voor?

Ik begrijp dat AB nodig was... Soms moet je, als er een fikse ontsteking zit... Geef hem daarna vooral Probiotica!!
Door youp
#316005
De PH waarde is op het zelfde moment gemeten. Toen ze die struvietkristallen hebben geconstateerd :-\
Ik heb nog gevraagd of het echt struviet was en dat wist ze zeker. Ze was het ook met me eens wat betreft de vit c en cranberry. Ik heb het nu 1 dag gegeven maar ik twijfel of ik er mee door moet gaan.
Door Lizzy
#316019
youp schreef: De PH waarde is op het zelfde moment gemeten. Toen ze die struvietkristallen hebben geconstateerd :-\
Ik heb nog gevraagd of het echt struviet was en dat wist ze zeker. Ze was het ook met me eens wat betreft de vit c en cranberry. Ik heb het nu 1 dag gegeven maar ik twijfel of ik er mee door moet gaan.
Vitamine C kan sowieso geen kwaad en helpt ook het immuunsysteem te versterken. Als kuurtje (weekje of 2 a 3) kun je dat prima geven!
Door youp
#324531
Hoi, even een udate!

Diesel heeft een ABkuur gehad en hij heeft geen klachten meer.
Ben ook gestopt met vit C en cranberry.

Gisteren voor controle een beetje urine weg gebracht. En wat denk je?! Gruis en nog een paar dingen die niet mooi in verhouding waren. Mijn vriend heeft gebeld voor de uitslag en die is dus de helft weer vergeten ::)
Dit alles bij een PH van 7.

Hoe kan dit nu?

Volgende week weer urine laten onderzoeken en als er geen verbetering in komt wil ze urine rechtstreeks uit de blaas gaan halen.

Ben maar weer begonnen met vit C en cranberry.
Laatst gewijzigd door youp op di 24 mei 2005, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#324555
Het is een beetje een 'jonge honden kwaal' en dit soort dingen kunnen wel een tijdje duren, voordat je ze onder de knie hebt. Ordell heeft dat ook ervaren, misschien kan hij je meer informatie geven.

Ik zou zeggen: geen brokken geven (ik weet niet of je brokken voert maar als je ze voert, voorlopig even niet dus) en weer even beginnen met vitamine C.
Door youp
#325404
Nou ik ben vanochtend weer bij de da geweest voor een onderzoek omdat ze bepaalde waarden in de urine tegenstrijdig vond.

Er is een echo gemaakt en er is rechtstreeks urine uit de blaas gehaald. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen hij ging gewoon op zn rug liggen slapen.

De urine uit de blaas zag er mooi schoon en helder uit.
Ze heeft zn voorhuid nog even bekeken en dit zag er niet zo mooi uit. Hij is te nauw en zat echt vol met pus!
Dit is waarschijnlik de oorzaak van alle problemen. Elke keer na het plassen blijft er dus urine in staan en dat gaat ontsteken.
Moet nu dus elke keer na het plassen spoelen met kamille. We kijken het nog even aan of het misschien nog mee gaat groeien en anders wordt hij besneden.

Geen blaasontsteking dus...
Door Lizzy
#325419
Jeetje, wat fijn om te horen dat jullie nu eindelijk weten wat er aan de hand is!!! En fijn dat het geen blaasontsteking is. Overigens: zure vitamine C helpt ook zeer goed tegen een ontstoken voorhuid!
Door *Axel*
#325482
Zure vitamine C, dat ga ik dan ook eens bijgeven.
Maar wat moet ik precies vragen bij de drogist? Gewoon zure vitamine C? Of moet het speciaal voor dieren zijn? In welke vorm? Poeder of capsules? Hoeveel voor een Duitse herder?
Door youp
#325498
Als het maar ascorbinezuur is. Gewoon beginnen zoals hier boven beschreven staat. Hoe zwaar is je hond? Diesel weegt 27.5 kg. Ik ben begonnen me 500mg per dag. Nu krijgt hij 3x per dag 500 mg.
Als hij diaree krijgt ga je een stapje terug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door