Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2605890
Hallo lieverds,

Nou, er is nog steeds niets aan de hand. Ze heeft naast me geslapen, gewoon rustig, tot halfzes, toen gaf ze aan dat ze naar buiten moest. Ik in m'n badjas geschoten en de voordeur opengedaan, maar aangezien het zo'n 5-7 cm gesneeuwd had vannacht (en nog steeds sneeuwt), ben ik niet met 'r meegegaan naar buiten. Ondertussen heeft het zoveel gesneeuwd dat ik eventuele diarreehopen ook niet meer kan terugvinden in de tuin. Ik geef haar straks nog een paar eetlepels olie, voordat we gaan wandelen, en dan maar kijken hoe het eruitziet allemaal. Eén verheugende mededeling heb ik alvast: ze laat vreselijke stinkwinden. :-X

In de tuin net was ze ook gewoon vrolijk en moest ze commentaar geven op alle buren die hier in de straat aan het sneeuwruimen zijn, dus Laika is volkomen zichzelf. Afwachten dus nog maar.

@Mowgli: dat zou ik misschien ook moeten doen, Laika aanlijnen totdat de korrels eruit zijn, maar aan de andere kant kan ze zich veel vrijer bewegen wanneer ze losloopt, en beweging is natuurlijk ook goed nu. En ze kan dan ook veel meer energie kwijt, wat ik ook wel zo prettig vind. Ik kijk het nog maar even aan dus; zometeen bij de wandeling kan ik d'r ontlasting hoe dan ook goed controleren, want die landt dan in maagdelijk witte sneeuw!  :D
Overigens is d'r bolle buik van gisteren ook weer afgezakt; ze had een behoorlijke kogel (heeft ze altijd als ze per ongeluk granen binnenkrijgt), en die is nu weg.

Bedankt voor jullie aandacht - echt heel lief!
#2606132
Nou, ik heb haar niet zien poepen daarnet tijdens de wandeling. Kan ook in de smeltende sneeuw niet zo snel iets terugvinden van diarree of anderszins. Ze heeft ook geen harde buik of zo, en is zo actief en gek als altijd. Dan kan ze toch eigenlijk niet verstopt zijn?

Vanmiddag toch maar even een lijntje omdoen en een zaklampje mee.  :-\


Edit: dank voor de duimen, da's echt heel lief, maar concentreer die nu maar even op Biscuit van Lizzy. Daar zijn ze geloof ik harder nodig! :(
#2606148
Annemarie Rijnveld schreef: Ja zekers wel, maar ik kijk ook regelmatig bij jou. Vind het toch wel fijn te horen dat Laika geen problemen er aan heeft overgehouden.

Een vraagje: als zij zo allergisch is, waarom geef jij dan zonnebloem- en lijnzaadolie?
Heu? Laika is niet allergisch hoor! Ze is alleen niet gewend granen te eten, dus als ze eens een weggegooid stukje brood eet (er wordt nogal eens oud brood weggegooid voor de vele reeën die hier rondlopen), dan bolt d'r buik op. Maar ze krijgt er geen uitslag van of zo, dus een allergie zou ik dat niet willen noemen.

Heb je haar misschien verwisseld met iemand anders? :P
#2606152
Anne in Duitsland schreef: Heu? Laika is niet allergisch hoor! Ze is alleen niet gewend granen te eten, dus als ze eens een weggegooid stukje brood eet (er wordt nogal eens oud brood weggegooid voor de vele reeën die hier rondlopen), dan bolt d'r buik op. Maar ze krijgt er geen uitslag van of zo, dus een allergie zou ik dat niet willen noemen.

Heb je haar misschien verwisseld met iemand anders? :P
Das heel goed mogelijk  :D 
Met al die berichten slaan af en toe de stoppen door, hiero.

Maar ik dacht dat jij er een had met iets van demodex of zo? Heb ik iets van meegekregen.
#2606159
Annemarie Rijnveld schreef: Das heel goed mogelijk  :D 
Met al die berichten slaan af en toe de stoppen door, hiero.

Maar ik dacht dat jij er een had met iets van demodex of zo? Heb ik iets van meegekregen.
Ze heeft als pup demodex gehad inderdaad. Maar dat was na de verhuizing naar Duitsland en één bezoekje aan de homeopaat voorbij, en ze heeft er sindsdien (nu drie jaar geleden) ook nooit meer last van gehad. Overigens heeft demodex niets met allegieën van doen, toch? Wel knap dat je dat onthouden hebt! :biggrin2:
#2606165
Anne in Duitsland schreef: Ze heeft als pup demodex gehad inderdaad. Maar dat was na de verhuizing naar Duitsland en één bezoekje aan de homeopaat voorbij, en ze heeft er sindsdien (nu drie jaar geleden) ook nooit meer last van gehad. Overigens heeft demodex niets met allegieën van doen, toch? Wel knap dat je dat onthouden hebt! :biggrin2:
Het heeft alles te maken met een verminderde weerstand waardoor allergieen de kop kunnen opsteken.
Ik vond jouw tip zo fantastisch, (de homeo kuur) dat slaat dan in als een bom, daarom heb ik dat onthouden.  :biggrin2:
#2606177
Annemarie Rijnveld schreef: Het heeft alles te maken met een verminderde weerstand waardoor allergieen de kop kunnen opsteken.
Ik vond jouw tip zo fantastisch, (de homeo kuur) dat slaat dan in als een bom, daarom heb ik dat onthouden.  :biggrin2:
Ach sooo! Nou, wees gerust, onze Laika kan wel tegen een stootje. Zelfs van een halve kattenbak gaat ze niet aan de sch**t! ;D
#2606239
Fijn dat het goed gaat met Laika, dan heb je daar in ieder geval geen zorgen over ;)
Het klinkt inderdaad alsof ze geen verstopping heeft. Als ze echt diarree heeft, moet ze veel vaker naar buiten, dan geeft ze dat ook wel aan.
Anne in Duitsland schreef: @Mowgli: dat zou ik misschien ook moeten doen, Laika aanlijnen totdat de korrels eruit zijn, maar aan de andere kant kan ze zich veel vrijer bewegen wanneer ze losloopt, en beweging is natuurlijk ook goed nu. En ze kan dan ook veel meer energie kwijt, wat ik ook wel zo prettig vind. Ik kijk het nog maar even aan dus; zometeen bij de wandeling kan ik d'r ontlasting hoe dan ook goed controleren, want die landt dan in maagdelijk witte sneeuw!  :D
Overigens is d'r bolle buik van gisteren ook weer afgezakt; ze had een behoorlijke kogel (heeft ze altijd als ze per ongeluk granen binnenkrijgt), en die is nu weg.
Wij moesten Shanny wel aanlijnen, omdat ze zo'n veelvraat was en dus gewoon op zoek was, terwijl ze verstopt zat. Je wilt niet weten hoeveel "eetbaars" in de stad op straat ligt, aan de (flexi) lijn konden we veel beter controleren waar ze liep en ingrijpen als dit nodig was ;-)
Shanny heeft inderdaad ook een kogelronde buik gehad na die chocolade cake :s
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door