Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2592402
Oude tuttebel heeft een bult , een cm of 5 a 6 vanaf 1 van haar tepeltjes . We hebben zelf het vermoeden dat het een vetbult is , maar wij zijn geen D.A
Dus er staat voor aankomende Zat. een afspraak voor Noa bij Erwin , even laten zien en bespreken wat eventuele wijsheid is hierin .

Met Milo onze inmiddels overleden oude JRT hebben we het ook gehad , goedaardige vetbult . In eerste instantie moesten we het in de gaten houden
Maar de bult ging ook groeien en Milo kreeg er last van met lopen , het oude baasje is toen ook nog onder zeil geweest . Snijvlak was toen nog klein en de ingreep dus relatief eenvoudig .

Met Noa hopen we ook maar dat het goedaardig is , en ... dat de bult bij haar niet groter word . Met haar is het denk ik toch net even lastiger om haar eraan te laten helpen
Maar goed , we zullen het eerst Zat maar afwachten .
Door smulpaap
#2592549
Inge en Bono schreef: Mijn duimen gaan stevig aan voor Noa en jullie!  :-* Blijft eng; zo'n bult, sterkte met wachten!


Ja , ik ben ook niet zo dol op bulten , nu is het wel vaak een vetbult , maar je weet maar nooit
Heb het nu met twee honden meegemaakt . Bij Milo was het een goedaardige vetbult
Bij een voormalige Herder wel een tumor , daar waren we gelukkig ook op tijd bij , zij was pas 4 jaar
Door charmed
#2592601
Vind dat ook altijd griezelig. Whisper had vorig jaar ook een bult, en bloed uit de tepels, het bleek toen een ontstekingsbult te zijn met oud bloed. (die is later operatief verwijderd omdat ie toch pijnlijk was)  Ik ga duimen en hoop dat het iets is wat geen kwaad kan.
Door smulpaap
#2592713
Ja , met zulke dingen zou een glazen bol handig zijn . Je weet immers nooit hoe het verdere verloop gaat met zo,n bult
Ze is voor haar ras natuurlijk gewoon oud . Zou ik weten ze leeft nog een half jaar en de bult onderzocht en goedaardig dan zou je misschien gaan zeggen , laat maar zitten
Maarja , stel ze leeft nog een jaar en de bult gaat groeien , en ze krijgt last . Dan is ze weer veel ouder , en een maand ouder is ook al veel op zo,n leeftijd .
En je komt met een veel groter snijvlak etc te zitten . Nou ja , eerst maar afwachten wat Erwin ervan vind .
Door smulpaap
#2596170
Ons oude tuttebelletje word verlost van haar bult . Weg is maar weg , voordat ze er meer ongemak van gaat krijgen . Groei van de bult , stoten , ontsteken en alle ellende die maar te bedenken is . Het is nu relatief gemakkelijk te verwijderen , is nog klein . En dan zal het ook des te eerder weer genezen bij het oudje . Ze krijgt locale verdoving en we blijven bij haar tijdens de ingreep , dus het komt vast weer goed met oma
Door flodder en dwarrel
#2596247
smulpaap schreef: Ons oude tuttebelletje word verlost van haar bult . Weg is maar weg , voordat ze er meer ongemak van gaat krijgen . Groei van de bult , stoten , ontsteken en alle ellende die maar te bedenken is . Het is nu relatief gemakkelijk te verwijderen , is nog klein . En dan zal het ook des te eerder weer genezen bij het oudje . Ze krijgt locale verdoving en we blijven bij haar tijdens de ingreep , dus het komt vast weer goed met oma
wanneer gaat oma onder t mes?
Door Fido
#2596415
flodder en dwarrel schreef: wanneer gaat oma onder t mes?
Ja wanneer gaat oma onder het mes? Ik heb het allemaal gemist of in ieder geval is het niet echt doorgedrongen. Had het een beetje druk met spoedgeval en de verzorging daarvan  ;)
Door smulpaap
#2596548
Fido schreef: Ja wanneer gaat oma onder het mes? Ik heb het allemaal gemist of in ieder geval is het niet echt doorgedrongen. Had het een beetje druk met spoedgeval en de verzorging daarvan  ;)


We gaan nog even een afspraak voor haar maken . Erwin heeft ons alvast gerust gestelt t.av locale verdoving . Dus dat is al een pak van ons hart . Want ja , zo,n oude Bull , daar zaten we eigenlijk het meest over in . Maar we blijven lekker bij haar , en dan komt het vast helemaal goed
En ja , het was idd even stress he Edith , maar zoiets gaat gewoon voor ! We hebben in die tussentijd gezellig met je vader en dochter zitten te kletsen . En Kees had het ook wel naar zijn zin met onze dametjes  ;D Dat ging helemaal goed
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door