Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door AnkeH
#2552143
Dat klinkt dan al helemaal fijn, op die manier foto's maken.

Ik woon bij Sittard, ken je die da?
Door AnkeH
#2552495
Vanochtend was hij weer mank toen hij opstond, ik vind het zo naar om te zien. Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar ik ga die anarthron zeker in mijn achterhoofd houden voor als dit niet mag werken. Dankjewel!
Door BAC
#2552590
AnkeH schreef: Vanochtend was hij weer mank toen hij opstond, ik vind het zo naar om te zien. Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar ik ga die anarthron zeker in mijn achterhoofd houden voor als dit niet mag werken. Dankjewel!
Dan zou ik als ik jou was wel eerst een diagnose gaan laten stellen.
Door avalon
#2557269
Heb me ff door dit topic heen gelezen en probeer uit te vinden wat nu het beste voor Angie zou zijn. Ze had al ruim een jaar rymadil, maar omdat ik steeds meer ging twijfelen of ze wel pijnloos was heeft ze 10 dagen previcox gekregen. Of het nu een toevallige samenloop van omstandigheden is of iets anders weer ik niet, maar ze begon ineens na 8 dagen previcox heel veel te drinken en plaste zelfs in huis, en al plassend liep ze naar het veld to ons huis. nu is ze ook loops en als de dood voor knallen, dus lastig om te achterhalen waarom ze ineens binnen plast, (medicatie of angst)? Angie heeft zwaar artrose in schouder en heup en na 2x een hernia is het er allemaal niet beter op geworden. Met kou voeld ze zich juist helemaal happy. Angie kan soms zomaar ineens happen als je haar wil aaien ze loopt vervolgens gelijk weg, dus ik denk dat ze niet vals wil bijten maar vanzich af hapt omdat ze bang voor pijn is, daarom wilde ik andere pijnstilling. nu ik twee dagen geen previcox heb gegeven heeft ze ook niet meer binnengeplast. Nu kijkt ze me heel vaak met grote ogen aan, iets is er, ik weet alleen nog niet wat. Ik weet dat ze pijn heeft. Elke ochtend hebben we een spelletje "snoepjes vangen" eerst rymadil, dan elmarevisoliecapsule, dan een glucosamine pilletje, alles gaat gelijk hap-slik-weg. Heb ook een half jaar sachas blend gegeven, maar heb nog steeds niet mijn vrolijke angie van vroeger terug. Herkent iemand het hap gedrag?
Door BAC
#2557275
Avlon, mijn hond slikt previcox en heel in het begin dronk zij ook veel meer dan normaal. Dit ging met een paar dagen wel gewoon weer over, ik heb dat toen wel gemeld.
Hier deed Rymadil geen moer, daarentegen lijkt Previcox wel een tover middel, werkt hier super.

Ik lees dat je een glucosamine pilletje geeft, welk merk is dat?
Door Lil
#2557351
Zeker herken ik dat hapgedrag! Doet Cayley als ze pijn heeft. Ze heeft lumbaal sacrale instabiliteit. Doet het pijn dan wordt ze grommerig en happerig en dan ben ik eigenlijk al te laat met het aanpassen van de medicatie. Helaas toont ze buiten dit gedrag geen pijn.
Door avalon
#2558310
Senta schreef:
Ik lees dat je een glucosamine pilletje geeft, welk merk is dat?
Op dit moment krijgt ze de glucosamine van vogel. Ik kan niet zeggen dat ik die lekker vind, avalon pakt ze ook niet aan. Angie eet ze gelukkig vlot op. Visolie heeft ze van elmare, die deeld ze met mijn dochter. Mijn dochter van 10 vind die ook lekker, kauwt ze gewoon kapot.
Door BAC
#2558482
Die is niet geschikt voor honden, en zeker niet op therapuitische basis.
Een van de betere glucosamines die wél werken en geschikt zijn is van Puur Natuur en Phytonics
Door avalon
#2558558
normaal gesproken krijgt ze glucobest van carnibest, alleen die was op en de leverancier komt half januari pas weer. Maar als ik mijn volgende bestelling bij nml doe zal ik die van puur eens een keer mee laten komen
Door Kaar
#2558989
Ik heb hier twee artrosepatienten, een van 5,5 jaar en een van rond de 10/11 jaar en allebei op verschillende plekken door verschillende oorzaken.
het enige wat ze allebei krijgen is de glucosamine van puur met o.a. boswellia ivm ontstekingen en daarnaast krijgen ze omega olie en symphytum en Hekla Lava.
Een moest een heupkopresectie (door een ongeluk met de jachttraining is er een haarscheur niet gezien in de kophals van de heupkop die dus nu enorm vol artrose zit) en er is nog meer maar hij loopt nu als een kieviet.
Dit is wat ze dus allebei krijgen en daarnaast geef ik ze allebei dus weer andere homeopatische middelen passend bij het artrosebeeld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door