Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thessa
#2610027
Kaio schreef: k*t volgens mij heeft hij er vannacht aangezeten ziet er weer dik uit en rood ook nog. Dat wordt nog ff flink soppen
He balen! Ik duim voor je dat het snel weer rustig wordt!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2625721
hmm het was bijna weg...
En is nu weer wat groter geworden. Lijkt nu wel niet vochtig maar een soort verhorning erop te zitten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2626240
black magic dan zeker  >:(

Nou ik denk dus dat dit met allergien te maken heeft, aan de onderkant van zijn voorvoeten heeft hij ook altijd rood tussen de kussentjes. En door koud en vochtig weer (+ pekel? ) dus erger wordt, aangezien de vorige keer ook sneeuw lag dat het zo erg was.
We hebben nu wel schoentjes voor hem, moet hij wel alleen liggen anders trekt Fozzy ze uit  ;D  :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2644484
Zo en toen waren we 2 maanden verder.
Bultje trok weg, toen was er ineens een bultje op zijn andere voet, toen was dat weer weg, toen weer een kleien zwelling op de ene voet weer. Toen werd het droger weer en ging het wat beter. Dan kwam er weer iets terug. Met Tannetje overlegd want daar is hij ook ivm alleergien geweest en kruiden opgestuurd gekregen voor zijn tenen. (als het erger/dik werd moest er wel AB in) Naja dat luste die niet dus moesten er ook capsules bij.
Nou dat was gisteren compleet. Woensdag eergisteren nog naar zijn tenen gekeken, niks te zien, net een klein korstje van dat gaatje. Gisteren deed ie moeilijk met lopen. Chips gauw naar huis. Hmm weer een bult. 's Avonds werd het nog erger, kon er helemaal niet op steunen, dik en helemaal paars. Bij ons in de slaapkamer geslapen en vanochtend helemaal paars, nou toch maar naar de DA hier voor AB. Het was ook al opengesprongen, dus overal bloed, op zich niet erg dat het open is.
Zo zag het er na het openspringen dus  uit (vantevoren dus nog dikker en paarser):
Afbeelding
Deze DA had het nog nooit gezien bij dit ras. Best wel atypisch bij dit ras. Het zou ook kunnen komen door een grasaar of zo, maar de andere voet dat is dan wel weer tja eerder allergie. dan zou die ook steroiden moeten, maar eerst gewoon kijken wat AB doet. Na hij is in ieder geval uitgepulkt met een pincet zat niks in. Maci was braaf, schreeuwde wel ff van pijn. En verder was ie nieuwsgierig naar alles wat er gebeurde, naar het pincet naar de AB die klaargemaakt werd, naar de snoepjespot waaruit hij ook een snoepje kreeg aangeboden maar weigerde want het waren vieze brokjes  ;D
(dit voor een hond die best nerveus is bij een DA, (ons eigen koekjes at ie wel), dus ik was blij met zijn voorzichtige nieuwsgierigheid ipv inzichzelfkeren)
Dinsdag terugbellen of het met de AB werkt.
Door *Axel*
#2644586
Ik denk meteen aan een fistel.
Hier een hond die al jaren fistels heeft op-tussen-onder de tenen. Heb zo ongeveer alles geprobeerd, van AB tot Homeopathie. Krijg de boel meestal onder Kontrolle door de fistel te spoelen met waterstofperoxide... was een tip van mijn tante die verpleegster is. De bacterien in een fistel zijn anaerob... dus H2O2 bestrijdt deze Bakterien die geen zuurstof mogen. Heb daarvoor een canule gebruikt (dit is het flexibele catheter van Infusion).

En dan hoe raar het ook klinkt: als het fistel rustig wordt, er zoveel mogelijk vanaf blijven. Open houden en af en toe eens desinfizieren en afblijven...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door