Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door espagne5
#2585537
Onze hond (Duitse Herder) bijna 5 jaar oud heeft sinds 2 weken dat ze aan haar anus zat te likken,zij gaat noot sleetje rijden.Nu zagen we dat er gaatjes naast haar anus zaten DA gebeld moesten schoonmaken met Betadine champoo en Dermylzalf 2x per dag erop smeren.Mocht het niet overgaan dan moesten we langskomen.Vorige week naar de DA geweest en ze dacht dat haar anaalklierzakje gesprongen was.Antibiotica mee gekregen voor 10 dagen en ook nog dagelijks met Betadine en zalf insmeren.We moesten na een dag of 8 bellen hoe het was,geen verandering dus.Nu komen we net bij de DA vandaan en er werd verteld dat ze Perianale Fistels heeft .Ze krijgen bij ons BARF en Lotgering (al 4 jaar)nu had de DA het erover dat we de kip en lam voorlopig weg moeten laten en alleen vis geven 4 weken lang want dat het daar wel eens mee te maken kon hebben al kunnen wij ons dat niet voorstellen.Er werd nog geopperd om Prednison te geven (waar we niet kapot van zijn) maar dat kan ook niet omdat ze Previcox krijgt voor haar arthrose.We willen kijken of er soms een homeopatisch middel is voor deze fistels.Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand ons advies geven hierin.Het schijnt vaak voor te komen bij Duitse Herders
Gebruikersavatar
Door kiara
#2588942
hoi ja dat komt helaas heel vaak voor een kennis van mij haar hond had het ook (is nu dood) was een oud duitse herder geloof 5 jaar geworden en een enorme lijdingsweg,misschien kan je haar bellen/mailen om evt advies te vragen,

ze heeft ook zeer veel ervaring met homeopatische da en holistische nou ja teveel om op te noemen

dit is haar website hondenschool feedback even googlen en dan bellen of mailen

geloof dat haar hond ook nog een soort chemokuur heeft gehad

zou het leuk vinden als ik hier nog wat van hoor en als je belt zeg dan maar dat je het van mij (sandra van bandit dan weet ze het wel) heb gehoord

ze heet astrid

strekte ermee  ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2590845
Ik zou een holistisch dierenarts raadplegen. Ik heb er zelf meerdere behandeld met wisselend resultaat. En ik heb zelf inmiddels twee herders met fistels.
Door sella
#2590922
Ik heb helaas ook met deze ellende veel ervaring, alleen chronische.
Dus ja ga zeker naar de holistisch dierenarts!
Gebruikersavatar
Door kiara
#2590932
heb diegene waar ik het over had ook telkens gedaan alleen ook helaas zonder resultaat, is triest is het eigenlijk erfelijk dan zouden ze is wat beter moeten selecteren bij de herders want zijn zoveel problemen mee
Door sella
#2590955
Ik heb met 2 soorten zalf het tot rust kunnen brengen, nadat we het met andere manieren niet voor elkaar kregen.
Hij is alleen overleden aan een algehele bloedvergiftiging, door een andere oorzaak da de perianaal fistels.
Door bosnimf1976
#2591014
Weet niet waar je woont maar onze hond met allergie is bij een dermatoloog in Rhenen(Jassies) erg fijn behandeld. Ze heeft wel medicijnen maar veel minder en zeer prettig geholpen. Ik las op een herderforum dat zij ook goedevresultaten met fistels hebben. Misxchien eens informeren?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door