Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door CooperFlow
#2581381
Ja, maar ik las in een ander topic dat je wel compleet voert als je iedere dag verschillende mixen, spiervlees en wat fazant geeft vanwege het nier gedeelte. En wat verse vis en groenten erbij en klaar is Kees. :-) ik ga nog even goed lezen op dit forum.....
Door elianne
#2581424
je kan het beste deze periode , tot alles goed is, een goede KVV geven.
Even niet  op de prijs letten.

De DA-kosten zijn veel duurder.

ALs je hond gezond is dan kan je bv overstappen op een ander Complete KVV.
Om een KVV te geven die je nóg moet aanvullen met groente en andere dingen, vind ik persoonlijk geen goed idee.

Maar dit is mijn mening en spreek jammer genoeg uit ervaring.

Na een herstelperiode van 4 mnd op een goede KVV, is mijn hond geheel opgeknapt en krijg nu Smuldier- en Cavom-dagen.

Ook de tussendoortjes van karnemelk, yogurt gaan er goed in, al 3,5 jaar geen problemen.
Door Parelridder
#2581431
CooperFlow schreef: Ja, maar ik las in een ander topic dat je wel compleet voert als je iedere dag verschillende mixen, spiervlees en wat fazant geeft vanwege het nier gedeelte. En wat verse vis en groenten erbij en klaar is Kees. :-) ik ga nog even goed lezen op dit forum.....
Dit klinkt voor mij eerlijks gezegd als met de franse slag.. Dat vind ik niet verstandig, nog minder met een hond in de groei en nóg meer met een hond met groeipijn.
De mixen van Kiezebrink bevatten een ingeschatte hoeveelheid bot die anders is dan wat hier goed bevleesd karkas wordt genoemd (50/50). Het omrekenen naar de goede verhoudingen met deze mixen is verschrikkelijk moeilijk en eignlijk zelfs onmogelijk, omdat je daarvoor de percentages vlees/bot goed zou moeten kennen.
Er zijn volgens mij wel ándere gemalen vleesbotmixen, die wél 50/50 vlees/bot zijn. Daarmee zou je zelf een uitgebalanceerd menu kunnen samenstellen. Of zelf karkas malen..?
Door CooperFlow
#2581444
Ja, dan lijkt het misschien te makkelijk zoals ik het zeg. Oké, ik wil zeker geen risico nemen. Ik las alleen veel goede berichten over Kiezenbrink. Vandaar..... Ik ben nu aan het lezen over Kivo en naturis. Naturis is in mijn woonplaats te verkrijgen, dus dat lijkt me ook handig. Die heeft ook complete KVV's. Kivo is weer goed te bestellen, dus dat is ook een optie. Carnibest lijkt ook een goede, maar ik lees ook weer minder goede dingen. De Bandit vind ik helaas echt te duur.... Poeh, het lijkt nog wel een hele studie te zijn.  :biggrin2:
Door Shifare
#2581999
Daarbij geloof ik niet in de authenticiteit van die website aangezien zij de mixxen goedkoper aanbieden dan kiezebrink zelf.
Dus dat lijkt mij niet helemaal in de haak.
Al kan ik het natuurlijk fout hebben.
Door CooperFlow
#2582027
Nou, ik heb voor de zekerheid maar even 7 kilo Carnibest in huis gehaald. Lijkt me misschien toch het meest veilige om hem totdat hij een jaar is hier op te zetten. Alhoewel het me 100 euro per maand gaat kosten voor 1 hond. Maar goed, het moet maar even. Tenzij iemand een vergelijkbare kvv weet die iets goedkoper is? Ik moet even ruimte creëren in de vriezer en ik kan bij dat adresje 30 kilo halen voor 3,30 per kilo. Normaal betaal je 3,75. Dus dat scheelt al iets....  :)
Door CooperFlow
#2582997
Kan ik eigenlijk wel gewoon nog wat extraatjes geven zoals rauw ei, verse haring of sardines? En ik wil eigenlijk 1 dag pens erin houden. Dat vinden ze zo lekker! Of krijgen ze dan teveel orgaan, omdat die carnibest al compleet is?
Gebruikersavatar
Door Berna
#2583006
Ik zou je hond geen kivo geven. Hoewel ik mijn hond het van pup tot puber heb gevoerd ben ik er niet zo enthousiast meer over. Naar mijn idee zit er vaak ook behoorlijk veel bot in en dat moet je (dacht ik) een hond met groeipijn niet te veel geven. Carnibest lijkt me sowieso beter.
Naturis was ik trouwens gelukkiger mee.

