Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#2560550
Onze Phoebe heeft een bult, zo groot als een ei op haar ribben. Dit is puur een vetbult. Onze Whisper had een bultje in de borst, dat was een bultje met ontstoken weefsel die is weggehaald, het kan dus van alles nog zijn. Ik ga duimen dat het alleen maar een vetbultje is.

Heel veel sterkte en beterschap voor beide heren.
Door Alba
#2560672
Als je 'm laat castreren, doe je dat dan op korte termijn? Ik vind 8 maanden erg jong om te laten castreren (als je dat al wil doen, er zijn hier veel topics te vinden over de voor- en nadelen ervan).

Sterkte voor Jumbo, ik hoop dat het allemaal meevalt!
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2560776
Baloe wordt 18 jan 1 jaar. Hij is 1 dag ouder dan Duke.

Ik zou het denk ik nog een half jaartje aankijken of eventueel alvast een biopt van die bult uit zijn lies laten nemen.
Door chamourel
#2560782
ik heb ook een hond met maar 1 ingedaalde bal gehad, hij is inmiddels 10 jaar en geopereerd (gecastreerd dus) maar pas toen hij uitgegroeid was op 2,5 jaar
als het me ooit nog eens overkomt dan zou ik alleen de binnenbal weg laten halen en nooit meer helemaal laten castreren.
de vacht en het gewicht van de hond geeft heel veel problemen  :P
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2561148
Vervelend allemaal.
We moeten ook een keer bulten laten nakijken  :-\

Maar eh dat vastzetten van de maag. Ik zou dat nooit zomaar doen, het is toch een operatie. Daarnaast ken ik meerdere gevallen met vastgezette maag die toch overleden zijn aan maagkanteling!


Castratie, jep er kleven voordelen, maar heeft de DA ook uitgelegd over de nadelen? Overgewicht, meer kans actrose doordat groeischijven later sluiten, en niet ongeheel belangrijk meer kans op botkanker? En er is wel meer. Ook qua gedrag bijv kan een angstigere hond juist onzekerder worden.
Door JumboBaloe
#2565810
Een hele ziekenboeg hier iedereen griep. Vandaag bericht van de dierenarts. Gelukkig Gewoon een vetbultje

Een bult van deze grote bij honden meestal geen probleem. Bij katten kan Je het risico niet nemen. Er schijnt verschil te zitten tussen hond en kat
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2566216
danielle1980 schreef: ok ben ik de enige die denkt van jeetje wie zet de maag van ze hond nu in vredesnaam vast  :-\ :o
Nee, je bent niet de enige en daar zijn al reacties genoeg over. Joas heeft alleen geïnformeerd of zijn hond risico loopt op maagtorsie en of daar wat aan te doen is. DA geeft vervolgens de mogelijkheden en Joas legt hier dit voor. In Amerika schijnt dit heel vaak van tevoren vastgezet te worden te worden bij risicohonden. Voor zover ik begrepen heb, gaan ze het niet doen hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door