Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bernerfan
#308505
Ik had t ook al in de bar gezegd, maar ik hoop hier ook wat reacties te krijgen...
ik had trouwens iets raars vanavond, ik was met dudly aan t wandelen, en op een gegeven moment komt dudly een stok tegen, hij vindt stokken echt keigaaf en die moet helemaal in stukjes gebeten worden enzo.. , maar deze stok zat dus nog vast aan een boom , dus dudly pakt die tak en probeert em dus los te trekken , los te bijten enzo... , op een gegeven moment vind ik t wel genoeg en roep em dan..maar ja luisteren doet tie op zo'n moment dus al helemaal niet ...maar goed ikwil em dus meetrekken, en toen leek tie even helemaal te verstijven, en viel bijna om...echt ff eng.. , heeft iemand een idee wat dat kan zijn.. hij zou ook met alle 4 de poten tegelijkom gevallen zijn zeg maar :-\....nog nooit zoiets meegemaakt, en vraag me ook af of ik me zorgen moet maken :-\, kan t te maken hebben met zijn artrose?
Door Ine
#308586
Je trok hem mee, dus stond de lijn/ketting strak?
Als dat zo is, dan heb je misschien even de bloedtoevoer dichtgetrokken en valt de hond om. Dit is niet helemaal normaal, maar sommige honden hebben die slagaders wat ondiep liggen.
Zelf heb ik ooit een lab gehad, die daar last van had. bij hem leek het op een lichte epilepsie-aanval
Als het dit is, is het misschien verstandig om een tuigje voor de hond te nemen, zodat de hals ontlast wordt.
Door oebaya
#308595
Als Berner Sennen honden zich heel kwaad maken (opwinding kan je ook zeggen), dan kunnen ze dit vertonen.
Zou dus voorkomen dat de hond weer in zo'n staat van opwinding komt.
gr.
Nicolette
Door diana
#308606
ik heb het met Lady gehad
schrok me rot .
ze tond zich wat op te fokken met een strandwandeling omdat we nog moesten wachten op de parkeerplaats.
en wilde zoo graag los .
ze kukelde zo om . maar ik denk idd ook dat ze ff door het trekken geen lucht / bloedtoevoer meer had
Door bernerfan
#308701
pff ik ben blij dat niemand denkt dat t iets met t hart ofzo te maken heeft, haalde me van alles in mijn hoofd ::) :-[

Ine : ja de ketting stond wel strak, ik trok em als t ware mee, dit gebeurt wel vaker, en nooit last gehad..en t leek inderdaad op een lichte epilepsie aanval... :-\, nou ik ga in ieder geval vanmiddag kijken vooor een tuigje of ander soort ketting , bedankt ;)

Nicolette: dudly kan zeker erg fanatiek reageren , vooral als t om stokken gaat ::), maar ik heb dit verder nog nooit eerder meegemaakt, maar wat gebeurt er dan volgens jou? ff kortsluiting ? en wat is er dan aan te doen?

Diana: ja ik schrok me dus ook ff rot, ik ga dus sowieso een andere ketting kopen, maar hoe heb jij dat opgelost met Lady dan ?
Door oebaya
#308845
bernerfan schreef:
Nicolette: dudly kan zeker erg fanatiek reageren , vooral als t om stokken gaat ::), maar ik heb dit verder nog nooit eerder meegemaakt, maar wat gebeurt er dan volgens jou? ff kortsluiting ? en wat is er dan aan te doen?
Tja, wat gebeurt er dan. Toevallig hoorde ik dit afgelopen weekeinde in Engeland van de docenten. Het komt er op neer, dat bepaalde informatie niet meer juist verwerkt wordt in de hersenen. Alles klapt dan gewoon effe dicht. Niet zo zeer kortsluiting als wel overbelasting van het net zou je kunnen zeggen.
gr.
Nicolette
Door diana
#308945
tuigje heeft ze om ,
of een halve slibketting waarbij het leer dus om haar hals zit en er kan makkelijk een hand tussen .
Door bernerfan
#309006
ik heb vanmiddag een soort harnasje/tuigje gekocht voor dudly , en dat gaat goed, ik heb ook wel t idee dat dudly het ook prettiger vindt...lijkt ook rustiger ??? ;D, maar goed ik hoop dat dat t was.

Nicolette : ja mocht t nu dus vaker gebeuren, heb ik wel een probleem, hadden die docenten ook een oplossing? of is t inderdaad , net als bij epilepsie , gewoon erbij blijven en wachten tot de aanval over is? ::)
Door bernerfan
#309007
[quote="diana"]
tuigje heeft ze om ,
of een halve slibketting waarbij het leer dus om haar hals zit en er kan makkelijk een hand tussen .

[/quote]en ze heeft helemaal geen last meer gehad?
Door oebaya
#309026
bernerfan schreef: ik heb vanmiddag een soort harnasje/tuigje gekocht voor dudly , en dat gaat goed, ik heb ook wel t idee dat dudly het ook prettiger vindt...lijkt ook rustiger ??? ;D, maar goed ik hoop dat dat t was.

of is t inderdaad , net als bij epilepsie , gewoon erbij blijven en wachten tot de aanval over is? ::)
Inderdaad afwachten en proberen gedrag te voorkomen, maar wellicht heb je het met het tuigje nu in de hand.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door