Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2572295
Zag dat Pixie een nagel van linker voorpoot gescheurd heeft. Ze heeft er met lopen en rennen geen last van. Loopt niet mank. Als ik het stukje naar buiten beweeg van de nagel af dan is er niets aan de hand, maar als ik het tegen nagel aandruk dus naar binnen toe dan is dat gevoelig. Kan ook niet zien of het leven blootligt..ze heeft gitzwarte nagels en ik zie niet echt iets.

Wat kan ik het beste doen? Ik heb momenteel alleen Colloïdaal zilver in huis. Kan ik dat hier ook voor gebruiken..dus paar keer per dag druppeltjes erop. Kan dat kwaad als ze er dan aan likt? Of moet ik iets anders hiervoor gebruiken?
Door Belleke
#2572313
Onze Belle heeft dit al vaker gehad.
Een keer heeft de dierenarts het gescheurde stuk eraf geknipt. De laatste keer moest de nagel eraf gehaald worden.
Maar zo te lezen heeft je hond er verder geen last van. Met zilverwater kan zeker een beetje zilverwater binnen krijgen kan geen kwaad.
IK moest toen na het uit gaan baden in groene biotex. Maar als er verder geen ontsteking of klachten zijn zou ik gewoon weinig doen.
Knuffels Belleke
Door smulpaap
#2572325
Tessa mijn Jack heeft het vorig jaar winter gehad , opeens een groot bloedspoor in de sneeuw . Wij zijn toch maar naar de d.a gegaan en die heeft de nagel verwijderd
Ik ben toch altijd wel huiverig voor erger in zo,n situatie . De dame was binnen een paar dagen weer in orde
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2572371
Daantje heeft ook onlangs een ingescheurde nagel gehad .
Deze was in de lengte gescheurd tot in het leven  :-\

Als je een zaklamp hebt met een felle led-lamp die je achter haar gescheurde nagel schijnt kun je beter zien hoe de scheur loopt.

Ik heb toen voorzichtig rondom wat "rafeltjes"weggeknipt ,maar toch ging het bungelen.

Om ontsteking van haar teentje te voorkomen heeft de DA de nagel weggehaald en ik heb 2 keer per dag haar voetje in de BioTex Groen
gestopt.
Door TMG1961
#2572411
Het heeft niet gebloed. Zal straks eens kijken of ik kan zien hoe ver de scheur is. Ze heeft er in ieder totaal geen last van, loopt niet mank, rent gewoon, merk er in elk geval niets van.
Door Lil
#2572474
cindy5409 schreef: als het toelaat zou ik het losse stukje afknippen.  om te voorkomen dat ze ergens inhaakt en het nog verder scheurt
Zo doe ik het hier ook. Tot nu toe (klopt heel hard af op ongelakt eikenhout!) nooit een da nodig gehad. Ik ben zo'n kreng die desnoods wegknipt als er een stukje leven is. Deed mijn da ook jaaaaren geleden en aangezien het feit dat de da dit deed meer stress opleverde dan toen ik het deed. Doe ik het als het niet heel ernstig is voorzichtig zelf (knip zonder meer elke maand de nagels zelf).
Gebruikersavatar
Door Jolan
#2572500
Ik probeer het ook altijd weg te knippen.
Daisy heeft deze week gewoon haar wolfsklauwtje eraf gebeten...ze liep wat vreemd en toen ik keek zag ik wat bloed en de hele nagel is tot op het vlees weg.
Wat kleine rafeltjes die ik met de schaar niet weg kon knippen, dus heb de honden nagelvijl toen gebruikt.
Door TMG1961
#2572505
Ik heb het los zittende stukje weggeknipt. Geen bloed dus zat aan de goede kant  :biggrin2: Ze moest wel heel eventjes laten weten dat ze heel zielig was..was ook een zware operatie zo'n stukje nagel weghalen. Is wel beetje gevoelig maar kan ook de belgische aard van haar zijn  :biggrin2:
Door Lil
#2572519
TMG1961 schreef: Ik heb het los zittende stukje weggeknipt. Geen bloed dus zat aan de goede kant  :biggrin2: Ze moest wel heel eventjes laten weten dat ze heel zielig was..was ook een zware operatie zo'n stukje nagel weghalen. Is wel beetje gevoelig maar kan ook de belgische aard van haar zijn  :biggrin2:
typisch Belg. Hier is het over na een kusje.  :P :biggrin2:
Door Belleke
#2572577
Het schijnt ook wel pijnlijk te zijn. Maar dierenarts doet ook niet wat anders of wegknippen of weghalen.
En dat gaat onder narcose.
Geef hem maar een extra knuffel.
Knuffels Belleke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door