Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petralita
#2617838
iemand enig idee wat dit is?

Het is een nogal lang filmpje, omdat ik alles op film wilde hebben.
In totaal duurt het schudden van de kop zo'n 10 minuten.
Ze lijkt geen pijn te hebben, gedraagd zich niet anders dan anders, ze lijkt er geen last van te hebben.
Behalve dat het soms lijkt alsof ze haar kop probeert stil te houden.

Ik heb dit gefilmd toen in in de caravan zat. Het was de eerste keer dat ik het bij haar merkte.
Het was midden in de nacht, ze lag bij mij op een 1-persoonsbed en ik werd wakker van haar.

Een paar maand later was ik bij mijn ouders en Lita komt met een speeltje aan zetten en zit te spelen.
Terwijl haar kop ook weer schud. Het duurt weer een minuut of 10 en weer lijkt ze nergens wat van te merken.
Ze klooid gewoon net als anders door.

Dit weekend merkte ik het weer midden in de nacht.

http://youtu.be/tqtX4HdYOxo
Door petralita
#2617857
Ik weet het niet, vooraf of na de tijd merk je niks aan haar.
Ook tijdens is ze gewoon als anders, totaal geen verschil.
Ik was het na de 2x vergeten, laatste keer was een dik half jaar geleden, tot dit weekend dus.
Door charmed
#2617864
Prudence heeft ook wel eens van deze aanvallen dat zijn bij haar partiële Epileptische aanvallen. En soms heeft ze een GM met kopschudden erbij.
Door BAC
#2617885
Is dit niet het head shake syndrome? Stopt het als je wat met je hond gaat doen?
Door charmed
#2617906
petralita schreef: ik ben niet zo thuis met Epileptische aanvallen, maar wat is GM?
Tegenwoordig heet het een gegeneraliseerde aanval. Voorheen noemde met dat een Grand mal. Dat is dat  heel het lichaam in aanval is.
Door petralita
#2617907
Senta schreef: Is dit niet het head shake syndrome? Stopt het als je wat met je hond gaat doen?
nee het stopt niet als ik wat met haar ga doen.
ze speelt ook gewoon door, alsof er niks aan de hand is.
lauraV schreef: gaan dr ogen ook heen en weer?
Nee haar ogen gaan niet heen en weer. ze kijkt je gewoon aan. knijpt haar ogen toe als je haar knuffelt net als normaal.
Door petralita
#2618229
ivm het sowieso nog willen doen van de reguliere check mzz, nu voor a.s vrijdag een afspraak. filmpje is opgestuurd naar de DA. dan kijkt de DA of ze er wat van kan maken en wordt bloed afgenomen voor mzz check. nu maar duimen voor positief nieuws.
Door petralita
#2621349
Net terug van de dierenarts.
Nog niet helemaal duidelijk of het idd epileptie is. Lijkt wel een lichte vorm te zijn. Maar ze heeft niet alle symptomen.
Er is ook bloed afgenomen en daar krijg ik als het goed is volgende week uitslag van.
Afhankelijk van de uitslag, meer onderzoek of laten voor wat het is en in de gaten blijven houden dat het niet veel vaker gaat voorkomen. wordt vervolgt, voor nu nog niet veel duidelijkheid.
Door charmed
#2621812
petralita schreef: Net terug van de dierenarts.
Nog niet helemaal duidelijk of het idd epileptie is. Lijkt wel een lichte vorm te zijn. Maar ze heeft niet alle symptomen.
Er is ook bloed afgenomen en daar krijg ik als het goed is volgende week uitslag van.
Afhankelijk van de uitslag, meer onderzoek of laten voor wat het is en in de gaten blijven houden dat het niet veel vaker gaat voorkomen. wordt vervolgt, voor nu nog niet veel duidelijkheid.
een onderzoek bij Epilepsie bestaat uit: alle andere oorzaken uitsluiten, dus echte zekerheid heb je vaak niet als het om primaire Epilepsie gaat. Bij Secundaire Epilepsie vinden ze wel eens een oorzaak (maar soms ook niet). Dus duidelijkheid kan je alleen krijgen als er bijvoorbeeld afwijkende waarden in het bloed worden gevonden of andere, die op een oorzaak van Epileptische aanvallen kunnen wijzen, maar veelal is het bloed goed. Ik hoop dat het niet zo vaak voorkomt voor jullie.

Met lichte vorm zal hij wel partiele aanvallen bedoelen denk ik?
Door petralita
#2642492
Ondertussen ben ik met het filmpje naar de DA geweest en vraag wat het was. Daarnaast heb ik lita laten testen om reisziekten omdat te ze toch een buitenlandertje is. Omdanks dat ze negatief getest is toen ze naar nederland kwam blijkt ze ehrlichia en barbesia te hebben. Dit zou ook het neurologische gedeelte kunnen verklaren.
Lita is ondertussen gestart met een doxy kuur van minimaal 1 maand. Daarnaast krijgt ze nog 2 entingen carbesia.

Dit is een best wel een belasting voor haar lichaam. Zou ik metname naast die doxy kuur nog iets van probiotica kunnen geven?
Ik ga vandaag nog van die echinaforce tabletjes halen om haar weerstand zo hoog mogelijk te houden.
Iemand nog ideeen hoe ik haar zo goed mogelijk kan ondersteunen tijdens (en na) de kuren?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door