Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2582312
Kiek haar TTA was toen 1500€. Daarnaast kwam de Fysio nog maar door goed overleg hebben we het aantal consulten beperkt kunnen houden. Door een duidelijk schema en uitleg over de juiste oefeningen. 

Heel veel sterkte :-*
Door smulpaap
#2582396
Via google kom je heel veel methoden tegen hoor , ook de nieuwere al , de voor en nadelen enz
Wij hebben voor Amber haar TTA 700 euro betaald . Hierin zat inbegrepen , foto , onderzoek , ingreep , medicatie, coolpack, A4 met instructies passieve oefeningen ,  en 3 x controle /nazorg /verwijderen hechtingen /tel consult de eerste week .
Voor fysio geloof ik 35 euro per behandeling en hydro ook zoiets geloof ik ( prijzen weet ik niet exact meer uit mijn hoofd )
#2584623
Vandaag hebben we (telefonisch) overlegd met de fokker van onze oudste reu/dierenarts, maar hij kon ook zo niet zeggen wat hem de beste operatie-methode leek :-\
Hij vond het heel erg afhangen van zowel de ervaring van de dierenarts als de specifieke situatie van de hond (tati), die hij natuurlijk niet onderzocht heeft.

Dus nu weten we nog niet wat we moeten kiezen :-X
#2584637
Duurt t niet ook al een beetje lang? Omdat jolande krooshof ons pas na 1,5 week wilde zien omdat ze na ren onderzoek een paar weken eerder niet overtuigt was van een banden probleem. Ben ik terug naar mijn D.a. gegaan die toen gelijk een spoedje regelde ivm verdere schade aan de meniscus. Bij sterkliniek Leeuwarden propte ze me er zo tussen.
#2584681
Tati heeft een kleine ontsteking in haar knie en we hebben daar nu ontstekingsremmer met pijnstiller voor. Deze situatie lees ik vaker op internet en daar houden ze tussen 7 en 10 dagen aan na optreden van het probleem.
Natuurlijk zorgen we wel dat ze zo min mogelijk doet in de tussentijd om beschadiging te voorkomen ;)

Overigens zag ik vandaag wel dat ze af en toe gewoon op het pootje steunt :o
Tis wel een bikkel hoor, ons meissie :-*
#2585255
Het is ook vreselijk moeilijk! Ik heb me ook rotgepuzzelt! Ik begon mijn topic destijds al toen kiek nog af en toe kreupel liep en we nog niet wisten of het wel haar banden waren.
Heb zelfs een brace geprobeerd. Maar dat werkte niet en ging ze na t idioot doen ineens helemaal op 3 poten.
Ik koos destijds voor de operatie waarvan werd gezegd dat de kans dat ze haar idiote gehuppel daarna vrolijk kon blijven doen. Dat was mijn uitgangspunt.  Want kiek voor altijd aan de riem en niet mogen spelen met andere honden was geen optie.  Dat was wel hoe het zou zijn met kunstbanden werd mij toen in middenmeer gezegd.
Door bayka
#2588084
onze rottweiler is 3,5 week geleden ook geopereerd aan een gescheurde kruisband. hiervoor is de tight rope methode gebruikt. ze is geopereerd in dierenkliniek steenwijk. en tot nu toe zijn we er super tevreden over hoe het gegaan is. heel vriendelijk personeel, allemaal duidelijk uitgelegd wat er ging gebeuren. toen we haar weer op haalden hoorden we dat de meniscus ook stuk was, dus dat probleem was ook opgelost. inmiddels hebben we 3 keer een nacontrole gehad, en ze doet het super goed. we moesten haar echt al snel weer tegenhouden, dat ze dingen wilde doen die ze eigenlijk nog niet mag. ondertussen loopt ze al een stuk beter dan dat ze voor de operatie deed.    Succes met wat je beslissing zal zijn.
#2588634
Tati is vandaag geopereerd met een TTA operatie.

We hebben wel met de da overlegd over de tight rope methode, maar hij vond dat zelf niet zo'n fijne ingreep en ik denk dat het ook heel belangrijk is dat de dierenarts ook achter de gekozen methode staat.
Ook hadden we nog mensen gesproken die ook de TTA methode hadden laten doen en dat heeft ons toch over de streep getrokken.

We hebben haar vanmorgen om 8 uur gebracht en om 3 uur kregen we telefoon dat we haar weer konden halen.
Toen we daar waren kregen we te horen dat de operatie prima gegaan is, maar dat ze niet zo makkelijk was als Dara  :P
Ja, dat wisten we van tevoren al :-[

Ze mochten dus niet eens het plakband verwijderen waarmee het infuus vastgezeten had, zo boos was ze op ze :-\
Dat hebben we dus maar zelf gedaan toen we thuis waren.

