Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marchje
#2594697
Is er iemand bekend met gewichtsafname door prednison?

Mukkus is nu sinds een kleine vier weken aan de prednison. Ik lees overal dat prednison vooral een 'dikmaker' is maar... Mukkus wordt zo langzamerhand graatjemager. Zou het door de prednison komen?

Morgen de DA maar weer eens bellen...
Door charmed
#2594714
Ja herkenbaar, Prudence heeft een tijd op prednison gestaan voor de lever. Zij werd ook heel mager, en ze verloor spiermassa. Idd. even met de dierenarts overleggen.
Door tessa
#2594750
Ja, hier ook herkenning.
Een hond van een kennis staat ook tijdelijk op prednison en vorige week was ik daar op visite en de hond was duidelijk afgevallen en had minder spiermassa, het is een boxer, dus dat zie je gelijk.
Door mysmoothcollies
#2595037
Ook hier herkenbaar. Ik durf mijn hond er alleen niet helemaal vanaf te halen i.v.m haar leverprobleem ze staat nu op een hele lage dosis om de dag 2,5 mg. Wel honger en een dikker buikje....maar er is een pond af gegaan en dit is voormamelijk spier.....dus...???
Door BAC
#2599070
Marchje schreef: Fijn om te horen dat er wat herkenning is. Mijn DA verklaarde me net niet voor gek namelijk...
lekkere DA :-\

ja ik herken het ook, een hond die broodmager werd van een prednison kuur. Maar ken ook een kat die daarentegen Hollands Glorie werd.
Door Thessa
#2599470
Ik herken het eerlijk gezegd niet. Dozer krijgt ook 2,5 om de dag. Hij eet veel en is wel slank maar niet te dun en genoeg spier.
Maar iedere hond kan er anders op reageren natuurlijk. Jammer dat je DA zo reageert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door