Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2534868
Ik ben nogal geschrokken: Yuma, nadat zij een uurtje had liggen slapen op de houten vloer, kon gisteravond ineens niet meer goed lopen. Zij hield hierbij haar linkervoorpoot geheel stijf en liep niet goed. Na enkele minuten had zij nergens meer last van.
Manlief dacht dat het misschien een slapend been was ???
Inderdaad heeft zij daarna weer gewoon gewandeld bij het uitlaten en vanochtend heb ik tijdens de wandeling niets vreemd kunnen opmerken.
Nu vanmiddag nadat zij uit haar mand kwam, weer een stijve poot (dezelfde) en eventjes manken, maar na een paar seconden was er niets meer van te zien.

Kan dit een symtoom zijn van enostosis? Of erger :'(?
Door toscak
#2535131
Het kan een symptoom van alles zijn, inderdaad ook erger. Dat weet je alleen met foto's...

Het blijven labradors en die zijn nou eenmaal bagger met ellebogen. Heb je iets anders gemerkt met haar?

Sterkte hoor :(
Door Annemarie Rijnveld
#2535260
Shifare schreef: Echo heeft enostosis en hield haar linker achterpoot ook stijf. Ik zou foto's laten maken!
Succes!
OK, dank je. Ik ga jouw topic er even over na lezen. Ik weet dat jij het er laatst over had.
Maandag ga ik inderdaad naar de DA.
Door Annemarie Rijnveld
#2536938
Ja, dank, ben vanochtend geweest, DA denkt niet gelijk aan enostosis, maar eerder aan ''slapend pootje''. Zij zegt dat dat ook bij dieren kan voorkomen, net als bij mensen. ( :-\)
Zij heeft aangeraden het even aan te zien, komen klachten terug, dan gaat zij er alsnog verder naar kijken.

(Zij vond Yuma er heel mooi en gezond uitzien, gebit, hart en longen uitstekend, de heupen vindt zij redelijk.
Ikzelf ook. Nou ja, daar verander je verder weinig aan natuurlijk.)

Ohja, ik ga nu even de wormuitslag ophalen, ben heeeeeeel benieuwd.
Door Shifare
#2537095
Okay dat kan. Ja ik ben met Echo naar de DA geweest toen het geen verzwikking of iets anders meer kon zijn (qua tijdsduur).
Als je het niet vertrouwd gewoon naar je gevoel luisteren en staan op een foto.
Ik heb het redelijk lang aangekeken en heb er spijt van. Had haar dieet al veel eerder aangepast kunnen hebben en had ze nu dus (waarschijnlijk)  geen last meer gehad.
Maar daar probeer ik zo weinig mogelijk aan te denken.
Door Annemarie Rijnveld
#2537119
Shifare schreef: Okay dat kan. Ja ik ben met Echo naar de DA geweest toen het geen verzwikking of iets anders meer kon zijn (qua tijdsduur).
Als je het niet vertrouwd gewoon naar je gevoel luisteren en staan op een foto.
Ik heb het redelijk lang aangekeken en heb er spijt van. Had haar dieet al veel eerder aangepast kunnen hebben en had ze nu dus (waarschijnlijk)  geen last meer gehad.Maar daar probeer ik zo weinig mogelijk aan te denken.
Hoelang heb jij het afgewacht? Een paar weken, maanden?
Ik ga het even een weekje of zo aanzien. Yuma loopt en rent en springt over de sloten als altijd zonder naderhand problemen te hebben.
Wat ik heb gelezen over enostosis gaat het uiteindelijk gewoon over, ze groeien er overheen. Ik weet niet of deze info klopt, hoor.
Ja, ik heb gelezen dat jij het dieet hebt aangepast, in een topic van @Joel eenzelfde probleem, aangepast dieet, en Joel is nu vrij van pijn.
Ik heb voor de zekerheid wel alvast het vleesbotpercentage wat naar beneden gehaald, ook omdat Yuma nu toch vaker geitenkoppen en nekken e.d. eet, die zijn wat minder bevleesd dan zij gewend is.
Door Shifare
#2537299
Echo liep al 1,5 maand af en aan slecht met haar linker achterpoot. Nooit echt extreem maar het viel me af en toe op.
Soms had ze er geen last van (of liet het niet merken).
Het moet vanzelf overgaan. Voor zover ik weet. Maar ik ga er niet op wachten :).
Door Annemarie Rijnveld
#2537311
Shifare schreef: Echo liep al 1,5 maand af en aan slecht met haar linker achterpoot. Nooit echt extreem maar het viel me af en toe op.
Soms had ze er geen last van (of liet het niet merken).
Het moet vanzelf overgaan. Voor zover ik weet. Maar ik ga er niet op wachten :).
En gelijk heb je!!
Door Annemarie Rijnveld
#2537786
@Kiara: Ik heb de uitslag binnen, op wormen en Giardia: negatief, jippie!! En dan te bedenken dat Yuma buiten heel wat snaait.
Ik ga denk ik de Primeval Gelatinaat bestellen, bedankt voor de tip!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door