Nu heeft ze dus haar hele poot ingetaped zitten en vindt ze het vreselijk om te proberen op te staan. Ze kan die poot nu natuurlijk niet buigen en dus zit ie 'in de weg' als ze een poging doet op te staan. Maar we mogen haar ook niet op tillen om anders neer te leggen. ik kan me goed voorstellen dat dat ook vreselijk zeer moet doen het arme meisje :'(

We hebben haar straks nog een pijnstiller gegeven en ze is nu wel iets rustiger, maar je merkt aan haar dat ze het raar vindt en daardoor vindt ze het eng en reageert ze boos. Nanuk mocht ook niet bij haar komen, ze begon meteen te brommen naar hem. Zoals ik haar ken, is het uit angst dat hij te enthousiast doet en haar pijn doet :'(
Ro slaapt vannacht bij haar en ik hoop dat ze snel opknapt zodat ze minder pijn heeft en niet meer bang hoeft te zijn, het arme meisje :'(
Door smulpaap
#2588662
Ach gos , het is dus achter de rug , nou gelukkig maar . Het moet toch he ? De eerste dagen zijn niet de fijnste , is mijn ervaring ook . Maar idd heel dicht in de buurt blijven dat bied al veel steun en vertrouwen . De narcose kan mogelijk ook nog iets doen .... angst , wat verwarring . Amber had dat niet , maar ik heb het over andere honden weleens gehoort .
Wij hebben elkaar ook afgewisselt en sliepen in de nacht naast Amber op een matras . Dat ging prima hoor . En ja zo,n verband dat ervaren ze vaak als erg lastig . Maar Amber wende er ook wel aan , vond a.hw haar houding wel . Ik geloof dat we haar de eerste twee nachten hebben moeten helpen als ze wilde draaien . Ik merkte dat een plat matras eigenlijk het beste was voor haar , daarop vond ze voor zichzelf de beste houding . Wij hebben het matras zo dich mogelijk bij de keukendeur gelegd , zodat we haar zo min mogelijk hoefden te belasten als ze naar buiten moest voor haar behoeften . Dan hoef je ze maar een heel klein stukje te tillen . En dan eerst de deur open voordat je de hond oppakt . Wij hebben het de eerste dagen m.b.v een groot badlaken gedaan , dat onder haar buik door en dat bood haar de steun die ze nog nodig had om te staan tijdens de behoeften . We stonden dan elk aan een kant met het badlaken . Wat wel een aandachtspunt is is dat ze het verband niet natplast . Dat gaat irriteren en kan zorgen voor roodheid huid etc . Dat was bij Amber dus het geval . Toen heb ik het verband er maar afgehaalt en er een Eilandpleister opgedaan . Maar dan is het wel erg goed opletten dat ze niet gaan knagen aan de hechtingen . Amber wilde de eerste dagen ook haar maatjes niet om zich heenhebben . Maar na een dag of 3 a 4 ging het met Amber alweer veel beter hoor . Ik weet niet of je ook een coolpack mee hebt gekregen ? Dat was bij Amber wel het geval . Dat werkte prima tegen eventuele zwelling , goed voor de doorbloeding enz . Amber haar poot is nooit dik geworden , we hebben het koelen een maand gedaan . En verder de eerste tijd passieve oefeningen volgens vooschrift arts . Amber begon na 14 dagen alweer te belasten op haar geopereerde poot en toen was het meeste leed geleden . Daarna volgt een periode die ikzelf vele malen moeilijker vond dan de eerste dagen van ziek zijn ..... hondlief rustig houden . En dat duurt lang  :biggrin2: Maar hoe meer rust , de eerste maanden , hoe beter het geneest hoor . Ik wens jullie een goede ,hopelijk pijnvrije nacht toe . Geef haar maar een dikke knuf  :-*
#2588699
We probeerden daarstraks een doek onder Tati door te krijgen zodat we haar konden optillen, maar dat idee alleen al vond ze op zijn zachtst gezegd niet acceptabel ::)
Zodra je maar kijkt naar haar poot of achterkant begint ze al te brommen en als je eraan komt snapt ze zelfs even naar je hand. Niet dat ze echt bijt, maar wel een 'blijf van mijn lijf' poging zeg maar.

Wat is een eilandpleister?? Want dan kan ik dat evt. in huis halen voor het geval dat....
We hebben geen coolpack meegekregen maar ik heb evt. wel zelf zo'n coolpack. Maar dan wil ik er wel bij kunnen blijven om te voorkomen dat ze het kapot bijt.

We moeten maandag of dinsdag het verband eraf halen en dan in ieder geval telefonisch overleggen hoe het eruit ziet en aan de hand daarvan direct of wat later in de week langskomen met haar.

Ik ga zo even een paar uurtjes slapen (als dat lukt) en ik hoop dat het meisje zich morgen wat beter zal voelen :-*
Door smulpaap
#2588730
Dat is deze , ik had voor Amber de 10 of de 15 cm , dat weet ik niet precies meer . Maar ik merkte ook dat ze veel rustiger werd . Dat rare verband eraf en ze had natuurlijk veel meer bewegingsvrijheid .  ( Verband zakt ook vaak hoor na een dag of wat ) Amber ging slapen heen en vond ook gemakkelijker een lekkere slaaphouding . Moest er wel steeds bijblijven i.v.m mogelijk knagen hechtingen (ook met de andere honden ) Maar ach ,de eerste 3 a 4 dagen slapen ze toch alleen maar , en dan is het nog een dag of 6 a 7 en dan mogen de hehtingen eruit . En oh ja , als je er zo,n pleister opdoet , pas ook op voor muren etc waaraan ze zich kunnen stoten .

En ja wat het verplaatsen betreft , dat is even zoeken , misschien met een matras even richting buitendeur schuiven ? Als ze plassen wil ? Mogelijk accepteert dat dat beter dan dragen ?

En idd verder maar in overleg met je d.a de dingen uitvoeren

http://www.deonlinedrogist.nl/heltiq-ei ... -6609.html

Ik heb de Eilandpleister toen hier bij de Dio drogist gehaald , maar er zullen er wel meer zijn die het hebben
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door