Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2593141
Ik denk dat het goed is dat die tape er af gaat, dan genezen dingen toch veel beter. Maar waarom ben je bang dat het daaronder niet goed zou zijn? Ze heeft er niet aan kunnen zitten en ze krijgt ab dus het is vast goed!
Jullie zijn al een paar daagjes op weg. Die hebben jullie al gehad gelukkig!
Houd moed!
#2593209
Heb net bericht gehad van Ro dat de tape verwijderd is en dat het eronder goed uit zag! :D

Blijkbaar zat onder de tape iets van watten en daaronder een grote pleister, dus de tape zat niet vast aan de wond
(als ze dat nou ff gezegd hadden.... ::))

Wel hadden ze haar ff een klein roesjes gegeven en die is ze nu aan het uitduffen. Ben benieuwd hoe ze het lopen vindt gaan straks!
Met de tape wilde ze niet echt op haar pootje rusten, wat op zich alleen maar goed is natuurlijk. Dus nu kijken hoe snel ze wel denkt erop te kunnen gaan staan :-*
Door Nynke
#2593717
Fijn dat het er allemaal goed af ging, nu op naar verder herstel !!!! 

Heb je al 5-6 klontjes smeerleverworst geprobeerd en dan in de 4e of 5e pas het pilletje? En dan vooral de hele operatie net doen alsof ze kunstjes moet doen??        8)
#2593828
Nynke schreef: Fijn dat het er allemaal goed af ging, nu op naar verder herstel !!!! 

Heb je al 5-6 klontjes smeerleverworst geprobeerd en dan in de 4e of 5e pas het pilletje? En dan vooral de hele operatie net doen alsof ze kunstjes moet doen??        8)
Ja, alles geprobeerd, maar dat werkt dus niet bij haar.
Dan is de worst weg en ligt de pil op de grond ::)


Ze hadden na het verwijderen van de tape er zelfklevend verband om gedaan zodat ze er niet onderweg aan kon zitten aangezien Ro alleen in de auto zat en dat hebben we er nu afgehaald. Dus zit er nu alleen een soort pleister/gaas op de wond. Ik kan het dus nog niet echt zien, maar de huid eromheen ziet er wel rustig uit.
Vannacht doen we voor de zekerheid de zelfklevend verband er weer omheen, zodat ze niet het gaasje eraf haalt en/of gaat liggen likken aan de wond.

Maar tot nu toe ziet het er dus allemaal positief uit! :D
#2594169
spreeuwtje schreef: Is dat genoeg? Kiek heeft dat er in no time af!
Fijn dat het er goed uit ziet!
Ergens had ik ook verwacht dat ze het vannacht eraf zou slopen, want het zit gewoon met een stukje leukoplast vastgeplakt zeg maar.
Maar ze had alleen een klein stukje wat 'los' wat eraf geknabbeld, de rest zat er nog mooi omheen! :D

Dus tot nu toe is dat voor ons een mooie manier om te zorgen dat ze in de momenten waarop er geen toezicht is, niet direct aan de wond kan zitten. (tot ze doorheeft dat het eraf kan.....)

Als ze staat of rustig loopt, steunt ze heel voorzichtig op haar pootje, maar wil ze wat harder lopen, dan houdt ze hem in de lucht (hoezo logica? ::))
We moeten nu dus proberen kleine stukjes met haar te lopen zodat ze haar pootje weer gaat gebruiken, maar ik geloof dat ze het zonder makkelijker vindt....
#2594203
Maar ja, ze moet hem wel weer gaan gebruiken natuurlijk, anders is het zo'n belasting voor haar overige poten :-\

Dus moeten we heeeeel langzaam wandelen, dan staat ze er wel zachtjes op. Maar als je gewone wandelpas aanhoudt, wat met dit ras normaliter wel vrij vlot is, tilt ze de poot dus van de grond :-\
We zullen maar hopen dat dat gewoon weer goed gaat komen... het zal wel vreemd aanvoelen voor haar.
#2594314
Ja, dat moment vrees ik dus ook, dat ze in een onbewaakt moment de wond open trekt :-X
Het is toch zo'n ontzettende miep, dat als iets 'anders' voelt als het hoort te zijn, ze er meteen wat aan wil 'doen'.

Ik zei laatst nog tegen Ro: 'als die miep ooit eens ergens vast komt te zitten, vreet ze bijkant haar eigen poot eraf om los te komen' :-\
Ze kan echt helemaal panisch worden als er iets aan haar lichaam is wat niet 'hoort'...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door