Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2620883
Monique77 schreef: Als me dat 100% zekerheid had gegeven had ik dat direct laten doen, maar ik ken mezelf ... Als ze niets zien ben ik er nog steeds niet gerust op, dus het geeft nu nog geen toegevoegde waarde helaas
nou dat heeft het wel, want stel ze zien het balletje wel op de foto, dan hoef je geen scopie te doen. zien ze het balletje niet, dan kan je dan beslissen wel of niet een scopie te doen. als ze 'm niet zien ben er niet gerust op, maar als ze het wel zien weet je waar je aan toe bent. daarom zou ik denken dat het wel zin heeft die foto te laten maken, nu zit je toch ook alleen maar te stressen!
#2621079
Na lang denken/zoeken op internet hebben we besloten om het aan te kijken.
Daan is levendig, poept goed en heeft met smaak zijn eten gegeten
Daan is ook een hond die vrij makkelijk spuugt als er iets in zijn maag zit wat er niet hoort/niet goed valt dus wij denken dat mocht hij het balletje doorgeslikt hebben hij gister (of vandaag na het eten) wel was gaan spugen, en dat heeft hij niet gedaan.

We houden dit verhaal in ons achterhoofd, mocht hij ooit ineens spugen/sloom zijn of aanhoudend aan de diarree zijn brengen we dit verhaal weer onder de aandacht bij de dierenarts en laten we een foto maken en/of scopie.
Voor nu is de kans gewoon te reëel dat het balletje is gezonken of ergens in het riet ligt en willen Daan daarvoor nog niet onder narcose brengen. Heeft die al genoeg gehad in zijn leven.

Jullie bedankt voor de reacties en gedachtes, het is superfijn om je angst hier even te delen  :-*
#2622357
brrrr ik moet even denken aan een ander verhaal van de ouders van vrienden van ons. Hun jonge golden is gestikt in zo'n balletje  :'(
Ik zou zelf opteren voor niet inslikbaar speelgoed in het vervolg.

Voor nu tja, je weet ook absoluut niet of ie het op heeft, kan ook daar nog ergens liggen.
Zelf wel eens meegemaakt met Kaio, die was zo slecht en zo aanhankelijk, de dag erna alles overgegeven en diarree en zo kwam de hele speelkip als legpuzzel er weer uit.
Zou dus wel bedacht zijn als hij zich plots slechter voelt.
Fijn dat het er op llijkt dat er niks aan de hand is.
#2622369
Kaio schreef: brrrr ik moet even denken aan een ander verhaal van de ouders van vrienden van ons. Hun jonge golden is gestikt in zo'n balletje  :'(
Ik zou zelf opteren voor niet inslikbaar speelgoed in het vervolg.

Voor nu tja, je weet ook absoluut niet of ie het op heeft, kan ook daar nog ergens liggen.
Zelf wel eens meegemaakt met Kaio, die was zo slecht en zo aanhankelijk, de dag erna alles overgegeven en diarree en zo kwam de hele speelkip als legpuzzel er weer uit.
Zou dus wel bedacht zijn als hij zich plots slechter voelt.
Fijn dat het er op llijkt dat er niks aan de hand is.
Jeetje wat heftig van de golden van de ouders van jullie vrienden  :'(

En in het vervolg gaan er idd alleen airkongen en wubba's mee, deze stress wil ik niet nogmaals meemaken  ;)
#2622556
Wilde Daan ook niet meer zoeken naar het balletje? Hier vindt Doerak het heel gek als een bal 'zomaar' verdwijnt (in jouw geval misschien gezonken is). Hij blijft dan zoeken. Zelfs als we een week na die tijd weer op diezelfde plek zijn gaat hij kijken en als ik hem aanspoor gaat hij zoeken. Aan die tekenen zou je evt kunnen zien of dat balletje echt verdwenen is misschien. Als hij hem doorgeslikt heeft heeft hij ook geen reden om te zoeken en zal gewoon zijn weg vervolgen. Tsja, ik noem ook maar wat. Kan me voorstellen dat je ervan in de rats zit zeg... Ik hoop dat het allemaal zorgen om niets zijn!
#2622629
DJ en Doerak schreef: Wilde Daan ook niet meer zoeken naar het balletje? Hier vindt Doerak het heel gek als een bal 'zomaar' verdwijnt (in jouw geval misschien gezonken is). Hij blijft dan zoeken. Zelfs als we een week na die tijd weer op diezelfde plek zijn gaat hij kijken en als ik hem aanspoor gaat hij zoeken. Aan die tekenen zou je evt kunnen zien of dat balletje echt verdwenen is misschien. Als hij hem doorgeslikt heeft heeft hij ook geen reden om te zoeken en zal gewoon zijn weg vervolgen. Tsja, ik noem ook maar wat. Kan me voorstellen dat je ervan in de rats zit zeg... Ik hoop dat het allemaal zorgen om niets zijn!
Goed punt, waar we ook op gelet hebben  :)
Alle 4 de hondn zijn erg goed in het commando "zoek" en hebben dan ook een half uur intensief gezocht in het riet en langs de kanten maar geen balletje .....
Op een gegeven moment hebben we ook iets anders laten zoeken, want ze moeten uiteindelijk wel succes hebben.

Tot op heden gaat het nog steeds normaal en geen afwijkende dingen, dus ik maak me steeds minder zorgen hierover, juist omdat Daan zo'n makekklijke spuger is bij iets vreemds in zijn maag/als er iets fout is gevallen !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door