Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chamourel
#2576803
een vriendin van mij heeft een oudere hond met een goedaardige adonoom aan zijn anus, het schijnt iets te zijn wat bij oudere gecastreerde reuen vaker voorkomt ?
het zit er nu een maand of 6 en wordt steeds groter is nu zo een 3 bij 2 cm
het moet dagelijks schoongemaakt worden omdat de bruine troep van zijn anaalklier er gewoon uit loopt.
opereren is volgens de DA met zo een oude hond geen optie omdat er heel veel bloedvaten in lopen.

verder kan hij gewoon goed poepen en is er weinig aan de hond te merken, maar goed als dit door blijft groeien moet de hond straks ingeslapen terwijl het verder niet levensbedreigend is.

hebben jullie misschien adviezen wat er evt gedaan kan worden ?

ik heb foto's maar die zijn wel erg vies om te zien, dus als t echt gewenst is wil ik ze wel plaatsen ?
Laatst gewijzigd door chamourel op ma 21 jan 2013, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2576817
Wat een sneu verhaal. In laten slapen terwijl hij verder goed is......

Ook een vies praatje: een collega van mij had aambeien. In het ziekenhuis zijn daar een soort van elastiekje "omheengeschoten"
De aambeien werden niet voorzien van nieuw bloed en stierven af.
Door de chirurg werd later het afgestorven deel en het 'elastiekje' weggehaald.
Het is misschien niet met elkaar te vergelijken maar:
zou zoiets niet kunnen bij deze oude lieverd? Geen geknoei met doorbranden/snijden van bloedvaten.
Door chamourel
#2576838
ik ga toch even een foto neerzetten omdat ik dit nu ook pas voor t eerst zie.
het lijkt wel of dat gaatje recht een anaalklierontsteking is ?
dus een combinatie van ontsteking en gezwel?
wat denken jullie ?
en uiteraard tips meer dan welkom  :-*

Afbeelding
Door Anne in Zweden
#2576906
chamourel schreef: een vriendin van mij heeft een oudere hond met een goedaardige adonoom aan zijn anus, het schijnt iets te zijn wat bij oudere gecastreerde reuen vaker voorkomt ?
het zit er nu een maand of 6 en wordt steeds groter is nu zo een 3 bij 2 cm
het moet dagelijks schoongemaakt worden omdat de bruine troep van zijn anaalklier er gewoon uit loopt.
opereren is volgens de DA met zo een oude hond geen optie omdat er heel veel bloedvaten in lopen.

verder kan hij gewoon goed poepen en is er weinig aan de hond te merken, maar goed als dit door blijft groeien moet de hond straks ingeslapen terwijl het verder niet levensbedreigend is.

hebben jullie misschien adviezen wat er evt gedaan kan worden ?

ik heb foto's maar die zijn wel erg vies om te zien, dus als t echt gewenst is wil ik ze wel plaatsen ?
Vraagje hoor: bij een jonge hond lopen er toch net zoveel bloedvaten in dat gebied? Waarom zou de leeftijd dan een rol spelen (dus afgezien van narcosegevaren enzo)? Hoe oud is de hond trouwens precies?
Door chamourel
#2576910
Anne in Duitsland schreef: Vraagje hoor: bij een jonge hond lopen er toch net zoveel bloedvaten in dat gebied? Waarom zou de leeftijd dan een rol spelen (dus afgezien van narcosegevaren enzo)? Hoe oud is de hond trouwens precies?
hij is ruim 11 jaar.
ik denk dat t met bloeden te maken heeft, het fijne weet ik er ook niet van ben geen DA  :-\

wat ik overigens begrepen heb is deze operatie voor jonge honden ook groot risico
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2577171
volgens mij weet ik wel een oudere newfteef die ook aan een gezwel daarzo is geopereerd en dat is goed gegaan.
maar goed was wel risicovol geloof ik
Door danielle1980
#2579053
chamourel schreef: oh oke, dacht al wordt dement  :biggrin2:
en hoe zou je dit dan oplossen bij een teef  ???
geen idee :-\ misschien dat spul van Lizzy maar weet niet of dat hier ook bij werkt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door