Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2622829
vanaalst schreef: punt is ook dat gentle niet plat te krijgen was..heeft 3 injecties gehad en steeds als ik weg wilde gaan strompelde kroop ie achter me aan, dat zou zeker ook mee tellen
Had ie 3 injecties in de spier gehad?
#2622882
Net met wandelen moest Balou weer elke poepen, of dat leek er op. Hij ging elke keer zitten maar liep dan weer verder met zijn staart naar beneden.
Uiteindelijk poepte hij, maar zat vreselijk te janken, ik heb aan zijn drolletje staan voelen en dat was niet extreem hard. Daarna nog een keer zitten en toen kwam er bloed mee waarschijnlijk van het persen.
Misschien is het wel zijn prostaat?
#2623024
tt-tjes schreef: Net met wandelen moest Balou weer elke poepen, of dat leek er op. Hij ging elke keer zitten maar liep dan weer verder met zijn staart naar beneden.
Uiteindelijk poepte hij, maar zat vreselijk te janken, ik heb aan zijn drolletje staan voelen en dat was niet extreem hard. Daarna nog een keer zitten en toen kwam er bloed mee waarschijnlijk van het persen.
Misschien is het wel zijn prostaat?
Het klinkt wel heel vervelend zeg.
Kan je niet helpen, helaas.
Ben wel benieuwd wat de da zegt.
Sterkte met hem.
Door Kinnie
#2623166
*Dorothea* schreef: Ik vind het altijd zo opmerkelijk, alsof een roesje veiliger zou zijn dan een narcose.....wat dus niet zo is.
Een roesje, is meestal met het middel domitor. En dat is dus een middel wat je alleen aan gezonde dieren mag geven en niet aan dieren jonger dan 16 weken. Nee lekker veilig, er zijn genoeg alternatieven die veiliger zijn dan een roesje.
Dat heb ik niet gezegd... Weet neit of je het tegen of over mij had omdat ik het roesje benoemde hoor ;)
Door Kinnie
#2623170
*Dorothea* schreef: Ja dat is een veiliger alternatief.
Alleen propofol is een narcosemiddel, dus waarom ze het een roesje noemen?
Ik weet niet in hoeverre de stofwisseling een beetje vergelijkbaar is met die van mensen...

Maar in het ziekenhuis op de OK werd ook propofol gebruikt voor zowel narcose als voor roesje. Voor een roesje dus minder, zodat de patiënt wel slaapt, maar wel zelfstandig blijft ademhalen. Bij narcose is de dosering propofol hoger waardoor op een gegeven moment ook de ademhaling stopt. Dat is het verschil... Teninste bij mensen ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2623177
[quote="*Dorothea*"]
Ik vind het altijd zo opmerkelijk, alsof een roesje veiliger zou zijn dan een narcose.....wat dus niet zo is.
Een roesje, is meestal met het middel domitor. En dat is dus een middel wat je alleen aan gezonde dieren mag geven en niet aan dieren jonger dan 16 weken. Nee lekker veilig, er zijn genoeg alternatieven die veiliger zijn dan een roesje.
[/quote]
oww?
Maci heeft ooit een roesje gehad voor HD en ED foto's, jammerlijk is dat verplicht als je in Belgie woont. Ik weet niet welk middel hij toegediend heeft gekregen, maar ik durf nu dus met Fozzy om die reden niet te gaan voor officiele foto's. Maci viel om en ik zag de DA schrikken, er zijn supersnel foto's gemaakt en weer bijgespoten ... en nog een keer bijgespoten. Vervolgens heeft hij nog een half uur voor pampus gelegen midden in de gang. We zijn dus enorm geschrokken van dit voorval eerlijk gezegd.
Er is dus verschil tussen al de middelen die ze kunnen toedienen begrijp ik, helaas weet ik als leek niet wat wel beter is en wat niet.

