Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#306818
Romy heeft meer tieten dan puppen, dus er blijven er nu een paar ongebruikt ...............
Namelijk de achtersten, die als een uier naar beneden hangen .... ::)
Ze zijn hard, maar zeker niet ontstoken, want Romy vindt het heerlijk wanneer ik die een beetje flink masseer.
Dan heb ik ook het idee, dat ze iets zachter worden.
Net of de spanning er een beetje afgaat, zonder dat er melk uitkomt.
Schijnbaar komt er genoeg uit de andere tieten, zodat ze deze nog niet aanbreken.
Ik ben echter bang, dat ze wel gaan ontsteken .....
Kun je hier iets aan doen of zouden ze dat zelf later regelen, wanneer de behoefte aan melk groter wordt ...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#306821
Karin & Pyrs schreef: Romy heeft meer tieten dan puppen, dus er blijven er nu een paar ongebruikt ...............
Namelijk de achtersten, die als een uier naar beneden hangen .... ::)
Ze zijn hard, maar zeker niet ontstoken, want Romy vindt het heerlijk wanneer ik die een beetje flink masseer.
Dan heb ik ook het idee, dat ze iets zachter worden.
Net of de spanning er een beetje afgaat, zonder dat er melk uitkomt.
Schijnbaar komt er genoeg uit de andere tieten, zodat ze deze nog niet aanbreken.
Ik ben echter bang, dat ze wel gaan ontsteken .....
Kun je hier iets aan doen of zouden ze dat zelf later regelen, wanneer de behoefte aan melk groter wordt ...
Eigenlijk als ze nog niet gebruikt zijn zou je ze niet moeten stimuleren, wel even in de gaten houden en gaan ze toch harde schijven ontwikkelen dan direct de klieren leeg masseren. Met zogende pups kun je niets geven om de melkgift te verminderen.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 19 apr 2005, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#306882
sylvia schreef: Eigenlijk als ze nog niet gebruikt zijn zou je ze niet moeten stimuleren, wel even in de gaten houden en gaan ze toch harde schijven ontwikkelen dan direct de klieren leeg masseren. Met zogende pups kun je niets geven om de melkgift te verminderen.
Ik wrijf er alleen maar over en dat vindt ze heerlijk ....
Het ontspant dan ...
Ik laat er ook geen melk uitkomen ..
Door K@rin
#306887
Lupa schreef: en als je zorgt dat de pups aan alle tieten zuigen? zijn de pups erg gehecht aan hun personlijke tiet?
Nou als ik het bekijken kan, gebruiken ze steeds inderdaad dezelfde.
Ik heb die grote dikkerd er al eens bij gelegd, maar ze talen er niet naar ....
Ze hebben schijnbaar nog genoeg aan die anderen ....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#307140
Lupa schreef: en als je zorgt dat de pups aan alle tieten zuigen? zijn de pups erg gehecht aan hun personlijke tiet?
Ja puppies hebben een sterke voorkeur voor een tiet, als ze die achterste tieten niet pakken dan willen ze die dus niet.
Maar die drogen vanzelf op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#307141
Karin & Pyrs schreef: Ik wrijf er alleen maar over en dat vindt ze heerlijk ....
Het ontspant dan ...
Ik laat er ook geen melk uitkomen ..
Zolang er geen schijven komen is het goed , ze drogen vanzelf op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door