Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gilmour
#2557502
Onze reu heeft een AB kuur gekregen omdat hij waarschijnlijk een virus heeft opgelopen.
Nu wil ik hem probiotica gaan geven, maar moet ik hier mee wachten tot na de kuur of kan dit samen?

Daarnaast wil ik de Golden Bee propolistinctuur gaan geven voor zijn weerstand.
Door henneke
#2557581
een AB kuur voor een virus lijkt me een beetje raar voor een akelige bacterie ja maar tegen virussen werkt AB  toch niet ! en je kan pro biotica gelijk met AB geven hoor .
Door nienk
#2557601
AB voor een virus heeft geen zin. wat voor een virus is het? DA's schrijven nog wel eens AB voor bij een kennelhoest-virus om een bacterieële long ontsteking te vermijden, bijvoorbeeld.

pro biotica kan je prima al gaan geven, propolis heb ik geen ervaring mee.
Door Gilmour
#2557621
Het is bacterieel. Ik schrijf het als virus.
De afgelopen dagen is hij aan het overgeven geweest en nu is hij aan de diarree.
Ontlasting is getest op parasieten, maar deze zijn niet aanwezig.
Ik zal in ieder geval ook direct de pro biotica erbij geven.

Onze pup van 11 weken heeft AB gehad voor een kennelhoest-virus, ik ben er geen voorstander van, maar als ze zo weinig weerstand hebben weet ik niet waar ik goed aan doet.
Door nienk
#2557627
Gilmour schreef: Het is bacterieel. Ik schrijf het als virus.
De afgelopen dagen is hij aan het overgeven geweest en nu is hij aan de diarree.
Ontlasting is getest op parasieten, maar deze zijn niet aanwezig.
Ik zal in ieder geval ook direct de pro biotica erbij geven.

Onze pup van 11 weken heeft AB gehad voor een kennelhoest-virus, ik ben er geen voorstander van, maar als ze zo weinig weerstand hebben weet ik niet waar ik goed aan doet.
ooh ok nou dat is een beetje verwarrend, want een virus is echt wel iets anders als een bacterieële infectie.

uit nieuwsgierigheid: hoe weet je dat eigenlijk, dat het een bacterie is en geen virus?

als hij nog niet van de diaree af is, kan ik ook de Groene Os Darmclear aanraden, daar zit probiotica in en ook iets (even vergeten hoe het heet) waar de ontlasting door gebonden word.
Door Gilmour
#2557659
Dat het bacterieel is weet ik eigenlijk niet zeker, maar het is ontstaan na zijn laatste maaltijd, rook al ransig, maar hij at het nog op dus zal wel goed zitten.

DA had ook het vermoedde van een bacteriele infectie, iets verkeerd gegeten.

Ook omdat daar de symptomen na waren.

We gaan gewoon van start met pro biotica
Door BAC
#2557697
Ik geef niet snel Ab na wat diarree dan moet er echt wel wat mis zijn. Maar als we dr dan niet echt onderuit kunnen en de hond verzwakt heel erg, dan start ik pas na de AB kuur met pro biotica
Door Gilmour
#2557757
Senta schreef: Ik geef niet snel Ab na wat diarree dan moet er echt wel wat mis zijn. Maar als we dr dan niet echt onderuit kunnen en de hond verzwakt heel erg, dan start ik pas na de AB kuur met pro biotica
Ik ook liever niet maar hij is vanaf 30/12 al ziek en het werd eigenlijk alleen maar erger. vannacht ben ik om de twee uur mijn bed uit geweest omdat hij naar buiten moest.
Waarom start je erna of is dit toch beter?
Door BAC
#2557785
Ja dan wordt het wel een ander verhaal, dan moet je wel. Ik start erna omdat ik wel eens gehoord heb dat het geen zin heeft om tegelijk met de AB te starten, omdat het de PB zou vernietigen. Ik kan het verder niet onderbouwen, maar die paar daaggies denk ik maar ach....Ik heb hele dure probiotica dus neem liever geen ruisico :biggrin2:
Door henneke
#2560425
Gilmour schreef: Ik ook liever niet maar hij is vanaf 30/12 al ziek en het werd eigenlijk alleen maar erger. vannacht ben ik om de twee uur mijn bed uit geweest omdat hij naar buiten moest.
Waarom start je erna of is dit toch beter?
wat ik dus niet snap is het volgende ...je hond is al vanaf 30 - 12 ziek en je geeft hem vlees dat ranzig ruikt ??? zou je niet eerst eens stoppen met dat doen voor je een AB kuurtje erin stopt ? vlees dat niet goed meer is ( en vlees dat stinkt is niet goed meer ) doet darmen die al van slag zijn geen goed natuurlijk .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door