Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bounty
#312174
Wij zijn vandaag met Macho bij een DA geweest die orthopedische patienten behandeld. Gisteren is hij uitgegleden tijdens het uitlaten, daarna liep hij mank.

Volgens de Da zijn zijn kruisbanden verrekt en moet hij twee weken lang rusten en kort aan de lijn tijdens het wandelen.

Ik heb nu een paar vragen die ik vergeten ben te stellen aan de Da. ???

1. Hoelang mag hij per keer wandelen?
2. Zijn er supplementen die helpen bij zijn herstel?
3. Hij krijgt ongeveer 800 gram KVV, moet ik nu minderen of gewoon zijn gewicht in de gaten houden.


Mijn hond is 10 maanden oud (Am. bull) en weegt 40 kilo.


Groetjes van Bounty
Door Lizzy
#312442
Bounty schreef: Wij zijn vandaag met Macho bij een DA geweest die orthopedische patienten behandeld. Gisteren is hij uitgegleden tijdens het uitlaten, daarna liep hij mank.

Volgens de Da zijn zijn kruisbanden verrekt en moet hij twee weken lang rusten en kort aan de lijn tijdens het wandelen.

Ik heb nu een paar vragen die ik vergeten ben te stellen aan de Da. ???

1. Hoelang mag hij per keer wandelen?
2. Zijn er supplementen die helpen bij zijn herstel?
3. Hij krijgt ongeveer 800 gram KVV, moet ik nu minderen of gewoon zijn gewicht in de gaten houden.


Mijn hond is 10 maanden oud (Am. bull) en weegt 40 kilo.


Groetjes van Bounty
Geen idee hoe lang hij mag wandelen... Maar ik zou hem dus qua middelen zeker zo snel mogelijk beginnen met TRAUMAVETSEM van VSM. Te koop bij sommige dierenartsen en volgens mij ook goed/snel op Internet te bestellen.

Aangezien hij nu zeker minder beweging zal krijgen, zou ik hem zelf minder eten geven.
Door Lizzy
#312889
Bounty schreef: Bedankt voor je reactie. Ik heb het product inmiddels besteld :)
Goed zo! En heel veel sterkte met hem!
Door Yari
#313233
Hoi,

Hier eentje die ook verrekte kniebanden had (rechter knie), ging met rust niet over bij haar, zelfs niet na een paar weken ingetaped te hebben gezeten en ze heeft uiteindelijk nieuwe kunstkniebanden gekregen. Je merkt er helemaal niks meer van gelukkig.

Ik zou de eerste week alleen maar even naar buiten gaan om te plassen en te poepen en als je merkt dat het beter gaat langzaam iedere dag wat langer naar buiten (uiteraard wèl aan de lijn). Welke knie is het? Want bij haar was het haar rechterknie en ik moest haar bewust aan de linkerhand uitlaten om zo de belasting van de rechterknie zo laag mogelijk te houden. Voor de linkerknie geldt dit dus andersom.
Ik zou voorlopig zeker een maand geen gespeel en geren toelaten, maar het voornamelijk bij rechtlijnige beweging houden. Als je niets meer merkt kun je bijv. starten met opbouwen met fietsen.
Komt trouwens veel voor bij Am. bullen.

Kwa voeding zou ik inderdaad ook maar even gaan minderen, omdat hij nu voorlopig even minder verbruikt natuurlijk. Geef hem wat vaker een bot/iets te kluiven en minder met het gewone voer. Heb je toevallig een Kong? Is ook een ideale bezigheid voor ze.

Ik zou ook extra sperziebonen en mais geven, schijnt goed te zijn voor sterke pezen/banden.
Verder zou ik ook bijv. die Traumavetsem aanraden en evt. ook nog glucosamine/chondroïtine. Doordat de kniebanden nu beschadigd zijn heb je kans dat er wat speling ontstaan is in het kniegewricht en om slijtage te voorkomen kun je dus gewoon voor de zekerheid glucosamine/chondroïtine geven. Ook siliciumoxide schijnt goed voor sterke pezen en banden te zijn.

Sterkte ermee hoor, hopelijk blijft Macho een operatie bespaard. :-*
Door Bounty
#314670
Hoi Yari,

Bedankt voor de tips. Hij heeft last van zijn rechterknie en hij loopt links van mij. Ik wist niet dat dat moest de dokter heeft niks gezegd. Hij zei alleen 2 weken rust en aangelijnd wandelen. Ik loop gewoon 1 rondje om de flats heen en kom weer terug. Misschien een rondje van 5-7 minuten.

Verder heb ik traumeel gekocht en Glucobest besteld en nu hopen dat er geen operatie komt. Gelukkig liep hij na doktersbezoek gewoon op vier poten.

De pijn is een beetje moeilijk in te schatten, omdat hij een hoge pijngrens heeft. (Amerikaanse bulldog).
De dokter voelde overal en bij zijn kniebanden gaf hij een reactie, daarom zei de dokter dat zijn kniebanden verrekt zijn.

Ik geef mijn hond de kinderdosis 9-12 jaar (traumeel van VSM), omdat hij 40 kilo weegt en dacht dat kinderen van een jaar of 10 ongeveer 40 kilo wegen. ;D

Ik geef dus twee tabletten per dag.

Ik geef kVV (Bibi), kan ik hierbij gewoon extra sperciebonen geven? En de Kong hebben we weer uit de kast gehaald. HIj krijgt nu eten in zijn bak en de rest via de Kong.

Zodra hij weer mank loopt dan ga ik direct naar de Da om foto's te maken.
Door monky555
#314943
mijn reu heeft ook verekte kniebanden gehad op een gegeven moment zijn ze toch gaan scheuren en toen afgescheurd dit in een periode van 2 maanden rust en dat is al niet makkelijk met een hyperactieve stafford hij is in oktober 2004 geopereerd en heeft een TPLO operatie ondergaan hierbij plaatsen ze geen (kunst) band maar verplaatsen het onderbeen een aantal mm (http://www.anubis-vet.com/nl/index.html daar vindt je er meer info over hier is mijn reu ook geopereerd) in totaal hebben we daarna nog een maand of 4 gerevalideerd en dat was ook echt niet makkelijk pff maar ik ben zeer blij dat we voor deze operatie hebben gekozen en als ik honden zie die wel een vervangende kruisband hebben gekregen zie ik wel degelijk verschil aan het lopen van de hond en als je met de eigenaren praat hoor ik ook heel vaak klachten
Laatst gewijzigd door monky555 op do 05 mei 2005, 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door