Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chriske
#2580633
Hey iedereen,

Ik post dit berichtje even voor mijn vriendin.
Bij haar vorige BC (is inmiddels overleden) waren dezelfde waarden gemeten. Het is opvallend dat het om drie honden in één gezin gaat. Is dit dan eigen aan rauw etende honden?

Ik ben gisteren met m'n twee borders naar de DA geweest omdat ze de laatste tijd wat aan de magere kant zijn. Voor de zekerheid is bloed getrokken en daaruit is gebleken dat bij beide de ureumwaarden te hoog zijn. Normaal is dat rond de 50 en bij hun 112 en 135. Dat de waarden van eiwit anders zijn bij een hond op rauw dan een hond op brokken wist ik al maar is dit voor de ureum ook zo? Het lijkt me sterk dat ze allebei ineens beginnend nierfalen hebben...

Wat denken jullie?
Door charmed
#2580720
Als het om BC's gaat uit een zelfde familie is dat wel heel goed mogelijk dat ze nierfalen kunnen hebben. Hebben ze dan ook nog andere waarden die afwijken?

Mijn Paige is ook overleden aan nierfalen. Ik moest meteen al mijn honden laten onderzoeken op nierfalen.
Door Chriske
#2581023
Het gaat niet om BC uit dezelfde familie.
Ze behoorden wel tot hetzelfde gezin, daar waarschijnlijk de verwarring  ;)

Haar DA heeft haar zelf juist nog opgebeld en had ook wat onderzoek gedaan.
Zij is zelf tot de conclusie gekomen dat de waarden sterk kunnen verschillen tussen honden die rauw eten of honden die een commerciële voeding eten.

Gelukkig maar  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door