Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine2
#313534
Ik vraag mij af of iemand het volgende verhaal herkent of enig idee heeft wat het kan zijn.

Vorig jaar rond deze tijd is mijn oudste teef Ayka (nu 8 jaar) een beetje gaan kwakkelen. Weinig eetlust, slechte en doffe vacht, totaal geen energie (en dat voor een Flatcoat)Ze zukkelde maar wat mee met de rest. Verder geen lichamelijke klachten zoals diaree, koorts of iets dergelijks. Naar de dierenarts gegaan. Alles nagekeken en bloed geprikt, niets gevonden. Op een gegeven moment viel het mij op dat ze ook bijna niet meer kwispelde en misschien wat stijver liep. Ze is getest op alle erfelijke lichamelijke afwijkingen van de Flatcoat, Hd en Patella. Deze waren beide vrij. Ten einde raad maar Rimadyl gaan geven. Ayka is een hond die absoluut geen pijn aangeeft dus daar was mijn laatste hoop op gevestigd. En waarempel. Ze knapte op. Ook haar vacht was binnen een paar weken weer normaal. Na een maandje met de Rimadyl gestopt. Geen gevolgen.

Nu zijn we exact een jaar verder en ze is weer opnieuw begonnen. Ik heb geen idee wat dit kan zijn. Ik ben dit weekend weer met Rimadyl begonnen maar goed, gezond is dit ook niet. Heeft iemand enig idee. Het kan natuurlijk toeval zijn maar het is wel toevallig dat het in dezelfde maand weer is begonnen.
Laatst gewijzigd door Martine2 op ma 02 mei 2005, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#313557
Jeetje, wat raar joh! Maar het is inderdaad zeker heel toevallig...

Heb je je hond onlangs laten vaccineren?
Door Martine2
#313616
Nee, ik vaccineer wel. In augustus voor van Weil, Parvo en hondsdolheid. Daar had ik nog niet aan gedacht maar ik denk dat dat te lang geleden is om deze symptomen op te roepen.
Door Lizzy
#313620
Ja, dat denk ik ook, dat dat te lang geleden is en dus niks met de enting te maken heeft.

Zou het misschien kunnen dat ze een pollen allergie of zo heeft? Hoewel ik dan zou denken dat Rimadyl dan echt niet zou helpen...

Mmmm, echt raar....

Heb je al eens geprobeerd om een reinigingskuur bij haar te doen in het voorjaar? (nu dus, nu ze zich niet lekker voelt?). Je zou dat met groene leem kunnen doen of met chlorella. Of eerst met groene leem, daarna met chlorella en bijv. bijenpollen.

Geef je haar verder nog iets van supplemeten? Wat eet ze eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 mei 2005, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine2
#313632
Sinds afgelopen herfst staan ze volledig op barf. Vorig jaar nog brokken. Als supplement krijgen ze af en toe (+/- 2x p/wk) een halve multi vitamine pil, zeewier, knoflook, wat gemixte kruiden, biergist tabletten, zalmolie, lijnzaadolie (beetje).

Die groene leem kom ik wel meer tegen. Wat is dat en wat doet het en waar koop ik dat? Volgens mij gebruiken sommigen mensen dat bij paarden maar dan als smeersel voor beenkwetsures. Weet nou niet of dat dat dezelfde leem is hoor maar er ging ineens een lampje branden.
Door Lizzy
#313634
Martine2 schreef: Sinds afgelopen herfst staan ze volledig op barf. Vorig jaar nog brokken. Als supplement krijgen ze af en toe (+/- 2x p/wk) een halve multi vitamine pil, zeewier, knoflook, wat gemixte kruiden, biergist tabletten, zalmolie, lijnzaadolie (beetje).

Die groene leem kom ik wel meer tegen. Wat is dat en wat doet het en waar koop ik dat? Volgens mij gebruiken sommigen mensen dat bij paarden maar dan als smeersel voor beenkwetsures. Weet nou niet of dat dat dezelfde leem is hoor maar er ging ineens een lampje branden.
Nou, aan de supplementen ligt het niet, dat ziet er gewoon goed uit...

Groente leem is klei en werkt reinigend op het lichaam wanneer je het inwendig geeft. Je geeft ongeveer 1 theelepeltje tot dessertlepeltje per dag. Eerst wat aangemaakt met water en dan bijv. mengen met yoghurt/kwark. Je moet je hond in die periode (van 3 weken) wel veel rust gunnen. Vaak voelen ze zich tijdens zo'n reinigingskuur de eerste dagen ook niet zo jofel hoor. Maar daarna knappen ze vaak erg op. Als je dit te heftig vindt, dan kun je ook ontgiften/reinigen met Chlorella. Dat is een zoetwateralg met ontgiftende eigenschappen. Dat werkt milder.

