Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kimber
#2573495
Het valt mij de laatste tijd op dat onze Golden retriever van 12,5 jaar oud een droge neus heeft.
Ik denk zelf dat het ook door de leeftijd of misschien het koude jaargetijde komt maar misschien kan het ook komen doordat ze nu KVV krijgt.
Ik weet ook niet of ze er zelf last van heeft maar het ziet er wel droog uit...

Zou het misschien een goed idee zijn om iets toe te voegen aan haar KVV maaltijden bijv. een omega 3 en 6 vetzuren olie?

Alle andere tips zijn ook welkom ;)
Door Lizzy
#2573527
Hoe is het gesteld met het drink en plasgedrag? En hoe voelt je hond zich verder?

Extra omega 3 kan geen kwaad (vis of algenolie). Niet dat het specifiek helpt hoor, bij een droge neus. Maar omega 6 moet je absoluut niet geven, dat zit al voldoende in het voer.

Als je hond niet veel drinkt, niet veel plast en verder in orde is, zou ik me er niet teveel zorgen om maken.
Door kimber
#2573608
Lizzy schreef: Hoe is het gesteld met het drink en plasgedrag? En hoe voelt je hond zich verder?

Extra omega 3 kan geen kwaad (vis of algenolie). Niet dat het specifiek helpt hoor, bij een droge neus. Maar omega 6 moet je absoluut niet geven, dat zit al voldoende in het voer.

Als je hond niet veel drinkt, niet veel plast en verder in orde is, zou ik me er niet teveel zorgen om maken.

Hoi Lizzy,

Dank je wel voor je reaktie :)
Lisa drinkt en plast normaal gelukkig en is gelukkig gewoon haarzelf.
Een paar maanden geleden hebben we bij haar een bloedonderzoek laten doen om de meest belangrijke waardes na te laten kijken vanwege haar leeftijd maar alles was gelukkig goed in orde :)

Ik denk dat omega 3 olie voor onze andere honden ook goed is om er wat van aan de KVV toe te voegen toch?
Moet eerlijk zeggen dat ik me wat olie en omega 3 nog moet inlezen ;)
Door Lizzy
#2575122
Het hangt er een beetje vanaf welke KVV je voert en of daar vette vis of visolie doorheen zit. Als dat niet het geval is, kan het geen kwaad om er zelf wat aan toe te voegen. In de regel krijgen onze honden teveel omega 6 vetzuren en te weinig omega 3 vetzuren binnen. In de bieb staan wel wat artikelen over omega's. Visolie is in ieder geval een zeer goede bron van omega 3 vetzuren. Algenolie ook (en dat is milieu vriendelijker).
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2575713
Hier ook een oudere hond met een droge neus. Die krijgt al een tijdje visolie, maar de neus is er niet minder droog van geworden (tot nu toe).

Wat ik doe is af en toe een heel klein likje uienzalf erop, maar dat is meer om het er voor het oog iets beter uit te laten zien...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door