[quote="tt-tjes"]
Net met wandelen moest Balou weer elke poepen, of dat leek er op. Hij ging elke keer zitten maar liep dan weer verder met zijn staart naar beneden.
Uiteindelijk poepte hij, maar zat vreselijk te janken, ik heb aan zijn drolletje staan voelen en dat was niet extreem hard. Daarna nog een keer zitten en toen kwam er bloed mee waarschijnlijk van het persen.
Misschien is het wel zijn prostaat?
[/quote]
pff, vervelend zo, blijkbaar doet poepen toch echt pijn  :-\
Door tt-tjes
#2623223
[quote="Kaio"]
oww?
Maci heeft ooit een roesje gehad voor HD en ED foto's, jammerlijk is dat verplicht als je in Belgie woont. Ik weet niet welk middel hij toegediend heeft gekregen, maar ik durf nu dus met Fozzy om die reden niet te gaan voor officiele foto's. Maci viel om en ik zag de DA schrikken, er zijn supersnel foto's gemaakt en weer bijgespoten ... en nog een keer bijgespoten. Vervolgens heeft hij nog een half uur voor pampus gelegen midden in de gang. We zijn dus enorm geschrokken van dit voorval eerlijk gezegd.
Er is dus verschil tussen al de middelen die ze kunnen toedienen begrijp ik, helaas weet ik als leek niet wat wel beter is en wat niet.
pff, vervelend zo, blijkbaar doet poepen toch echt pijn  :-\
[/quote]

Waarom ga je dan niet met Fozzy naar Maarten, die doet het zonder roesje. Of moet je op papier hebben dat het met een roesje gedaan is?
#2623860
Vanmorgen in Eersel geweest. Anaalklier was leeg,  kwam geen pus meer uit.  Prostaat was wel iets vergroot en kon volgens haar de oorzaak zijn van het probleem met poepen.  Het deed hem echter geen pijn. Zijn anus was an de linkse kant wel wat dikker, maar wees niet op een ontsteking. Sinds zaterdag krijgt hij mercurius,  van Tannetje, voor de anaalklier ontsteking. Misschien dat dit nu zijn werk aan het doen .
DA vond AB niet nodig,  en vond het een goed idee om pompoenpit olie en zaagbladpalm te gaan proberen.en dan even af te wachten of dit iets deed. Verder zijn rug ook nog even laten controleren maar dat was allemaal prima.
Capsules meteen gehaald en meteen 1 gegeven.  Hoop dat het nu snel beter gaat met mijn ventje.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2624126
[quote="tt-tjes"]
Waarom ga je dan niet met Fozzy naar Maarten, die doet het zonder roesje. Of moet je op papier hebben dat het met een roesje gedaan is?
[/quote]
Dat laatste dus. Hij is verplicht om dat te doen wanneer het voor Belgie is  :(
#2624364
[quote="tt-tjes"]
Vanmorgen in Eersel geweest. Anaalklier was leeg,  kwam geen pus meer uit.  Prostaat was wel iets vergroot en kon volgens haar de oorzaak zijn van het probleem met poepen.  Het deed hem echter geen pijn. Zijn anus was an de linkse kant wel wat dikker, maar wees niet op een ontsteking. Sinds zaterdag krijgt hij mercurius,  van Tannetje, voor de anaalklier ontsteking. Misschien dat dit nu zijn werk aan het doen .
DA vond AB niet nodig,  en vond het een goed idee om pompoenpit olie en zaagbladpalm te gaan proberen.en dan even af te wachten of dit iets deed. Verder zijn rug ook nog even laten controleren maar dat was allemaal prima.
Capsules meteen gehaald en meteen 1 gegeven.  Hoop dat het nu snel beter gaat met mijn ventje.
[/quote]

Jeetje.... heerst het ofzo?
Het lijkt wel of ik overal om me heen dit soort problemen hoor/lees.
Het is dus gelukkig geen darmhernia bij jouw hond...!?  Fijn!

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door