Je kunt groene leem bij de reformwinkel kopen. Chlorella kun je via internet bestellen bij de drogist kopen.
Door Lizzy
#313635
Als je op de "zoeken" toets klikt in de balk boven in en je tikt daar in groene leem, dan vind je vast nog veel meer interessante informatie!
Door Martine2
#313636
Ik denk dat die groene leem afvalt vanwege de rust periode. Dat is voor mijn honden geen optie. Ik werk full-time en dan zijn ze bij de oppas. Deze hebben paarden en pony's. Ze lopen dan ook de hele dag daar lekker met zijn allen op het terrein te rennen en te spelen. Als er dan iemand gaat buiten rijden gaan de honden lekker ook met z'n allen mee. In geval van echte nood kan ik natuurlijk een tijdje vrij nemen maar ik denk dat ik eerst die Chlorella eens probeer. Dank je voor de tip.
Door Lizzy
#313637
Martine2 schreef: Ik denk dat die groene leem afvalt vanwege de rust periode. Dat is voor mijn honden geen optie. Ik werk full-time en dan zijn ze bij de oppas. Deze hebben paarden en pony's. Ze lopen dan ook de hele dag daar lekker met zijn allen op het terrein te rennen en te spelen. Als er dan iemand gaat buiten rijden gaan de honden lekker ook met z'n allen mee. In geval van echte nood kan ik natuurlijk een tijdje vrij nemen maar ik denk dat ik eerst die Chlorella eens probeer. Dank je voor de tip.
Zijn de paarden niet pas ontwormt waarna zij misschien paardenpoep heeft gegeten? Honden kunnen erg ziek worden van de ontwormingsmiddelen die ze bij paarden gebruiken.

Ik zou ook bijenpollen geven, als ik jou was. Ook bij de reformwinkel!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313639
Zou het ook niet kunnen zijn dat er in deze tijd ook veel tegen onkruid gespoten wordt en dat ze daar last van heeft , doordat ze in de bespoten kanten loopt te snuffelen ???
Door Martine2
#313641
Alle paarden worden tegelijk ontwormt om dit probleem op te lossen. Die paar dagen worden ze dan gescheiden gehouden. Mogelijk is wel dat ze in het bos of zo een hapje nemen maar daar duurt het volgens mij te lang voor. Volgens mij zou je dan na een paar dagen weer verbetering moeten zien. Oké, bijenpollen. Ze gaan me nog veel te aardig vinden bij de reformzaak.

Ontwormen!! Nee, ook een maand of vier geleden gedaan maar ik zal toch eens naar de ontlasting kijken. Dat is wel een nadeel van die harde drollen, wel lastig te zien. ??? Nee, toch maar niet terug op de brokken :P.
Door Martine2
#313643
sylvia schreef: Zou het ook niet kunnen zijn dat er in deze tijd ook veel tegen onkruid gespoten wordt en dat ze daar last van heeft , doordat ze in de bespoten kanten loopt te snuffelen ???
Dat zou een mogelijkheid zijn. Zo zie je maar. met z'n allen denk je aan meer als alleen. Maar ik moet zeggen dat waar ze komen dat er weinig wordt gespoten maar het kan natuurlijk zijn dat ze er heftig op reageert. Hetzelfde zou misschien kunnen met pollen. Misschien helpt een pijnstiller als Rimadyl ook wel wat tegen de last hiervan. Zou misschien een homeopatisch middel tegen allergieën iets zijn? Ik ken iets van Vogel maar dat is volgens mij puur tegen hooikoorts. Iemand suggesties? Mag ook zijn dat je het een domme redenering vind hoor.
Door Lizzy
#314151
Weet je waar ik ook nog aan zat te denken? Dat het misschien toeval is dat het twee keer in het voorjaar gebeurd.... Toen Whoofer en Pinkel rugproblemen hadden, waren ze beide totaal niet in hun hum, waren ze moe, futloos EN hadden ze verhoging. En bij rugpijn (of andere gewrichtspijnen) helpt Rimadyl natuurlijk wel...
Door Martine2
#314204
Gloeiende, had ik net een heel stuk zitten typen, druk op verstuur, is mijn inlogtijd verlopen!! Weg bericht :o >:( ::) Oké opnieuw ;D ingekorte versie

De richting van toeval begin ik ook steeds meer naar toe te neigen. Een kuurtje chlorella kan sowieso geen kwaad denk ik want ik denk dat het lichaam toch voor een groot deel één geheel is. Het één heeft volgens mij effect op het ander. Maar ik begin inderdaad aan artrose, spondylose of een gewrichtsprobleem te denken. Ik heb tot vorig jaar ook met haar gewerkt en het is niet bepaalt een hond die zichzelf in acht neemt. Alleen bewegen ze in de winter evenveel en zou je zeggen dat het dan eerder in de winter opspeelt maar goed, kan toeval zijn. Ik hou het toch maar op dit moment op gewricht iets. Ze krijgt 750 mg Glucosamine en 250 Chondriodinges en weegt 32,5 kg. Weet iemand wat de maximale doses hiervan is? Iets anders wat ik erbij kan geven want ik heb het idee om over en paar weken te proberen om over te stappen op een natuurlijk middel. Lukt het niet dan gaat ze gewoon op de Rimadyl want kwaliteit gaat bij mij absoluut boven kwantiteit. Tips van harte welkom.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door