Ik dacht, maar ik ben er niet zeker van, dat een hond met groeipijn een aangepast menu moest hebben. Er is al veel over groeipijn geschreven op dit forum..
Door CooperFlow
#2583557
Het mooie is dat het nu al minder lijkt te worden! Ik heb eerst een paar dagen in de ochtend brokken en in de avond vlees gegeven, om rustig over te schakelen. En nu dan sinds 2 dagen volledig vlees en verdomd dat ik hem gisteren helemaal niet heb horen piepen. Normaal begon dat onrustige gedrag (steeds heen en weer lopen, piepen, zijn draai niet kunnen vinden) aan het begin van de avond. En gisteren heeft hij de hele avond relaxed liggen snurken! Ben er erg blij om! Nu hopen dat het zo blijft....
Gebruikersavatar
Door poespas
#2583963
Mijn Franse Bulldog pup van 5 maanden heeft ook groeipijn. Ik ben met haar naar de dierenarts geweest en zij heeft haar onderzocht en wat röntgenfoto's gemaakt. Op de foto's was duidelijk een soort wolkachtige structuur op het lange dikste bot in de linker voorpoot te zien. Mijn pupje liep toen al enkele weken af en aan mank. Dan was het weer helemaal weg, dan was ze weer kreupel.

De dierenarts gaf haar Rimadyl en vroeg wat ik voerde. Ik gaf toen als 3e maaltijd nog een handje brokken van Orijen, de puppyvariant en ik had zelf al bedacht dat als het inderdaad om groepijn zou gaan, dat weleens de boosdoener kon zijn. Ik heb weleens gelezen dat sommige honden er groeipjin van krijgen. Verder krijgen mijn honden (ik heb 2 bulletjes) kvv van Carnibest, Eko Darf en Tinlo.

Ik heb de heer van de Lang gesproken, die het speciale Bandit voer voor honden met groeipijn mede heeft ontwikkeld. Hij zei ook al dat ik moest stoppen met de brokken en in ieder geval een kvv moest kiezen waar de calciumbron een natuurlijke is, dus geen toegevoegde calcium, maar botten. Het beste kun je dan biologische kvv nemen, want daar mogen ze geen toevoegingen in doen.

Bij Caroba (de site van de goedkope mixen) kun je Eko Darf kvv kopen tegen een zeer schappelijke prijs. Ik ben gestopt met de Carnibest, want daar wordt dus calcium aan toegevoegd. Voor mijn pup koop ik Bandit, maar ik snap heel goed dat je daar failliet op gaat met een Dober. Mijn pupje eet al een heel bakje van 480 gram per dag á € 3,40.

Overigens weegt mijn pup al 9 kilo. Ze is vrij fors, maar zeker niet dik. Ze loopt nu bijna constant mank, vooral na het spelen of rennen. Ze mag alleen nog pensstaafjes als snack. In ieder geval niks met bot of calcium erin. Ik heb wel van Carnivoer gedraaide kalfsblaas en kalfspees gekocht. Ze is verder zeer actief. Ze piept niet, maar ze gaat wel regelmatig even liggen om haar pootje te ontlasten. Ik vind het vreselijk zielig en hoop echt dat het speciale voer helpt, zodat ze weer gauw lekker kan rennen en vliegen tijdens het wandelen. Ik houd haar nu zoveel mogelijk aan de lijn. Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst met Bandit gestart en gestopt met de Rimadyl, op advies van dhr. v/d Lang.
Door Shifare
#2584102
Laat ons weten hoe het gaat.
Kan mijn hoop zijn maar ik heb het idee dat echo al iets beter loopt. Heb er express ook een paar dagen niet op gelet.
Ik hoop dat het zo doorzet!
Gebruikersavatar
Door poespas
#2584160
Ik moet er wel op letten, mijn pupje loopt constant mank. Heel subtiel als we wandelen, heel duidelijk als ze bijvoorbeeld geslapen heeft of wild gespeeld heeft met onze andere hond.

Ik hoop dat Echo er ook gauw vanaf is, het is gewoon heel vervelend.
Door Shifare
#2584465
Dat heeft Echo ook. Behalve extra mank lopen na het spelen. Dat heeft ze gelukkig niet.
Nu na het aanpassen van het dieet had ik zoiets van 'ik kan haar mankheid beter beoordelen straks als ik een paar dagen express niet kijk'.
Het gaat nu om evalueren of het werkt. Dan moet ik het als baasje goed kunnen beoordelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door